Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس پنتاگون روز سه شنبه با تاکید بر افزایش امنیت مشترک اعلام کرد که فشارهای ترامپ بر سازمان پیمان اتلانتیک شمالی " ناتو " موثر بوده و موجب افزایش هزینه‌های این سازمان شده است.

به گزارش مشرق از واشنگتن تایمز، مارک اسپر وزیر دفاع آمریکا طی سخنرانی در شورای آتلانتیک گفت: رهبری آمریکا تحت ریاست جمهوری دونالد ترامپ باعث افزایش عمده هزینه های دفاعی ناتو شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اسپر در ادامه افزود: پنتاگون انتظار دارد که هزینه های دفاعی ناتو طی چهار سال آینده با افزایش صدها میلیارد دلاری همراه باشد.

وزیر دفاع آمریکا تاکید کرد که افزایش هزینه های نظامی در سراسر اروپا مهمترین اولویت سیاست خارجی رییس جمهور بوده است بطوریکه مرتب و علنی ملتهای ثروتمند مانند آلمان را مورد حمله قرار می دهد.

اسپر افزود: از سال ۲۰۱۶ تاکنون متحدان ما در ناتو در مجموع ۱۳۰ میلیارد دلار به هزینه های دفاعی خود اضافه کرده اند. انتظار داریم این رقم تا سال ۲۰۲۴ به ۴۰۰ میلیارد دلار برسد.

وزیر دفاع امریکا خاطر نشان کرد که برای غلبه بر تهدیدهای پیچیده و فزاینده در قرن ۲۱ و دفاع از ارزشهای مشترک ما هیچ سواری رایگان دیگر وجود نخواهد داشت.

روابط ناتو و آمریکا در مدت چهار سال ریاست جمهوری ترامپ با چالش‌هایی همراه بوده است، رییس جمهوری آمریکا بارها اعلام کرده که اتحاد غرب (ناتو) منسوخ شده و برخی از متحدان متخلف هستند.

ترامپ حتی در سال ۲۰۱۸ تهدید کرد که  آمریکا از ناتو خارج می شود.

منبع: ایرنا

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا قره باغ پنتاگون ناتو ایالات متحده آمریکا امریکا تایمز اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۰۸۲۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استولتنبرگ: آمریکا و متحدان اروپایی فقط وعده کمک به اوکراین داده‌اند

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، استولتنبرگ، دبیرکل ناتو با بیان اینکه کشورهای عضو این سازمان در ماه‌های گذشته به وعده‌های خود برای کمک نظامی به اوکراین عمل نکرده‌اند، گفت که جریان ارسال تسلیحات و مهمات به اوکراین به زودی افزایش خواهد یافت.

دبیرکل ناتو روز دوشنبه ۲۹ آوریل در سفری اعلام نشده به کی‌یف با زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین دیدار کرد.

سفر روز دوشنبه استولتنبرگ به اوکراین، سومین سفر او به این کشور از زمان حمله نظامی روسیه در فوریه ۲۰۲۲ میلادی است. این سفر در زمانی انجام شده که اوکراین در میدان نبرد با دشواری مواجه است.

استولتنبرگ در قطاری که او را به کی‌یف می‌برد، گفت که در ماه‌های گذشته، متحدان ناتو آنچه را که وعده داده شده بود، انجام ندادند.

او گفت: «آمریکا ۶ ماه وقت صرف کرد تا بسته کمکی خود به اوکراین را تصویب کند و متحدان اروپایی مهماتی را که ما وعده داده بودیم، تحویل نداده‌اند. اما اکنون مطمئن هستم که همه چیز تغییر خواهد کرد.»

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اعزام قطار کامل موجب افزایش ایمنی می شود
  • ترامپ اعضای ناتو را تهدید کرد
  • ترامپ اعضای ناتو را تهدید کرد/ پول نمی‌دهیم
  • ترامپ باز هم اعضای ناتو را تهدید کرد
  • نگرانی پنتاگون از «تقویت» روابط روسیه و کره‌شمالی
  • پنتاگون: نه تنها اف-۱۶، بلکه تسلیحات دیگر به اوکراین ارسال می‌کنیم
  • مذاکرات نظامی مغرب و ناتو
  • نشست وزرای دفاع ناتو برای ادامه حمایت از اوکراین برگزار می‌شود
  • استولتنبرگ: آمریکا و متحدان اروپایی فقط وعده کمک به اوکراین داده‌اند
  • درخواست دوباره زلنسکی برای دریافت تسلیحات