Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا، وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد که شرکت «برکشایر هاتاوی» نقض تحریم‌ها علیه ایران توسط یکی از شرکت‌های تابعه خود به نام «ایسکار ترکی» را پذیرفته و با پرداخت جریمه چهار میلیون و ۱۴۰ هزار دلاری موافقت کرده است.

این وزارتخانه مدعی است که شرکت برکشایر هاتاوی، مستقر در ایالت نبراسکا به همراه شرکت ایسکار ترکی مستقر در ترکیه که شرکت تابعه آن محسوب می‌شود، تحریم های ایران را نادیده گرفته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا مدعی شده است که شرکت ایسکار ترکیه در بازه زمانی دسامبر ۲۰۱۲ تا ژانویه ۲۰۱۶ دست کم ۱۴۴ محموله ابزار برش و دیگر ابزار مرتبط با آن به ارزش بیش از ۳۸۳هزار دلار را با اطلاع از این‌که این محموله‌ها به یک توزیع‌کننده در ایران فروخته می‌شوند، به دو توزیع‌کننده مستقر در ترکیه فروخته است.

در ادامه آمده است که فروش این اقلام تحت هدایت مدیران ارشد ایسکار صورت گرفته و این در شرایطی بود که مدیرکل شرکت به این برآورد رسیده بود که تحریم‌های ضد ایرانی لغو خواهد داشت.

بر اساس این گزارش، در حالی که شرکت برکشایر همواره بر پایبندی به تحریم‌های اعمال‌شده علیه ایران تاکید می‌کرد، همچنین شرکت ایسکار ترکیه تلاش می‌کرد اقدام‌هایی برای سرپوش گذاشتن بر تعاملات خود ایران انجام دهد.

 

 

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: تحریم های آمریکا علیه ایران برکشایر هاتاوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۰۸۳۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا 4 فرد و 2 شرکت مرتبط با ایران را تحریم کرد

به گزارش جماران؛ دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا دو شرکت و چهار فرد را با ادعای ارتباط با فعالیت‌های سایبری فرماندهی الکترونیک سایبری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران تحریم کرد.

ایلنا به نقل از ال‌بی‌سی نوشت: دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا دو شرکت و چهار فرد را با ادعای ارتباط با فعالیت‌های سایبری فرماندهی الکترونیک سایبری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران تحریم کرد.

بر این اساس، این بازیگران ده‌ها شرکت و نهاد دولتی ایالات متحده را از طریق عملیات سایبری هدف قرار داده‌اند.

در بیانیه مطبوعاتی وزارت خزانه داری آمریکا آمده است، در هماهنگی با اقدام فعلی، وزارت دادگستری ایالات متحده و دفتر تحقیقات فدرال در حال بازسازی کیفرخواست علیه این چهار نفر به دلیل نقش آنها در فعالیت‌های سایبری علیه نهادهای آمریکایی هستند.

در ادامه این بیانیه ادعا شده است: «این شرکت‌ها و افراد با استفاده از طیف وسیعی از فعالیت‌های مخرب سایبری، از حملات باج‌افزار علیه زیرساخت‌های حیاتی گرفته تا انجام فیشینگ نیزه‌ای علیه افراد، شرکت‌ها و نهادهای دولتی، به هدف قرار دادن ایالات متحده ادامه می‌دهند».

دیگر خبرها

  • تحریم های جدید انگلیس علیه صنایع نظامی ایران / اسامی
  • تداوم تحریم‌های آمریکا علیه ایران به بهانه پهپادی
  • تحریم‌های مشترک انگلیس، آمریکا و کانادا علیه ایران
  • تعیین پاداش ۱۰ میلیون دلاری در ازای اطلاعات مرتبط با سه ایرانی !
  • آمریکا باید جریمه ۱۸ میلیارد دلاری خط لوله صلح را پرداخت کند
  • آمریکا 4 فرد و 2 شرکت مرتبط با ایران را تحریم کرد
  • آمریکا دو شرکت و چهار فرد را به اتهام فعالیت‌های سایبری از سوی سپاه تحریم کرد
  • آمریکا دو شرکت و چهار فرد را به اتهام فعالیتهای سایبری از سوی سپاه تحریم کرد
  • تحریم های جدید آمریکا علیه ایران؛ ۴ شخص و ۲ شرکت تحریم شدند
  • آمریکا تحریم‌های جدید علیه ایران وضع کرد