Web Analytics Made Easy - Statcounter

حاجی بابایی گفت: دباغی‌های موجود در چرمشهر‌های تخصصی شترمرغ از کیفیت خوبی برخوردارند، اما متاسفانه پوست شترمرغ خوبی برای دباغی دریافت نمی‌کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، علی حاجی بابایی شب گذشته (سه شنبه 29 مهر) در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما گفت: شترمرغ به علت جدید و تازه بودن موضوع آن در اقتصاد کشور، میان دو وزارتخانه جهاد کشاورزی و صمت در تلاطم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

کارشناس صنعت چرم ادامه داد: دباغی‌های موجود در چرمشهر‌های تخصصی شترمرغ از کیفیت خوبی برخوردارند، اما متاسفانه پوست شترمرغ خوبی برای دباغی دریافت نمی‌کنند.

 

محمد رمضانی پرورش دهنده شتر مرغ نیز در ارتباط زنده تلفنی با این برنامه از پرورش سنتی ۲۰ هزار قطعه شترمرغ توسط ۵۰۰ خانوار استان خراسانی جنوبی خبر داد و گفت: به علت نبود کشتارگاه تخصصی شترمرغ در استان خراسان جنوبی، بیشتر کشتار‌ها در مراکز ذبح دام سبک و سنگین و یا در مزارع پرورش شترمرغ، سنتی و غیر علمی انجام می‌شود و پس از آن، پوست حاصله از کشتار یا دفن می‌شود و یا از توجیه چندانی برای ارسال به دباغی برخودار نمی‌شود.

 

وی ادامه داد: در مراکز صنعتی پرورش شترمرغ، دام‌ها، زنده فروشی و یا به تهران، اصفهان و شهر‌های بزرگی که تقاضای گوشت شترمرغ دارند ارسال می‌شوند و یا پس از ذبح در داخل مزارع، پوست و پر آن، به مشهد فرستاده و پس از دباغی برای تولید کیف و کفش به خراسان جنوبی باز پس فرستاده می‌شود.

 

رمضانی با اشاره به نبود مراکز پرورش صنعتی دام و کشتارگاه‌های تخصصی شترمرغ در استان‌های شرقی کشور به بهانه جلوگیری از آلودگی محیط زیست گفت: با وجود کاستی‌های فراوان در بخش پرورش و بهره برداری از شترمرغ، اما از پر، تخم‌های فاقد نطفه و پوست شتر مرغ در صنایع دستی استفاده می‌شود.

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: صنعت چرم چرم چرم دوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۰۸۸۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اثر هنری با پوست هندوانه! (فیلم)

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • تاکید رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بر تلاش تجهیزات موجود و اتقاء کمی و کیفی ارائه خدمات
  • (ویدئو) حضور شترمرغ گردن قرمز پس از ۱۰۰ سال در عربستان
  • احداث نخستین مرکز تخصصی نجوم چهارمحال و بختیاری
  • کرمانشاه به مرکز پشتیبانی حوادث و سوانح غرب کشور تبدیل شود
  • اثر هنری با پوست هندوانه! (فیلم)
  • یک آزمایش جالب زیر آب : شکستن تخم شترمرغ کف دریا (فیلم)
  • سؤالات امتحانات نهایی با هدف ارزشیابی یادگیری طراحی می‌شود
  • کیفیت بخشی مدارس مهم‌تر از توسعه کمی آن‌ است
  • فیلم| تلاش مجدد بایدن برای دست دادن با موجود خیالی!
  • استقبال تعاونی ها از مجموعه پرورش ماهی در قفس خلیج گرگان