Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی در آیین آغازین برداشت همزمان محصول نیشکر در طرح‌های هفت‌گانه تابعه این شرکت گفت:برداشت نیشکر در سطح ۶۲هزار هکتار از زمین‌های شمال و جنوب اهواز با میانگین برداشت ۹۰تن در هکتاربه مدت ۱۰۰روز کاری ادامه می‌یابد.
عبدعلی ناصری پیش‌بینی کرد با برداشت ۵.۵میلیون تن نیشکر از مجتمع های نیشکری دهخدا ، امام خمینی(ره) ، سلمان فارسی ، حکیم فارابی ، امیرکبیر ، دعبل خزاعی و میرزا کوچک خان، حدود ۶۰۰هزار تن شکر خام تولید شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

افزایش ۲ برابری شکر در شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی
مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی گفت: در سال جهش تولید،۶۰۰هزار تن شکر برای تامین مصرف و نیاز کشور در طرح‌های هفتگانه نیشکری خوزستان تولید می‌شود که نسبت به سال زراعی گذشته ۲ برابر افزایش خواهد یافت.
وی با بیان اینکه شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی خوزستان به تنهایی حدود ۴۰درصد نیاز کشور به شکر را تامین می‌کند افزود: در سال زراعی آینده(۱۴۰۰-۱۳۹۹) تولید شکر در این شرکت به رقم اسمی آن یعنی ۷۰۰هزار تن خواهد رسید.

تلاش برای افزایش برداشت سبز نیشکر
ناصری با بیان اینکه هر سال درصد برداشت سبز نیشکر به دلایل زیست محیطی افزایش می‌یابد افزود: مجموعه این شرکت تلاش خواهد کرد که برداشت سطح سبز نیشکر را افزایش دهد ولی به دلیل اینکه بخش‌هایی از مزارع نیشکر ممکن است دچار خوابیدگی شده باشد و از سویی دروگرهای شرکت به دلیل تحریم‌ محدود هستند چاره ای جز برداشت غیرسبز(آتش زدن مزارع نیشکر) وجود نخواهد داشت.

تولید سالانه ۳۶میلیون لیتر الکل
مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی گفت: امسال ۳۶میلیون لیتر الکل معادل ۸۰درصد کل نیاز کشور به این ماده، در این شرکت تولید خواهد شد.
وی با اشاره به شیوع کرونا و نیاز اساسی و راهبردی کشور به الکل برای ضدعفونی محیط های عمومی و خانگی بیان کرد:همه الکل تولیدی این شرکت با نظارت وزارت صمت در کل کشور توزیع خواهد شد.
وی در ادامه به تولید سالانه ۱۳۲هزار تن ام.دی.اف و ۴۰هزار تن خوراک دام به عنوان فرآورده‌های جانبی و صنعتی این شرکت از محصول نیشکر در سال زراعی جاری افزود: کل تولیدات این کشور ملی هستند و محصولات آن در سراسر کشور عرضه می‌شود.

اشتغال ۱۹هزار فرصت شغلی مستقیم
مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی گفت:در این شرکت ۱۹هزار فرصت شغلی مستقیم و دایمی ایجاد شده و حدود ۱۰۰هزار فرصت شغلی غیرمستقیم و فصلی در خوزستان فراهم کرده است.
وی گفت: با بهره‌برداری از واحدهای جانبی این شرکت نظیر واحد کاغذسازی سطح اشتغال در این شرکت باز هم افزایش خواهد یافت.
در جریان سیلاب فروردین ۱۳۹۸ حدود ۴۰هزار هکتار از مزارع نیشکری این شرکت دچار آبگرفتگی شد و از بین رفت و حدود ۵۱هزار میلیارد ریال خسارت به واحدهای هفت گانه شرکت وارد شد.
کار ساخت واحدهای هفتگانه نیشکری خوزستان از اوایل دهه ۷۰ شروع و از اوایل دهه ۸۰ به تدریج به بهره برداری رسیدند.
غیر از واحدهای هفت‌گانه نیشکری خوزستان ، شرکت‌های نیشکری هفت تپه در شوش دانیال و کشت و صنعت کارون در شوشتر در حال تولید شکر هستند.

46

کد خبر 1445780

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: هفت گانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۰۹۱۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید شمش در شرکت فولاد شادگان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، مدیر عامل شرکت فولاد شادگان شامگاه دوشنبه در گفتگو با خبر ۲۳ شبکه خوزستان گفت: میزان تولید در این شرکت با محدودیت‌هایی که وجود داشت در سال گذشته محقق شد.

کهزاد افزود: با تکمیل شدن مراحل راه اندازی کارخانه فولاد سازی، نخستین شمش شرکت فولاد شادگان تا تیر ماه تولید خواهد شد.

فولاد شادگان یکی از ۸ طرح مهم فولاد کشور است که در ۲ فاز و در مساحت ۲۵۶ هکتار ساخته و بخش نخست آن با تولید سالانه ۸۰۰ هزار تن شمش فولادی ساخته شده است

دیگر خبرها

  • کاگران فولاد اکسین در ابتدای سال شعار "جهش تولید" را محقق کردند / شروع طوفانی اکسین در سال ۱۴۰۳ آغاز مسیر موفقیت است
  • رونق تولید در ایرانی‌ترین صنعت پتروشیمی کشور
  • تولید پانسمان بیماران پروانه‌ای شروع شده و در مرحله تحقیقاتی است
  • کشت نیشکر در ۲۹ هکتار از زمین‌های کشاورزی گیلان
  • افزایش تولید روزانه ۸۰ هزار بشکه نفت در نفت و گاز گچساران
  • رشد ۱۰۴ درصدی تولیدات پتروشیمی شیراز
  • افزایش ۱۰۴درصدی تولید پتروشیمی شیراز در ۱۴۰۲
  • اعتراف «آسترازنکا» درباره عوارض جانبی واکسن
  • تولید شمش در شرکت فولاد شادگان
  • افزایش ۱۰۴ درصدی تولید پتروشیمی شیراز در ۱۴۰۲