Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@02:16:05 GMT

همیاران سلامت در روستاهای زنجان فعالیت نمی کنند

تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۰۹۴۱۵

همیاران سلامت در روستاهای زنجان فعالیت نمی کنند

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله علی خاتمی شامگاه سه شنبه در جلسه ستاد پیشگیری از بیماری کرونا در محل استانداری زنجان، از زحمات و تلاش هشت ماهه کادر درمانی استان قدر دانی کرد و گفت: تنها راه قطع این بیماری شوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.

وی نسبت به عملکرد و فعالیت همیاران سلامت در خصوص پیشگیری از کرونا انتقاد کرد و یاد آور شد: همیاران سلامت وظایف خود را باید به خوبی انجام دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده ولی فقیه دراستان زنجان، با بیان اینکه همیاران سلامت در روستاها فعالیتی ندارند، گفت: همیاران سلامت فعالیت و رسالتی که به عهده آنها گذاشته شده را به خوبی انجام دهند.

خاتمی از برگزاری مراسم‌های دسته جمعی و عزا در برخی از روستاهای استان زنجان خبر داد و تاکید کرد: همچنان مراسم‌ها همانند روزهای عادی برگزار می‌شود و دهیاران و فرمانداران دراین روستاها مدیریت لازم را مد نظر قرار دهند.

وی اظهار کرد: مجالس ترحیم همانند سابق در مساجد روستایی استان برگزار می‌شود و دهیاران دراین روستا انگار حضور ندارند و یا اینکه اهمیتی نمی‌دهند.

نماینده ولی فقیه دراستان زنجان، برلزوم رعایت بهداشت فردی و اجتماعی دراستان زنجان تاکید کرد و گفت: پروتکل‌های بهداشتی باید در روستاها با قوت بیشتری مد نظر قرار گیرد و جلوی مراسم ترحیم‌ها در روستاها گرفته شود.

خاتمی افزود: اگر می‌خواهیم از شر این بیماری شم رها شویم تنها راه رعایت بهداشت فردی و اجتماعی و نظارت جدی است.

کد خبر 5052949

منبع: مهر

کلیدواژه: علی خاتمی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان ویروس کرونا ویروس کرونا شیراز بوشهر شهرکرد آمار کرونا شیوع کرونا گرگان شهدای مدافع حرم شهادت امام رضا ع مجلس شورای اسلامی کرمانشاه مشهد ستاد ملی مقابله با کرونا هفته ناجا همیاران سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۰۹۴۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز طرح غربالگري بينايي کودکان 3 تا 6 سال دراستان کرمانشاه


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه ، بهزيستي در اين طرح کار ارجاع و پرداخت کمک هزينه براي جراحي و خريد عينک را بر عهده دارد.
شهبازي مدير کل بهزيستي استان کرمانشاه گفته :طرح غربالگري بينايي در سنين طلايي 3 تا 6 سال موجب ميشود تا با تشخيص و درمان زود هنگام مشکلات بينايي / از معلوليت کم بينايي و نابينايي پيشگيري شود .
به گفته شهبازي قرار است بهزيستي استان کرمانشاه درصورت نياز کودکان به درمانهاي بعدي /مانند جراحي وعينک براي خانواده هاي تحت پوشش همه هزينه ها و براي ديگر خانواده ها هم بخشي از هزينه ها را پرداخت کند
آنطور که شهبازي مي گويد پارسال 66 هزار کودک کرمانشاهي در پوشش طرح غربالگري بينايي قرار گرفتند . از اين شمار 700 کودک که نيازمند درمان هاي بعدي بودند به مراکز تخصصي ارجاع شدند کمک هزينه هاي درمان از 2 تا سي ميليون تومان به آنان پرداخت شده است .
غربالگري بينايي و شنوايي نوزادان و کودکان و همچنين غربالگري ژنتيک از راهکاري هاي پيشگيرانه بهزيستي براي کاهش و درمان معلوليت هاي جسمي و حرکتي است .
پيشگيري از آسيب هاي اجتماعي مانند اعتياد آموزش هاي پيش از ازدواج و مهارت هاي زندگي هم در بخش آموزش دنبال ميشود

دیگر خبرها

  • آغاز طرح غربالگري بينايي کودکان 3 تا 6 سال دراستان کرمانشاه
  • مراسم نکوداشت اکبر زنجان‌پور با حضور استادش
  • معرفی رایتل برای دومین بار به عنوان کارفرمای برتر سلامت‌محور
  • روستاهای زنجان به کارگاه عمرانی تبدیل شده‌اند
  • نبود سالن ورزشی مشکل اصلی روستاهای دهستان الوندکوه غربی
  • نماینده مجلس: طرح هادی از تخلف ساخت وساز در روستاهای البرز می کاهد
  • آب شرب روستاهای مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی وصل شد
  • فعالیت ۱۵۰۰ پاکبان در ۳۶ شهر استان گلستان
  • آب شرب ۱۰۰ درصد روستاهای مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی وصل شد
  • فعالیت ۱۶ هزار صنعتگر در حوزه صنایع دستی زنجان