Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@16:54:50 GMT

یقه سفیدها را باید شناسایی کنیم

تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۰۹۴۱۶

یقه سفیدها را باید شناسایی کنیم

به گزارش خبرنگار مهر، عباس قاسمی شامگاه سه شنبه در جلسه شورای سیاست گذاری حفظ حقوق بیت المال در اراضی ملی و منابع طبیعی استان مرکزی در اراک، اظهار کرد: مدیر هر سازمان و نماینده حقوقی وی باید پیگیر پرونده‌ها و تخلفات حوزه کاری خود باشند و اگر کم کاری کنیم باید پاسخگو باشیم.

وی افزود: ما به عنوان متولیان امر باید پیگیری کنیم به طور مثال اگر مسیر رودخانه مورد تصرف قرار گرفت و چاه غیر مجاز حفر شود، مدیر سازمان و نماینده حقوقی وی باید در مورد بروز تخلفات در این حوزه پاسخگو باشد، سازمان بازرسی نیز به عنوان نهاد متولی نظارت بر قوانین و مقررات مسئول است و جریان امور را باید پیگیری کند و اگر اهمال و تضییع در بیت‌ المال یا جابه‌ جایی مشاهده شد، باید وارد شده و بایستی مورد به مورد پیگیری کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خانه‌میران را باید تعیین تکلیف کنیم

قاسمی تصریح کرد: موضوع منطقه خانه‌میران را باید تعیین تکلیف کنیم و مدیر سازمان و نماینده حقوقی وی باید سریعاً در محل فوق حضور پیدا کنند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان اراک افزود: در یکی از روستاهای شهرستان اراک فردی چند هکتار زمین کشاورزی را تصرف کرده و با اینکه این زمین‌ها وقفی بوده و حق تغییر اراضی را نداشت، ساخت و ساز انجام داده است.

یقه سفید ها را باید شناسایی کنیم

قاسمی تاکید کرد: در مورد یقه سفیدها باید به دستگاه قضا کمک شود چرا که این افراد در هر سازمان یک عامل نفوذی دارند و به جان زمین‌ها افتاده‌اند. آنها کسانی هستند که مردم را فریب می‌دهند و دست به تضییع بیت المال می‌زنند.

وی رصد و ورود جدی مسئولین اداره کل راه و شهرسازی، شرکت آب منطقه‌ای، بنیاد مسکن و اوقاف را هنگام بروز هر گونه تخلف، خواستار شد و گفت: اگر جایی نیاز به دستور قضائی بود، دستگاه قضائی به عنوان دستگاه متولی ورود پیدا می‌کند.

قاسمی لزوم اقدامات پیشگیرانه را در جلوگیری از حفر چاه‌های غیرمجاز در روستاها مهم دانست و افزود: با وجود تلاش‌های شرکت آب منطقه‌ای در راستای انسداد چاه‌های غیر مجاز اما همچنان این اقدامات در روستا کافی نیست و باید به طور جدی به این حوزه ورود پیدا کرد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان اراک عنوان کرد: مسئولین شرکت آب منطقه‌ای باید در خصوص حفر چاه‌های غیر مجاز بسیار هوشیار باشند و بخشداری‌ها و دهیاری‌ها باید نسبت به جلوگیری از حفر این چاه‌ها حساسیت ایجاد کنند.

با قطع درختان مثمر و غیر مثمر مخالفیم

قاسمی گفت: با قطع درختان مثمر و غیر مثمر مخالف هستیم و باید درخت کاشته شود و یکی از مشکلات شهرستان اراک کم کاری در این حوزه است در حالی که در استان‌هایی مانند اصفهان، قم و لرستان وضعیت بهتر است اما ما همچنان عقب هستیم.

وی در خصوص تعداد شعب رسیدگی به امور کیفری عنوان کرد: در شعب برای رسیدگی کیفری یک شعبه تعیین شده است.

قاسمی گفت: موضوعات مهم از سوی دستگاه‌های متولی اعلام شود تا در هر جلسه مورد به مورد بررسی قرار گیرد و سازمان‌های که وظیفه خود را انجام دادند تقدیر و سازمان‌های دیگر نیز پیگیری کنند که اگر اهمال و تضییع صورت گرفته باشد، پاسخگو باشند.

کد خبر 5052950

منبع: مهر

کلیدواژه: عباس قاسمی رفع تصرف از اراضی ملی یقه سفیدها ویروس کرونا شیراز بوشهر شهرکرد آمار کرونا شیوع کرونا گرگان شهدای مدافع حرم شهادت امام رضا ع مجلس شورای اسلامی کرمانشاه مشهد ستاد ملی مقابله با کرونا هفته ناجا شهرستان اراک چاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۰۹۴۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاسداشت ادبیات، شعر و موسیقی اصیل ایرانی در شبکه آموزش

محمد مهدی قاسمی مدیر شبکه آموزش سیما و علیرضا قزوه مدیر دفتر شعر و موسیقی و سرود با هم دیدار و گفتگو کردند.در این نشست به جایگاه ویژه میراث پرشکوه شعر فارسی که گنجینه بی نظیر معرفت واخلاق و زیبایی و معنویت است، جایگاه شایسته شعر در بخش‌های گوناگون، موسیقی ملی و آیینی و انقلابی در برابر ابتذال اشاره و در جهت تولید و ارتقاء آثار مرتبط و همکاری گسترده‌تر فی مابین بحث و گفتگو شد.

 قاسمی گفت: با عنایت به اهمیت زبان و ادبیات فارسی و ضرورت سیاست گذاری و برنامه ریزی در این خصوص و با توجه به اهداف، ماموریت‌ها و اولویت‌ها، شبکه آموزش سیما آمادگی دارد تا در خصوص ادبیات فارسی، شعر و موسیقی اصیل ایرانی هر گونه همکاری لازم با دفتر شعر و موسیقی و سرود و دیگر مجموعه‌ها و نهاد‌ها را به عمل آورد.

همچنین گسترش فرهنگ و ادبیات فارسی، بهره گیری از ظرفیت اقوام و موسیقی فولکلور و محلی، آواز، تصنیف و مناجات خوانی، ارتباط و تعامل با شبکه نوای موسیقی و شعر اداره کل، پایش و تولید برنامه‌های جدید، تخصصی و فاخر در این حوزه‌ها و آموزش صحیح و تخصصی شاعری، نویسندگی و برنامه ریزی برای تولید مشترک برنامه شیر و شکراز دیگر موضوعاتی بود که در این نشست مورد بحث و گفتگو و در دستور کار طرفین قرار گرفت.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری رادیو تلویزیون

دیگر خبرها

  • استان مرکزی دارای بیکاری پنهان است
  • صدور موافقت اصولی برای ساخت یک هتل در چهارمحال و بختیاری
  • شناسایی و اجرای بیش از ۱۲۰ هزار میلیارد تومان فرصت سرمایه‌گذاری
  • نقاط حادثه خیز جاده‌های گیلان شناسایی و رفع شود
  • پاسداشت ادبیات، شعر و موسیقی اصیل ایرانی در شبکه آموزش
  • ثبت بیش از ۱۰۰۰ فرم شناسایی مشترکان سازمان پسماند اصفهان در سامانه سنا
  • ثبت بیش از ۱۰۰۰ فرم شناسایی مشترکین سازمان پسماند اصفهان در سامانه سنا
  • شناسایی و اجرای بیش از ۱۲۰ هزار میلیارد تومان فرصت سرمایه‌گذاری در سازمان ملی زمین و مسکن
  • گنجاندن نام سپاه در فهرست سازمان‌های تروریستی ممکن نیست
  • بازدید هیات تجاری هرمزگان از نمایشگاه لاستیک و پلاستیک چین