Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@03:38:29 GMT

امسال ۴۳۵ هزار تن شیر در البرز تولید می‌شود

تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۰۹۵۹۳

امسال ۴۳۵ هزار تن شیر در البرز تولید می‌شود

مجتبی تقی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه بر اساس آخرین آمار سال ۹۸، مجموع جمعیت دامی گاو شیری در حوزه استان البرز ۷۸ هزار و ۷۰۰ رأس گاو اصیل است، اظهار کرد: همچنین ۷۶ هزار و ۷۰۰ رأس گاو دورگه، ۴۰۰ رأس گاو بومی، یکصد رأس گاومیش، ۲۰۰ نفر شتر، ۳۱۵ هزار و ۹۰۰ رأس گوسفند و ۴۱ هزار و ۶۰۰ رأس بز در حوزه دامی استان البرز وجود دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مجموع میزان تولید شیر استان در سال گذشته ۴۱۵ هزار تن تولید شیر خام بود که امسال به ۴۳۵ هزار تن می‌رسد.

معاون سازمان جهاد کشاورزی البرز با اشاره به اینکه سرانه هر رأس گاو برای هر جمعیت بر اساس نوع دام متفاوت است، تصریح کرد: در این استان دومین رکورد سرانه تولید شیر ما به ازای هر رأس گاو شیری کشور را داریم.

وی ادامه داد: به لحاظ جمعیت دامی دارای رتبه ۲۳ و به لحاظ میزان تولید شیر دارای رتبه هشتم کشور هستیم که تفاوت این دو در بحث سرانه تولید هر رأس گاو شیری است.

تقی‌زاده با اشاره به اینکه بزرگ‌ترین واحد شیری کشور در حوزه البرز است، عنوان کرد: یکی از گاوداری‌های واقع در شهرستان نظرآباد با بیش از ۱۳ هزار رأس گاو شیری، بزرگ‌ترین واحد شیری کشور محسوب می‌شود.

این مسئول یادآور شد: ۴۹ درصد جمعیت دامی استان در نظرآباد و بعد از آن به ترتیب در شهرستان ساوجبلاغ، اشتهارد، کرج و فردیس و طالقان هستند.

وی با بیان اینکه مصرف شیر استان البرز سالانه ۲۷۰ هزار تا ۳۰۰ هزار تن است، گفت: مشکل و کمبودی در تأمین شیر در این استان وجود ندارد به علاوه اینکه به لحاظ تولید شیرخام به دلیل صنعتی بودن مورد توجه صنایع لبنی برند کشور هستیم.

معاون سازمان جهاد کشاورزی استان البرز ادامه داد: رقابتی در صنایع لبنی کشور برای استفاده از شیر خام تولیدی حوزه البرز وجود دارد.

رتبه دوم کشوری البرز در کیفیت و سرانه تولید شیر

وی با بیان اینکه به سمت ارتقای تولید گام بر می‌داریم، تأکید کرد: به لحاظ کمیت، کیفیت و سرانه تولید ما به ازای هر رأس، البرز در رتبه دوم کشور قرار دارد.

تقی‌زاده با اشاره به معضل تأمین نهادهای دامی گفت: این شرایط نسبت به دو ماه قبل بهتر شده است ولی مشکل هنوز به صورت کامل رفع نشده و در تأمین نهادها دچار چالش هستیم.

وی با تأکید به اینکه میزان نیاز نهادهای دامی برای تمام فرآیندهای تولید در بخش دام و طیور البرز ماهانه ۲۰ هزار تن ذرت و سالانه ۲۴۰ هزار تن است، عنوان کرد: همچنین نیاز استان در خصوص کنجاله سویا ماهیانه ۱۱ هزار و ۵۰۰ تن و در طول سال بالغ بر ۱۳۸ هزار تن و همچنین در دانه جو ماهانه ۶ هزار و ۵۰۰ تن و سالانه ۷۸ هزار تن است.

تأمین ۶۲ درصد کنجاله مورد نیاز البرز

معاون تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی البرز افزود: در حال حاضر در بحث تأمین این نیاز، ۶۲ درصد کنجاله سویا، ۶۰ درصد دانه جو و ۴۳ درصد دانه ذرت استان تأمین شده است.

وی با اشاره به اینکه در ابتدای سال به علت شیوع کرونا سال میزان خرید مواد لبنی دچار چالش شده بود، گفت: فعالیت واحدهای لبنی دچار محدودیت بود و مازاد تولید شیر وجود داشت که خوشبختانه این موضوع مدیریت و مرتفع شد.

تقی‌زاده با بیان اینکه نکته حائز اهمیت در البرز کاهش سرانه تولید کود به عنوان پسماند تولید است، متذکر شد: ما به ازای هر لیتر شیر تولیدی در حوزه استان به دلیل عملکرد و بهره‌وری بالا میزان کمتری کود تولید می‌شود.

کد خبر 5053037

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان جهاد کشاورزی البرز شیر ویروس کرونا شیراز بوشهر شهرکرد آمار کرونا شیوع کرونا گرگان شهدای مدافع حرم شهادت امام رضا ع مجلس شورای اسلامی کرمانشاه مشهد ستاد ملی مقابله با کرونا هفته ناجا سرانه تولید استان البرز تولید شیر گاو شیری تقی زاده رأس گاو هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۰۹۵۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موفقیت‌های فولاد اکسین مرهون تلاش‌های کارگران است

علی محمدی مدیرعامل شرکت فولاد اکسین خوزستان با اشاره به فرارسیدن هفته کار و کارگر گفت: در شرایط اقتصادی امروز کشور که نیاز به رونق اقتصادی بیشتر از گذشته احساس می شود،طبقه کارگر نقش کلیدی در پیشبرد این هدف دارد.

او افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی که طی سالهای اخیر با درایت حکیمانه خود موضوع توجه به رشد تولید را هرساله مورد تاکید قرار می دهند،روز گذشته در دیدار با کارگران نیز بر اهمیت نقش این قشر زحمتکش و قانع کشور به عنوان رُکن اصلی جهش تولید تاکید نمودند.

آقای محمدی ادامه داد: در دین مبین اسلام و روایات پیشوایان دینی مان، به کارگران توجه ویژه ای شده و از کار آنها به عنوان جهاد یاد شده که این موضوع بار سنگینی بر دوش مسئولان برای اهمیت به دغدغه های این قشر را یادآور می شود.

مدیر عامل شرکت فولاد اکسین در ادامه با اشاره به موفقیت های شرکت فولاد اکسین در سال ۱۴۰۲ و امسال یادآور شد: در سال ۱۴۰۲ و روزهای ابتدایی امسال، شرکت فولاد اکسین خوزستان با اتکا به کارگران جوان و متخصصان بومی خود موفق به ثبت رکوردهای بسیار خوبی در حوزه تولید و صادرات مانند کسب عنوان صادرکننده برتر کشور، شکستن دومین رکورد تولید تاریخ شرکت و آماده به کاری ۹۵ درصدی خط تولید شد که همگی آنها مرهون تلاش کارگران عزیز است.

او افزود: در روزهای ابتدایی امسال نیز رکوردشکنی فولاد اکسین ادامه داشت و با همت بلند کارگران، شاهد ثبت میزان ۸۳ هزار و ۴۵ تن در تناژ تولید محصولات خاص با استاندار جهانی API بودیم که لبیک به شعارسال بود.

مدیرعامل شرکت فولاد اکسین خوزستان با اشاره به دیدار کارگران این شرکت با رهبر انقلاب تصریح کرد: کارگران فولاد اکسین پس از دیدار روز چهارشنبه با رهبر انقلاب روحیه مضاعفی برای تداوم موفقیت های شرکت و قدم نهادن در مسیر تحقق شعار سال خواهند داشت.

محمدی در پایان ضمن تبریک فرارسیدن هفته کار و کارگر به کارگران تلاشگر شرکت فولاد اکسین خوزستان گفت: مجموعه مدیریتی اکسین قدردان زحمات و تلاش های شبانه روزی این عزیزان است.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • سلسله قطب تولید کلزای لرستان
  • موفقیت‌های فولاد اکسین مرهون تلاش‌های کارگران است
  • بررسی موانع و مشکلات تولید دو واحد صنعتی و کشاورزی چهار باغ
  • بررسی موانع و مشکلات تولید دو  واحد صنعتی و کشاورزی چهار باغ  
  • بررسی موانع و مشکلات تولید دو  واحد صنعتی و کشاورزی شهرستان چهار باغ  
  • روزانه ۳۰۰ تن گوشت گرم وارداتی در تهران و البرز توزیع می شود
  • ظرفیت تولید صنعت پتروشیمی تا پایان امسال از مرز ۱۰۰ میلیون تن عبور خواهد کرد
  • تعیین و اختصاص ردیف اعتبار ملی برای طرح جامع آبرسانی البرز
  • ۲۱۱ هزار کیلوگرم فرآورده خام دامی در البرز معدوم شد
  • امسال قطعی برق برای کشاورزان نخواهیم داشت