Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان رضوی اختتامیه مسابقه بین‌المللی خوشنویسی کالیتون در هند برگزار شد و ۶ نفر از خوشنویسان ایرانی به عنوان برگزیده در این مسابقه معرفی شدند که در این بین، ۲ نفر از شهر مشهد هستند.

مسئول برگزاری مسابقه بین‌المللی خوشنویسی کالیتون هند در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص جزئیات برگزاری و اختتامیه این مسابقه اظهار کرد: اختتامیه مسابقه کالیتون به صورت زنده از فضای مجازی در ۱۸ اکتبر ۲۰۲۰ برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسابقه که با استقبال گسترده جهانی رو به رو شده بود و بیشترین آمار شرکت‌کنندگان با ۲۰۰۰ نفر، متعلق به کشور سنگاپور بود. در اختتامیه این جشنواره، نوریا گارسیا ماسیپ، خوشنویس برجسته از کشور فرانسه، صدیکو جمعه، هنرمند معاصر اسلامی از کشور انگلستان و فوزیه مارام به عنوان یک محقق جوان در هنرهای اسلامی از کشور هند به سخنرانی پرداختند.

وی در رابطه داوران و نحوه داوری آثار تصریح کرد: هیات داوران این مسابقه متشکل از پروفسور فواد کوئیچی هوندا از کشور چین، استاد محمد تعریفی خشتی از کشور ایران و آقای عبدالخاوم سیلاوات از کشور هند بودند که نقش مهم و تاثیرگذاری در تصمیم‌گیری انتخاب برندگان مسابقه داشتند. کارشناسی، داوری و انتخاب برندگان با حفظ ناشناس ماندن نام، ملیت و جنسیت شرکت‌کنندگان انجام شد و آثار نامزدهای نهایی برتر هر گروه، توسط تیم برگزار کننده مسابقه مورد بررسی دقیق قرار گرفتند تا اشتباهی رخ نداده باشد.

اکرام احمدخان در خصوص برگزیدگان این مسابقه گفت: این مسابقه در سه سطح حرفه‌ای، متوسط و حرفه‌ای برگزار شد که در سطح حرفه‌ای یاسین حسین دستارژ از هند رتبه اول، مظفر بزرگ امید از ایران رتبه دوم و محمد غوس‌الدین از هند رتبه سوم را کسب کردند. در سطح متوسط نیز حیدر انس از هند به رتبه اول دست یافت. همچنین فریبا فروتن از ایران رتبه دوم را کسب کرد و محمد اویس از پاکستان حائز رتبه سوم شد. در سطح مبتدی نیز وجیحه علی‌میرزایی از کشور ایران رتبه اول را کسب کرد. نوحه عبدالناصر از هند حائز رتبه دوم شد و اکرم عرفان پور هم از ایران به رتبه سوم دست یافت.

مسئول برگزاری مسابقه بین‌المللی خوشنویسی کالیتون هند خاطرنشان کرد: کالیتون به صورت سالانه مسابقات خوشنویسی را به زبان انگلیسی و عربی برگزار خواهد کرد و رویداد بعدی در سال ۲۰۲۱ خواهد بود.

در همین راستا محمد تعریفی که به عنوان داور ایرانی در مسابقه بین‌المللی خوشنویسی کالیتون حضور داشت در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: روند برگزاری و اختتامیه مسابقه کالیتون به صورت مجازی برگزار شد که در سطح حرفه‌ای آقای مظفر بزرگ امید از مریوان به عنوان نفر دوم و آقای ستار ولی‌نژاد از کرمانشاه به عنوان نفر چهارم انتخاب شدند. در سطح متوسط خانم فریبا فروتن حائز کسب رتبه دوم شد و در سطح مبتدی نیز خانم وجیهه علی‌میرزایی از مشهد رتبه اول و خانم اکرم عرفان پور از مشهد رتبه سوم را کسب کردند.

وی افزود: جوایز برای هر سه سطح مبتدی، متوسط و حرفه‌ای یکسان بوده است که برای نفرات اول هر سطح ۲۰۰ دلار، نفرات دوم ۱۲۵ دلار و نفرات سوم ۷۵ دلار در نظر گرفته شده که در کنار آن، به شرکت‌کنندگان گواهی بین‌المللی این مسابقات نیز اهدا خواهد شد. البته با توجه به مشکلات و تحریم هایی که علیه کشور ما وجود دارد، از نحوه پرداخت جوایز نقدی به برگزیدگان ایرانی اطلاعی ندارم‌.

تعریفی تصریح کرد: برای اولین بار بود که هر سه سطح حرفه‌ای، متوسط و مبتدی در کنار یکدیگر در یک مسابقه قرار گرفت که به خط ثلث و نسخ عربی نیز پرداخته شد. البته با توجه بیماری کرونا و مشکلاتی که وجود داشت تمام مراحل مسابقه به صورت مجازی برگزار شد، اما در سال های آینده این مسابقه به صورت مفصل تر و جامع تر برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری خوشنويسي خطاطی هند سطح حرفه ای برگزار شد رتبه اول رتبه دوم رتبه سوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۰۹۶۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قاری و حافظ قرآن اعزامی به مسابقات مالزی تعیین شدند

به گزارش خبرگزاری مهر، نمایندگان کشورمان در شصت و چهارمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کشور مالزی از سوی مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه و کمیته اعزام و دعوت از قاریان و حافظان قرآن کریم اعلام شد.

در شصت و چهارمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن مالزی علاوه بر دعوت از شرکت‌کننده رشته قرائت تحقیق که به صورت یک سنت هر ساله صورت می‌گرفت، امسال برای اولین بار از شرکت‌کننده رشته حفظ کل قرآن کریم نیز دعوت شد.

بر همین اساس در رشته قرائت تحقیق حمیدرضا نصیری و در رشته حفظ کل قرآن کریم محمدرضا زاهدی نمایندگان جمهوری اسلامی ایران در مسابقات بین‌المللی قرآن کشور مالزی خواهند بود.

این دو قاری و حافظ قرآن کریم در چهل و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم که سال گذشته در استان خراسان شمالی و شهر بجنورد برگزار شد، رتبه‌های دوم رشته‌های قرائت تحقیق و حفظ کل قرآن کریم را دریافت کردند

حمیدرضا نصیری، مهندس کامپیوتر در خانواده قرآنی متولد شد. در جلسات عمومی و سنتی قرآن این شهر حضور پیدا کرد و از همین طریق استعداد او در زمینه قرائت قرآن، مشخص شد. این قاری ممتاز کشورمان از محضر اساتید پیشکسوت قرآنی زنجان چون «محمود رنگرز» بهره برده است. اساتیدی همچون احمد ابوالقاسمی، محمدحسین سعیدیان و سیدمحسن موسوی‌بلده در این دوره بیشترین تأثیر را بر تلاوت این قاری ممتاز گذاشتند.

محمدرضا زاهدی علاوه بر شناخته شدن در زمینه حفظ قرآن کریم، به عنوان یک قاری نیز شناخته می‌شود. او متولد شهریورماه ۱۳۸۱ در تهران است سعید حاجیان، حافظ، قاری و مدرس قرآن کریم یکی از اصلی‌ترین استادان محمدرضا زاهدی در دوران یادگیری قرآن کریم بوده است. او سال ۱۳۹۷ در حالی که ۱۶ سال سن بیشتر نداشت در بیست‌ودومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن جایزه دبی در امارات در بخش حفظ حضور یافت و در پایان موفق به کسب رتبه خاصی نشد. شاید بهترین رتبه این حافظ کل قرآن همان رتبه دوم مسابقات سراسری قرآن کشورمان در سال ۱۴۰۲ و در چهل و ششمین دوره باشد.

یادآور می‌شود مسابقات بین‌المللی قرآن مالزی در دو مرحله مقدماتی (مجازی) و نهایی (حضوری) برگزار می‌شود، سبکی که ایران طی سال‌های اخیر مبدع آن بوده است. این مسابقات در دو بخش بانوان و آقایان و در رشته‌های قرائت تحقیق و حفظ کل قرآن برگزار می‌شود.

آخرین قاری ایرانی که حائز رتبه نخست این مسابقات شده، حامد علیزاده در سال ۱۳۹۶ بود. قاریان ایرانی علاوه بر دریافت چندین رتبه نخست، صاحب چندین رتبه دوم، سوم و چهارم در کهن‌ترین مسابقات بین‌المللی قرآن جهان اسلام شده‌اند. سال گذشته و در شصت و سومین دوره این مسابقات علیرضا بیژنی که همراه با امین پویا به عنوان استاد راهنما عازم این مسابقات شده بود، موفق به دریافت رتبه دوم شد.

کد خبر 6088402 سمانه نوری زاده قصری

دیگر خبرها

  • برگزاری نخستین همایش خوشنویسی «کاتبان وحی» + تصویر
  • اختتامیه جشنواره قرآن و حدیث در تانزانیا برگزار می شود
  • معرفی برگزیدگان مسابقات تنیس روی میز و بدمینتون منطقه یک کشور
  • یکی از بهترین آموزشگاه‌های آرایشگری مردانه در تهران با مدرک بین المللی
  • انتشار فراخوان دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب»
  • دو ایرانی در مسابقات قرآن مالزی
  • قاری و حافظ قرآن اعزامی به مسابقات مالزی تعیین شدند
  • آغاز به کار بیستمین نمایشگاه کشاورزی در شیراز
  • تجلیل از برگزیدگان المپیاد زبان فارسی دانش آموزان لبنانی
  • محفل مشق حماسه به مناسبت عملیات «وعده صادق» در رشت برگزار شد