Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-30@20:32:42 GMT

بیماران دیابتی از انسولین قدیمی استفاده کنند

تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۰۹۸۸۹

بیماران دیابتی از انسولین قدیمی استفاده کنند

مدیر امور دارو و مواد تحت کنترل معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: بیماران دیابتی نگران تامین انسولین قلمی نباشند و تا رفع مشکل کمبود این نوع دارو به طور موقت از انسولین‌های قدیمی استفاده کنند.

به گزارش قدس آنلاین، دکتر علی روحبخش  افزود: نوع قدیمی ویال انسولین اکنون در داروخانه‌ها موجود است و بیماران دیابتی منتظر نمانند و با مشورت پزشک خود از آن استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: هم‌اینک تامین "انسولین قلمی" یا نوع جدید انسولین با کمبودهایی در خراسان رضوی رو به روست اما نوع قدیم آن که از نظر کارایی فرقی با نوع جدید ندارد و با سرنگ تزریق می‌شود در دسترس بیماران قرار دارد.
مدیر امور دارو و مواد تحت کنترل معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: طی سالهای اخیر بیماران دیابتی به جای انسولین قدیمی که با سرنگ تزریق می‌شود از انسولین قلمی تولید کشورهای دانمارک و فرانسه استفاده می‌کنند که این نوع انسولین نیاز به سرنگ ندارد و استفاده از آن آسانتر و  با درد کمتری همراه است.
وی نیاز انسولین قلمی برای بیماران دیابتی زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد را در خراسان رضوی بین ۱۲۰ هزار تا ۱۳۰ هزار عدد در ماه اعلام و بیان کرد: در شرایط کنونی پاسخگوی نیاز مردم بابت این نوع از انسولین نیستیم و برای رفع کمبودها مکاتباتی با معاونت غذا و دارو داشته‌ایم.
دکتر روحبخش افزود: ویال انسولین قدیمی تولید داخل به دو نوع "رگولار و ان.پی.اچ" تقسیم بندی می‌شود و بیمارانی که تاکنون از انسولین قلمی استفاده می کردند، برای استفاده از انسولین قدیمی باید با پزشک متخصص خود برای تنظیم دوز آن مشورت کنند.
منبع: ایرنا انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: انسولین بیماران مشهد داروخانه بیماران دیابتی انسولین قدیمی انسولین قلمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۰۹۸۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محله گردی به مقصد محله قدیمی صیقلان رشت

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ یکی از لذت بخش‌ترین تجربه‌ها، گشت و گذار در خیابان‌ها و محله‌های قدیمی شهر است که خاطره‌های مردم نسل گذشته را زنده می‌کند.

نام گذاری اکثر محله‌ها با توجه به شغل اهالی آن انتخاب شده و پشت هر محله سنتی که قدمت خود را حفظ کرده است، تاریخچه‌ای از اتفاقات تلخ و شیرین نهفته وجود دارد.

طبق روال دوشنبه‌های خبر ۲۰ و سلسله گزارش‌های محله مج، امروز همراه با خبرنگار خبرگزاری صداوسیما، سری به یکی دیگر از محله‌های قدیمی شهر رشت زدیم: محله صیقلان.

دیگر خبرها

  • انسولین «نوومیکس» در داروخانه‌های خوزستان توزیع می شود
  • مناسب‌ترین میوه‌ها برای بیماران دیابتی
  • داروخانه‌های خاطی در توزیع انسولین شناسایی شدند
  • داروخانه های خاطی در توزیع انسولین شناسایی شدند
  • آیا منجمد کردن نان آن را سالم‌تر می‌کند؟
  • محله گردی به مقصد محله قدیمی صیقلان رشت
  • کمبود انسولین در بریتانیا بحرانی شد
  • آیا قرار دادن نان در فریزر آن را سالم‌تر می‌کند؟
  • آب آلبالو چه کمکی به دیابتی‌ها می‌کند؟
  • آیین‌نامه توزیع اینترنتی دارو بر بستر سکوها ابلاغ شد