Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-26@04:06:42 GMT

مزاحم اینترنتی دختران در دام پلیس فتا

تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۱۰۱۲۹

مزاحم اینترنتی دختران در دام پلیس فتا

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، سرهنگ فیروز سرخوش نهاد، رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعاعت انتظامی همدان گفت: با مراجعه دختر جوانی به پلیس فتا و ارائه شکوائیه ای مبنی بر مزاحمت در فضای مجازی رسیدگی به این موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس تحصصی قرار گرفت.

او اضافه کرد: در بررسی های پلیسی مشخص شد که فرد ناشناسی اقدام به ساخت صفحه ای جعلی در شبکه اجتماعی اینستاگرام و قرار دادن تصاویر مستجهن به همراه شماره تلفن شاکیه در این صفحه کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس پلیس فتا استان همدان بیان کرد:متهم که در یکی از شرکت های تاکسی اینترنتی فعالیت داشت از سوی پلیس شناسایی و دستگیر و به مقر پلیس فتا فراخوانده شد.

اوافزود: متهم که جوان ۲۱ ساله ای بود ابتدا منکر هر گونه مزاحمت و هتک حیثیت برای شاکیه بود اما پس از روبرو شدن با مدارک انکار ناپذیر لب به اعتراف گشود.

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعاعت انتظامی همدان ادامه داد: متهم در اظهارات خود عنوان کرد، مسافرانی که داخل تاکسی اقدام به مکالمه تلفنی و بیان درد و دلها و مشکلات خود برای مخاطب می‌کردند را به عنوان طعمه شناسایی کرده سپس برای آنها در اینستاگرام صفحه ای جعلی ایجاد می‌کرد.

سرهنگ سرخوش عنوان کرد: سپس این صفحه جعلی را برای آنها ارسال کرده و از طعمه های خود برای منتشر نکردن این صفحه ها و تصاویر درخواست نامشروع و پول می‌کرد.

او بیان کرد: پس از بررسی های صورت گرفته مشخص شد که متهم ۲۱ ساله مجرد علاوه بر این فرد برای سه زن دیگر با این شیوه صفحه جعلی ایجاد و پیام‌هایی به منظور اخاذی ارسال کرده است که تاکنون هیچیک از طعمه ها به درخواست متهم تن ندادند.

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعاعت انتظامی همدان بیان کرد: حفظ و صیانت از حریم خصوصی افراد یکی از اولویت های پلیس فتا است و عوامل این نیرو به صورت شبانه روزی پاسخگوی درخواست ها و رفع مشکلات آنها هستند.

انتهای پیام/ب

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نیروی انتظامی فضای مجازی رئیس پلیس پلیس فتا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۱۰۱۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هکر حرفه ای حساب‌های بانکی اشنویه دستگیر شد

فرمانده انتظامی شهرستان اشنویه از دستگیری هکر حرفه‌ای حساب‌های بانکی با همکاری پلیس فتا استان خوزستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس آذربایجان‌غربی، علی توکلی اظهار کرد: در طرح امنیت فضای سایبر، با اشراف اطلاعاتی مأموران پلیس فتا شهرستان اشنویه در یک عملیاتی ضربتی و مشترک با پلیس فتا استان خوزستان، یک نفر هکر حرفه‌ای حساب‌های بانکی دستگیر شد

وی افزود: در تحقیقات فنی به عمل آمده مشخص گردید اقدام به برداشت مبالغ بیش از ۳۰۰ میلیون تومان از حساب‌های بانکی اشخاص می‌نمود.

فرمانده انتظامی شهرستان اشنویه گفت: متهم پس از تشکیل پرونده تحویل دستگاه محترم قضائی گردیده و روانه زندان شد.

توکلی تصریح کرد: از شهروندان درخواست می‌شود هرگونه پیام دریافتی حاوی لینک اینترنتی و دارای فایل با پسوند APK در پیام رسان های موبایلی و یا پیامکی با سرشماره های شخصی با عناوین واریز کالا برگ الکترونیکی مرحله اول و دوم آغاز شد، سهام عدالت، شکایت علیه شما، حکم جلب، یارانه و… جعلی بوده و دامی از سوی افراد کلاهبردار است، دقت کنید با کلیک بر روی لینک یا نصب این برنامه‌ها و با هدایت برنامه جهت انجام عملیات بانکی برابر هک شدن گوشی و خالی شدن حساب بانکی شماست. به این پیام‌ها اعتماد نکرده و بر روی آدرس و یا لینک اینترنتی کلیک نکنید.

کد خبر 747619

دیگر خبرها

  • تعرض جنسی به زنان به بهانه حضورشان بر سر مزار مادر!
  • اسدآباد میزبان جشنواره مینی بسکتبال دختران زیر ۱۲ سال غرب کشور
  • خبر‌های کوتاه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ از شهرستان‌ های خراسان رضوی
  • معرفی قهرمانان رده سنی جوانان مسابقات کاراته دختران کشور در همدان
  • تعرض به زنان به بهانه شرکت در مراسم ترحیم
  • معرفی قهرمانان مسابقات کاراته دختران کشور در همدان
  • پایان کار متهم به کلاهبرداری در بردسکن
  • هکر حرفه ای حساب‌های بانکی اشنویه دستگیر شد
  • قاچاقچی دستمال جادویی در دام پلیس همدان
  • توقیف ۲۳ دستگاه وسیله نقلیه مزاحم در زنجان