Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@05:34:12 GMT

۸۴ درصد روستاهای سنندج به شبکه سراسری گاز متصل شد

تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۱۰۱۶۹

۸۴ درصد روستاهای سنندج به شبکه سراسری گاز متصل شد

احمد فعله‌گری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: عملیات گازرسانی به ۲۷ روستای شهرستان سنندج در حال اجرا و کارهای مطالعاتی سه روستای دیگر نیز در دست اقدام است که به زودی عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ۳۰ روستای باقی مانده این شهرستان تا پایان سال ۱۴۰۰ از گاز طبیعی بهره‌مند خواهند شد، اضافه کرد: عملیات گازرسانی در روستاهای بالای ۲۰ خانوار جمعیت اجرا می‌شود و فعلا برنامه‌ای برای دیگر روستاها وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل شرکت گاز کردستان با بیان اینکه در بخش کلاترزان و شهر شویشه سه مجتمع گازرسانی در حال اجرا بوده و این پروژه در حال اتمام و تاکنون ۲۵۰ انشعاب نصب شده است، افزود: در حال حاضر پروژه گازرسانی به مجتمع روستایی شانشین شامل ۱۹ روستا و گازرسانی به مجتمع روستایی رشنش شامل ۶ روستا در بخش کلاترزان در حال انجام است.

فعله‌گری گفت: برای اتمام پروژه گازرسانی به مجتمع روستایی رشنش که شامل روستاهای کرگینه، تازه آباد کیخسرو، پیچون، دادانه، رشنش، خانقاه و ۲ واحد مرغداری است، ۲۶ هزار متر لوله‌گذاری باید انجام شود که تاکنون ۱۸ کیلومتر آن اجرا شده است.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان افزود: اجرای پروژه گازرسانی به این مجتمع با احتساب هزینه‌های پشتیبانی و خرید اراضی به ۳۵ میلیارد ریال می‌رسد و سالانه در مصرف یک میلیون و ۲۰۰ هزار لیتر سوخت‌های مایع صرفه جویی می‌شود.

فعله‌گری اظهار داشت: شرایط توپوگرافی بخش کلاترزان و سخت‌گذر بودن آن عملیات حفاری برای اجرای لوله های گاز را با دشواری های فراوانی روبرو کرده که مشابه آن را در کمتر نقاط ایران می‌تواند مشاهده کرد.

در حال حاضر ۱۷۴ هزار و ۴۶۱ مشترک در شهرستان سنندج از خدمات شرکت گاز بهره‌مند هستند. 

 ۵۴۵ هزار مشترک در بخش‌های مختلف خانگی، تجاری، اداری و صنعتی از خدمات شرکت گاز کردستان بهره‌مند هستند و ضریب نفوذ گاز طبیعی در جمعیت شهری ۱۰۰ درصد بوده و در جمعیت روستایی ۹۳ درصد است.

برچسب‌ها کردستان گاز رسانی سنندج

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کردستان گاز رسانی سنندج کردستان گاز رسانی سنندج اخبار کنکور شرکت گاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۱۰۱۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرکت بیش از ۲۶ هزار داوطلب کردستانی در کنکور سراسری

ایسنا/کردستان مدیرکل آموزش و پرورش کردستان از شرکت ۲۶ هزار و ۳۸۰ داوطلب کردستانی در نوبت اول کنکور سراسری ۱۴۰۳ خبر داد.

هاشم ناظمی جلال در گفت‌وگوبا ایسنا اظهار کرد: نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ پنجشنبه و جمعه ۶ و۷ اردیبهشت ماه در ۱۱ حوزه اصلی شهرستان‌های استان برگزار خواهد شد که در آن ۲۶ هزار و ۳۸۰ داوطلب کردستانی در ۵ گروه آزمایشی با هم به رقابت خواهند پرداخت.

وی عنوان کرد: در نوبت اول آزمون سراسری امسال، آموزش و پرورش در ۷ شهرستان دیواندره، کامیاران، بانه، سقز، قروه، دهگلان و مریوان و همچنین دانشگاه‌های کردستان، آزاد اسلامی، پیام نور و علمی کاربردی در ۳ شهرستان سنندج، بیجار و سقز متولی برگزاری آزمون هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان با بیان اینکه از میان داوطلبان امسال در نوبت اول ۱۰ هزار و ۴۰۸ نفر را آقایان و ۱۵ هزار و ۵۷۵ نفر را خانم‌ها تشکیل می‌دهند، افزود: بیشترین تعداد شرکت کننده در گروه آزمایشی علوم تجربی با ۱۱ هزار و ۵۷۵ داوطلب و کمترین آن در گروه آزمایشی هنر با ۸۸۰ نفر به رقابت می‌پردازند.

وی با اشاره به لزوم رفع نقص احتمالی کارت نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ از سوی داوطلبان گفت: تمامی داوطلبان موظف هستند براساس راهنمای منتشر شده در کارت آزمون نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ آن را کنترل، و در صورت نقص، رفع کنند.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • گازرسانی به ۱۰۰ واحد صنعتی در کردستان
  • آب شرب ۹۰ درصد روستاهای مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان وصل شد
  • هفت میلیون خانوار به شبکه فیبر نوری متصل هستند
  • اتصال ۱۲۶۸ واحد تولیدی و صنعتی به شبکه سراسری گاز در کردستان 
  • گازرسانی به ۱۲۶۸ واحد تولیدی و صنعتی در کردستان
  • شرکت بیش از ۲۶ هزار کردستانی در کنکور سراسری
  • شرکت گاز کردستان 1268 واحد تولیدی و صنعتی مصوبه شورای اقتصاد را به شبکه سراسری گاز متصل کرد
  • ۱۲۶۸ واحد تولیدی و صنعتی کردستان به شبکه سراسری گاز متصل شدند
  • شرکت بیش از ۲۶ هزار داوطلب کردستانی در کنکور سراسری
  • تخصیص ۴۰ درصد از سود شرکت‌های پتروشیمی به تکمیل زنجیره ارزش