Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس شواری مجمع جهانی اهل بیت(ع) گفت: آیت‌الله تسخیری در اغنا و رفع اتهامات از مکتب شیعه بسیار توانمند بودند.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان،‌ حجت الاسلام والمسلمین «محمدحسن اختری» شامگاه سه‌شنبه ۲۹ مهرماه در نشست بازخوانی ابعاد شخصیتی، فکری و عملکردی عالم مجاهد و زبان گویای اسلام مرحوم آیت الله محمدعلی تسخیری که از سوی حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت به صورت وبینار برگزار شد، گفت: آیت الله تسخیری عالمی مجاهد و نستوه، علاقه‌مند به مکتب اهل‌بیت(ع) و از شخصیت‌های استثنائی و برجسته حوزه‌های علمیه بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس شواری مجمع جهانی اهل بیت(ع) با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب درباره آیت‌الله تسخیری مبنی بر سرو نستوه، عنوان کرد: مرحوم آیت‌الله تسخیری برجستگی‌های خاص و کم‌نظیری داشتند که در بین علما شخصیتی همچون ایشان کم یافت می‌شود.

 وی  در تبین فرمایش رهبر معظم انقلاب درباره آیت‌الله تسخیری مبنی بر سرو نستوه، اظهار کرد: آیت الله تسخیری تا آخرین لحظات عمر با وجود کهولت و آزار جسمی که داشتند دنبال اهداف و وظایف خود بودند به همین دلیل رهبر معظم انقلاب از ایشان به سرو نستوه یاد کردند.

حجت الاسلام والمسلمین اختری با بیان اینکه آیت‌الله تسخیری یک شخص انقلابی و با اخلاص بودند، ابراز کرد: آیت‌الله تسخیری سالها پیش از انقلاب با امام راحل ارتباط داشتند و از سال ۴۴ در کنار امام بودند.

رئیس شواری مجمع جهانی اهل بیت(ع) درباره سابقه سیاسی و مبارزاتی آیت‌الله تسخیری گفت: آن مرحوم از ابتدای انقلاب مخلصانه پای رکاب امام راحل حضور پیدا کرد و پس از پیروزی نیز در تبلیغات اسلامی و مجامع بین‌المللی فعالیت خود را آغاز و در عرصه‌های مختلف خدمت کرد.

وی افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی آیت‌الله تسخیری با حضور در مجامع بین‌المللی معارف مکتب اهل‌بیت(ع) را انعکاس می‌دادند و دیدگاه‌های شیعه و مکتب جعفری را در کنفرانس‌های اسلامی و غیراسلامی برای علمای بزرگ مذاهب اسلامی و سایر ادیان تبین می‌کردند.

حجت الاسلام والمسلمین اختری با بیان اینکه آیت‌الله تسخیری در اغنا و رفع اتهامات از مکتب شیعه بسیار توانمند بود، گفت: کمتر کسی همانند او یافت می‌شود که بتواند در ارتباط با دیگر کشورها، ادیان، مذاهب و گروه‌های مختلف توانمند رفتار کند.

رئیس شواری مجمع جهانی اهل بیت(ع) در پایان خاطرنشان کرد: آیت‌الله تسخیری وقتی به عنوان دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب انتخاب شدند از نظر ارتباطات و تولید فرهنگی تحول عمیقی ایجاد کردند و در همین زمینه سمینار و کنفرانس‌های زیادی را برگزار کردند.

پایان پیام/487

منبع: شبستان

کلیدواژه: درگذشت آیت الله تسخیری آیت الله تسخیری آیت الله تسخیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۱۰۳۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ژوزه مورایس اسلام آورد و شیعه شد

ژوزه مورایس سرمربی پرتغالی باشگاه سپاهان به دین اسلام گروید. 

به گزارش تابناک ورزشی؛ ژوزه مورایس سرمربی معروف زردهای اصفهان، در کنفرانس خبری پس از دیدار سپاهان مقابل استقلال ملاثانی اعلام کرد، از آیین مسیحیت به دین اسلام و مذهب شیعه گرویده است.

مورایس که دو سال است در ایران کار می‌کند، پیش از این با یک دختر ایرانی بازیکن تئاتر اهل تهران ازدواج کرده بود. با این اقدام، احتمال ماندن سرمربی پرتغالی که سابقه دستیاری مورینیو را هم دارد، روی نیمکت سپاهان افزایش یافت.

دیگر خبرها

  • دیدار عضو شورای حزب الله لبنان با دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی
  • وعده صادق نمایشی از قدرت مکتب کربلا بود
  • تسلیت دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی به مناسبت درگذشت ماموستا ملااحمد فخری
  • عکسی از عیادت رئیس دفتر رهبر انقلاب از آیت‌الله گرامی
  • دانشگاه حضرت معصومه(س) باید به عنوان یک هویت مستقل بماند
  • افزایش خشم چین علیه اتهام زنی‌های جاسوسی از طرف آلمان
  • ژوزه مورایس اسلام آورد و شیعه شد
  • سرمربی پرتغالی سپاهان شیعه شد
  • پیام تسلیت مجمع روحانیون مبارز به مناسبت درگذشت همسر آیت الله شهید سید مصطفی خمینی
  • توصیفات مجمع روحانیون مبارز از عروس ارشد امام (ره) /تسلیت به سیدحسین خمینی و خواهرش