Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- نخستین جلسه دوره آموزشی تخصصی حکمرانی و سیاستگذاری سازمان بسیج اساتید کشور دیروز برگزار شد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از روابط عمومی و مرکز رسانه‌ای نهضت استادی بسیج ایران (ناب)، مراسم افتتاحیه و نخستین جلسه «دوره آموزشی تخصصی حکمرانی و سیاستگذاری» برای مدیران و اعضای کانون‌ها، اندیشکده‌ها و گروه‌های علمی مسأله محور بسیج اساتید سراسر کشور، دیروز سه شنبه، وبیناری در سالن شهید شهریاری سازمان بسیج اساتید کشور برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


قائم مقام سازمان بسیج اساتید کشور، در افتتاحیه این دوره آموزشی ضمن تبریک حلول ماه ربیع الاول، به رویکرد سازمان بسیج اساتید کشور در دوره جدید و تحولی خود اشاره کرد و گفت: در دوره تحولی جدید تعریف دیگری از استاد بسیجی ارائه شده است.
آقای ابن الدین افزود: این تعریف بر ارائه راهکار حل المسائلی تأکید دارد و در آن استاد بسیجی را استادی می‌داند که بین مشکلات کشور و تخصص خود نسبت عالمانه برقرار کند. در حقیقت در این رویکرد هر کسی که راه حل علمی برای حل مسئله پیدا کند، استاد بسیجی است.
قائم مقام سازمان بسیج اساتید کشور گفت: استاد بسیجی با علم و بصیرت باید به صحنه بیاید. این رویکرد ویژه سازمان بسیج در نهضت استادی است که درگروه‌هایی با محوریت حل مسئله و اندیشکده‌ها ظهور پیدا کرده است.
وی همچنین افزود: لیبرالیسم در تلاش است تا ثابت کند که دین نمی‌تواند حکومت و سیاستمداری کند. برای پاسخ به این ادعای آنان، بسیج با تمام توان خود به میدان آمده است.
قائم مقام سازمان بسیج اساتید کشور گفت: همه اقشار بسیج مأموریت دارند تا به دستگاه‌های مربوط به خود کمک کنند تا حکمرانی بهتری داشته باشند. بسیج اساتید در جایگاه مرجعیت جامعه باید در سیاست‌گذاری بهتر به حکمرانان کمک کند.
وی جدی‌ترین کار‌های بسیج اساتید را تشکیل اندیشکده‌های راهبردی و گروه‌های مسئله محور دانست و افزود: هر اندیشکده محور توسعه زیست بوم خود را شاخص قرار داده و برای رفع مسائل زیست بوم در سطح دانشگاه و استان و حتی کل کشور به دنبال راه حل سیاستی است.
قائم مقام سازمان بسیج اساتید کشور گفت: کار استاد دانشگاه کشف سیاست راهبردی است و انتظار می‌رود استاد مسائل زیست بوم را شناسایی کند و به شورای راهبردی و سیاستگذاری علمی استان و گروه نخبگانی ارائه دهد.
وی در ادامه بیان کرد: در صورت نبود پذیرش مسائل مطرح شده استادان و نخبگان از سوی مسئولان شهر یا استان، باید به کمک فعالان حوزه‌های فرهنگی و با کمک گروه‌های رصد و پایش و معاونت‌های بررسی و تحلیل در استان از طریق کار رسانه‌ای به مطالبه گری اجتماعی پرداخت و حتی در کلاس و از طریق تریبون‌ها و با استفاده از تمام ظرفیت‌ها از یافته‌ها دفاع کرد. چرا که هویت استاد بسیجی در دفاع از یافته پژوهشی خود و در فرهنگ سازی برای مطالعه آن است.
این استاد دانشگاه در ادامه تعریف «مسئله» را هر نوع تحریف از استاندارد‌ها بیان کرد و فرمایشات مقام معظم رهبری و قانون اساسی را ملاک و شاخص دانست و افزود: هر استانی که سند بالادستی برای توسعه خود دارد مشخص می‌کند چه اقداماتی باید در آن استان انجام شود و آن شاخص تعیین مسئله است. نظارت عالمانه و به موقع و هوشیارانه و تذکر به جا، حضور در عرصه حکمرانی انقلابی و در حقیقت کمک به کشور است.
آقای آرایی مدیر آموزشی و تربیت نخبگانی سازمان بسیج اساتید کشور نیز به بحث اهداف برگزاری دوره آموزشی تخصصی حکمرانی و سیاستگذاری و انتظارات از اساتید فراگیر در پایان این دوره پرداخت.
وی گفت: یکی از کارکرد‌های اصلی کارگروه مطالعات راهبردی استان ها، اندیشکده‌ها و گروه‌های مسأله محور بسیج اساتید کشور، مساعدت به حکمرانان و سیاست گذاران و مشارکت در فرایند سیاستی و تصمیم سازی است که به منظور انسجام، تأثیرگذاری و اثربخشی اقدامات اساتید بسیجی برای انتقال مناسب راه حل‌ها برای مسأله سیاسی و راهبردی در فرایند چرخه سیاست گذاری و درک چارچوب روش شناختی تدوین سیاست‌های راهبردی و نیز طراحی الگوی سیاستی، دوره آموزشی مذکور طراحی شده است.
این استاد دانشگاه در ادامه بیان کرد: این دوره در سه سطح بینش افزایی، دانش افزایی و مهارت افزایی با عناوین و سرفصل‌های معین در 26 جلسه تا پایان سال برگزار و در پایان دوره برای فراگیران پس از ارزشیابی علمی، گواهینامه آموزشی صادر می‌شود که اولین جلسه سطح بینش افزایی با عنوان «مهدویت شناسی و تحلیل جامعه متناسب با دوران ظهور» برگزار می‌شود.
در ادامه این نشست حجت الاسلام و المسلمین بهروزی لک استاد علوم سیاسی دانشگاه باقر العلوم (ع) و رئیس کارگروه دانشگاهیان ستاد هماهنگی فعالیت‌های مهدوی و موعودگرایی، باور به ظهور منجی را یکی از محور‌های مشترک تمام ادیان دانست و به ابعاد و ضرورت‌های طرح موضوع مهدویت و آموزه‌های مهدوی در جهان اشاره کرد.
این استاد دانشگاه از مهم‌ترین ابعاد مهدویت، به بعد اعتقادی موضوع مهدویت به عنوان بخشی از آموزه‌های اسلامی، اشاره کرد و سپس از بعد اجتماعی و تأثیر ان بر روحیه امیدواری در جامعه سخن گفت و آرمانشهر یا رویا‌های آرمانی را در طول تاریخ، نیروی محرک جامعه برای نیل به اهداف و رویکرد‌های آن دانست.
وی در ادامه به ضرورت سیاسی و ضرورت‌های شناخت حکومتی که سعادت انسان را تأمین می‌کند اشاره کرد و افزود: در جامعه ما اهمیت و ضرورت دارد که علاوه بر نگاه به مهدویت از جنبه مددجویانه و اعتقادی آن، به عنوان یک راهبرد و همچنین به عنوان رویکرد و الگویی برای فرایند تقرب و نزدیکی به جامعه موعود از طریق تمدن سازی و زمینه سازی برای تحقق آرمانشهر مهدوی مطرح شود.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: برگزاری نخستین استاد دانشگاه استاد بسیجی اندیشکده ها دوره آموزشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۱۰۳۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری دوره آموزش تخصصی سفال و سرامیک در استان سمنان

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان، دوره آموزش تخصصی سفال و سرامیک با حضور نزدیک به 40 نفر از هنرمندان این حوزه و با همکاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان در شهرهای سمنان و شاهرود برگزار شد.

در این دوره آموزش تخصصی هنرمندان سفال و سرامیک استان با طراحی بدنه سفال، رفع معایب لعاب، اصلاح و بهینه‌سازی گل و اصلاح کوره و حرارت دهی آشنا شدند.

اولین روز از این دوره آموزشی، با حضور 20 هنرمند سفال و سرامیک شهرستان‌های سمنان، گرمسار، سرخه و مهدی‌شهر، در سمنان و دومین روز آن با حضور 20 هنرمند دیگر از شهرستان‌های شاهرود، دامغان و میامی، در شهرستان شاهرود برگزار شد.

این دوره آموزش تخصصی سفال و سرامیک در استان سمنان باهدف افزایش سطح دانش فنی و هنری هنرمندان صنایع‌دستی و ارتقاء صنایع‌دستی استان با همکاری جهاد دانشگاهی استان و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان برگزار شد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898726

دیگر خبرها

  • تشکیل قرارگاه ارتقای کمک به کارآمدی نظام حکمرانی کشور در بسیج اساتید
  • بسیج اساتید محور همدلی و هم‌افزایی در دانشگاه باشد
  • اساتید دانشگاه‌ها همواره دغدغه حل مسائل کشور و ملت را سرلوحه کار خود قرار داده اند.
  • گشایش نخستین دوره المپیاد فرهنگی، ورزشی و علمی شهید عجمیان + فیلم
  • حمایت بیش از هزار استاد حوزه علمیه قم از اجرای طرح «نور» فراجا
  • ارائه ۵۰ بسته سیاستی بسیج اساتید برای حل مشکلات کشور
  • برگزاری نخستین نشست کارگروه‌های کارشناسی کانون پرورش فکری
  • برگزاری دوره آموزش تخصصی سفال و سرامیک در استان سمنان
  • برگزاری ۱۷۳ کرسی نقد و نظریه پردازی/ارائه طرح‌های ملی عفاف و حجاب
  • اساتید بسیجی و غیربسیجی برای کمک به ارتقای نظام حکمرانی در صحنه هستند/ برگزاری ۱۷۳ کرسی نقد و نظریه پردازی