Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسوشیتدپرس، «کلی کرافت» سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد در جریان نشست شورای امنیت مدعی شد که نیازی به طرح پیشنهاد روسیه برای تامین امنیت خلیج فارس نیست بلکه باید ایران را وادار به اجرای قطعنامه‌های این شورا کرد.

این در حالی است که سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه، در جریان این نشست که به صورت مجازی برگزار شد، گفت: هدف سند پیشنهادی مسکو ایجاد ساز و کاری برای رسیدن به پاسخی جمعی برای مقابله با تهدیدها و چالش‌ها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روسیه مرداد سال گذشته، سندی را با عنوان «مفهوم امنیت جمعی در خلیج فارس» به شورای امنیت ارائه داد. اما، کرافت مدعی شد: مادامی که ایران ملزم به رعایت مقررات نشود؛ چنین پیشنهادهایی بی‌فایده است.

وی در ادامه اظهارات تکراری و ایران‌هراسانه خود گفت: جامعه بین‌الملل نیازی به ترتیبات امنیتی دیگر برای خلیج فارس ندارد. شورای امنیت همه ابزارهای لازم را برای پاسخگو کردن ایران دارد اما باید شهامت نشان دهد و این کشور را به پاسخگویی وادار کند.

کرافت با اشاره به لغو تحریم‌های تسلیحاتی و تهدید آمریکا علیه طرفین معامله با ایران، مدعی شد: آنچه آمریکا را متمایز می‌کند این است که واهمه‌ای ندارد تا در دفاع از آنچه درست می‌داند؛ ایستادگی کند.

اظهارات ضدایرانی دیپلمات آمریکایی در حالی مطرح شد که واشنگتن از یک سال پیش با ادعای تامین امنیت انرژی، به دنبال ایجاد ائتلافی دریایی در خلیج فارس است تا به‌زعم خود عبور و مرور محموله‌های باری از تنگه هرمز را رصد کند؛ اما انتظار دارد ایران به عنوان کشوری که حق مالکیت ارضی در این آبراه حیاتی دارد، سهمی در تامین امنیت آن نداشته باشد!

کد خبر 5053107 مریم خرمایی

منبع: مهر

کلیدواژه: کلی کرافت ایالات متحده امریکا ایران تحریم تسلیحاتی روسیه شورای امنیت سازمان ملل خلیج فارس ایالات متحده امریکا رژیم صهیونیستی عراق انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 2020 فلسطین دونالد ترامپ ویروس کرونا عربستان سعودی ایران ترکیه روسیه عادی سازی روابط با اسرائیل مناقشه قره باغ لبنان خلیج فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۱۰۶۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش مسکو: به قطعنامه سلاح‌های هسته‌ای در فضا

به گزارش «تابانک» به نقل از ایرنا از تاس، زاخارووا تصریح کرد: ما به این دلیل با این پیش‌نویس مخالفت کردیم که آمریکا تلاش کرد در شورای امنیت سازمان ملل تعهدات حقوقی جدیدی درباره امنیت فضا ایجاد کند که فراتر از پیمان‌ها و توافقنامه‌های فعلی است؛ که مهمترین آنها پیمان ماورای جو ۱۹۶۷ است.

روسیه چهارشنبه شب قطعنامه پیشنهادی آمریکا و ژاپن درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را در نشست شورای امنیت سازمان ملل وتو کرد.

۱۳ عضو از ۱۵ عضو شورای امنیت سازمان ملل به قطعنامه پیشنهادی آمریکا و ژاپن رای مثبت دادند، چین یکی از اعضای دائم شورای امنیت رای ممتنع داد و روسیه دیگر عضو شورای امنیت به این قطعنامه رای مخالف داد و آن را وتو کرد.

شورای امنیت ملی ایالات متحده آمریکا در واکنش به وتوی قطعنامه کشورش از سوی روسیه گفت که این وتو، نگرانی‌های جدی را در مورد برنامه‌های روسیه برای فضای ماورای جو ایجاد می‌کند.

این رای‌گیری پس از آن صورت گرفت که واشنگتن، مسکو را به ساخت سلاح هسته‌ای برای ارسال به فضا متهم کرد. آمریکا معتقد است که روسیه در حال استقرار یک جنگ‌افزار هسته‌ای ضد ماهواره در فضا است که انفجار آن می‌تواند در همه موضوعات از ارتباطات نظامی تا حتی خدمات مسافربری اینترنتی، خرابکاری ایجاد کند.

مسکو این ادعاها را رد کرده و ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه گفته است که مسکو مخالف استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا است.

دیگر خبرها

  • حمایت دانشجویان دانشگاه خلیج‌فارس از دانشجویان آزادی‌خواه آمریکایی
  • برگزاری روز ملی خلیج‌فارس با نگاه نمایش اقتدار ایران در بوشهر
  • آمریکا هیچ مدرکی دال بر دخالت مسکو در مرگ ناوالنی پیدا نکرد
  • خلیج فارس جزو هویت ملی ایران
  • نقش خلیج فارس در راهبرد امنیت ملی کشور بی‌بدیل است
  • صنایع استان بوشهر به مسئولیت اجتماعی خود عمل کنند
  • سفر مهم دبیر شورای عالی امنیت ملی به روسیه/پنج پیشنهاد ایران برای تقویت امنیت اطلاعات در جهان
  • سمینار «خلیج‌فارس؛ بازیگران منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای» برگزار می شود
  • ممانعت روسیه از تصویب قطعنامه آمریکایی استقرار سلاح در فضا
  • واکنش مسکو: به قطعنامه سلاح‌های هسته‌ای در فضا