Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@12:02:31 GMT

افزایش دختران و پسران بی‌تعهد

تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۱۰۷۶۸

افزایش دختران و پسران بی‌تعهد

ایسنا/همدان یک روانشناس گفت: در حال حاضر با توجه به مسائل اقتصادی، مشکلات مالی و عدم توانایی پذیرش مسئولیت خانوادگی ازدواج سفید به سرعت در کشور و کلانشهرها در حال افزایش است و دختر و پسر باهم به توافق می رسند که بدون تعهد در کنار هم زندگی کنند.

دکترنصرت الله میرمعینی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه بهترین سن برای ازدواج دختران ۲۲ تا ۲۶ سال و برای پسران ۲۹ تا ۳۲ سال است، اظهار کرد: پایین آمدن سن بلوغ جنسی در کنار افزایش میانگین سن ازدواج جوانان بیانگر افزایش فاصله بلوغ جنسی و ازدواج بوده و از نظر روانشناسی تجرد طولانی مدت ریشه بسیاری از آسیب های فردی و اجتماعی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه نیاز جنسی در صورت ازدواج از طریق درست ارضاء می شود و در خدمت فرد و جامعه انسانی قرار می گیرد در غیر این صورت به افزایش بی بندوباری و عصبیت اجتماعی می انجامد، افزود: این سوال که چرا ازدواج جوانان به تأخیر می افتد؟ را می توان از دو منظر مورد بررسی و کنکاش قرار داد؛ منظر اول مسئله تمایل و منظر دیگر مسئله امکان است به طوریکه جوانانی که در سن ازدواج تمایلی به ازدواج ندارند و جوانانی که اگرچه متمایل به ازدواج هستند اما امکان ازدواج را ندارند.

این روانشناس با بیان اینکه درصد کسانی که تمایل به ازدواج ندارند، بسیار کم است، مطرح کرد: وقتی سن ازدواج در دختر و پسر بالا می رود با موضوع وسواس در انتخاب برای ازدواج مواجه می شویم به طوریکه افراد به دنبال انتخابی بی عیب و کاملاً ایده آل هستند بنابراین دچار اضطراب شده و یا برخی از آنها به مرحله ای می رسند که از ازدواج منصرف می شوند.

وی اضطراب، تنهایی، اعتماد به نفس پایین، کاهش امید به زندگی، افسردگی ناشی از تنها ماندن، افت انگیزه، احساس پوچی، رکود، رخوت، احساس ناتوانی، مرگ زودرس، فاصله گرفتن از خانواده و جامعه و عدم فرزندآوری را از آسیب های ناشی از تأخیر و بالا رفتن سن ازدواج در جوانان برشمرد.

این مشاور خانواده با بیان اینکه با افزایش سن ازدواج و کاهش زاد و ولد جامعه تعادل جمعیتی را به لحاظ سنی از دست داده و پیر می شود، ادامه داد: برقراری رابطه های کوتاه مدت با عنوان دوستی با جنس مخالف هم از تبعات دیگر این مسئله است و از آنجایی که تضمینی برای این رابطه ها وجود ندارد خود تبعاتی به همراه دارند و جوان دچار چندگانگی در روابط خود می شود.

وی با بیان اینکه سلامتی یک جامعه در گرو خانواده سالم است، اعلام کرد: در حال حاضر با توجه به مسائل اقتصادی، مشکلات مالی و عدم توانایی پذیرش مسئولیت خانوادگی ازدواج سفید به سرعت در کشور و کلانشهرها در حال افزایش است و دختر و پسر با هم به توافق می رسند که بدون تعهد در کنار هم زندگی کنند.

میرمعینی با بیان اینکه دختر و پسر در ازدواج سفید و بدون تعهد به راحتی یکدیگر را ترک می کنند که باعث آسیب عاطفی به یکی از طرفین یا هردو طرف می شود، خاطرنشان کرد: شکست های پی درپی در مسائل عاطفی برای جوان مسئله ساز شده و فرآیند زندگی، کنترل احساسات و اعتماد کردن به دیگران را دچار مشکل می کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی ازدواج سفید ازدواج روانشناس دختر و پسر سن ازدواج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۱۰۷۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش گل محمدی به یک خبر: بحث تعهد در میان نیست/لطفا گمانه زنی نکنید

یحیی گل محمدی در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا در خصوص اینکه گفته می شود از او خواسته اند تا با دادن تعهد راه برطرف شدن موانع برای عقد قرارداد با باشگاه ها برایش فراهم شود، گفت: متاسفانه این خبر را در برخی رسانه ها دیدم اما درست نیست. اصلا بحث تعهد در کار نیست.از رسانه ها خواهش می کنم گمانه زنی نکنند چون این حرف و حدیث ها اصلا به نفع فوتبال نیست.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • زندگی سالم طول عمر را پنج سال افزایش می‌دهد
  • افزایش طول عمر با سبک زندگی سالم
  • تلاش برای دسترسی به داروی مورد نیاز بیماران تالاسمی
  • ۴ عادت مخرب که به‌تدریج جان شما را می‌گیرد
  • واکنش گل محمدی به یک خبر: بحث تعهد در میان نیست/لطفا گمانه زنی نکنید
  • این ملحفه‌ها باعث اگزما در پوست می‌شوند
  • نرخ جمعیت در قزوین بحرانی است/ روند کاهشی در مرکز استان
  • نرخ جمعیت در قزوین بحرانی است / کاهش جمعیت در مرکز استان
  • چرا دختران و پسران با مسجد قهر کردند؟/ تاثیر اجرای تئاتر در مساجد
  • این ۴ عادت به تدریج جان شما را می‌گیرد