Web Analytics Made Easy - Statcounter

عبدعلی ناصری روز چهارشنبه در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: نیاز سالانه خوزستان به شکر حدود ۴۰هزار تن است که سهم شرکت توسعه نیشکرو صنایع جانبی تامین ۲ هزار تن شکر در ماه برای استان است ولی در صورت تقاضا و کشش بیشتربازار، می‌توان این سهمیه را تا سه هزار تن در ماه افزایش داد.
وی با بیان اینکه این شرکت درتعیین قیمت شکر هیچ نقشی ندارد افزود: نرخ مصوب یک کیلوگرم شکر برای مصارف خانگی ۶۳هزار ریال و برای مصارف صنعتی و صنفی ۶۷هزار ریال است که این شرکت برهمین مبنا ، این کالا را با نظارت دستگاه‌های مربوطه تامین و دراختیار مصرف‌کنندگان قرارداده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی با بیان اینکه این شرکت یک مجموعه ملی است و تولید آن برای کل کشور تعریف شده است افزود:این شرکت متعهد است نیاز خوزستان به شکر را به طور کامل تامین کند هرچند شرکت نیشکر هفت تپه و کشت و صنعت کارون ، همواره سهمی در تامین شکر مورد نیاز استان خوزستان دارند.

۵۰۰ تن شکر بسته بندی بدون مشتری
مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی گفت: هم اکنون ۵۰۰تن شکر بسته‌بندی در انبارهای شرکت موجود است که تاکنون با وجود درخواست ، تقاضایی برای خرید آن با قیمت مصوب در استان وجود ندارد.
ناصری افزود:نگهداری این حجم شکر بسته‌بندی در شرکت سبب شده ، واحد بسته بندی شکر این شرکت به صورت موقت تعطیل شود.
با وجود عرضه شکر با قیمت مصوب توسط شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی ، همچنان شکر بسیار بیشتر از نرخ مصوب به دست مصرف کننده خوزستانی می‌رسد که در این میان ، دلالان بیشترین سود را از این آشفته بازار می‌برند.
قیمت یک کیلوگرم شکر در بازار خرده فروشی اهواز بین ۸۰تا ۹۰هزار ریال است که به نظر می‌رسد برای غلبه بر این آشفته بازار هیچ راهی بجزعرضه مستقیم این کالای اساسی و برخورد با متخلفان و سودجویان وجود ندارد.
چندی پیش رییس سازمان صنعت ، معدن و تجارت خوزستان مدعی شد شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی خوزستان ، بخشی از شکر تولیدی خود را احتکار کرده است که این ادعا از سوی استاندار خوزستان رد شد.   
به گزارش ایرنا با شروع برداشت نیشکر در واحدهای هفت گانه نیشکری وابسته به شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی که از روز سه‌شنبه شروع شد پیش بینی شده تولید شکر در این شرکت با افزایش ۲ برابری نسبت به سال گذشته به ۶۰۰هزار تن برسد.
شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی به تنهایی نیاز۴۰درصدی شکر کشور را تامین می‌کند.

برچسب‌ها خوزستان اهواز شکر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خوزستان اهواز شکر خوزستان اهواز شکر اخبار کنکور شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی بسته بندی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۱۱۱۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین ارز برای واردات کالا‌های اساسی، صنایع و خدمات از ۴.۸ میلیارد دلار گذشت

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا از بانک مرکزی، علی طرزعلی با اعلام اینکه از ابتدای امسال تا روز ۱۰ اردیبهشت ۴ میلیارد و ۸۴۵ میلیون دلار ارز برای واردات کالا‌های اساسی، دارو و کالا‌های تجاری و بازرگانی تامین شده است، اظهار داشت: از این میزان سهم کالا‌های اساسی و دارو در نرخ ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان، یک میلیارد و ۱۱۲ میلیون دلار، کالا‌های تجاری و بازرگانی با نرخ ۴۱ هزار تومان، ۲ میلیارد و ۷۸۲ میلیون دلار، بابت واردات در مقابل صادرات با نرخ توافقی ۸۲۴ میلیون دلار و بخش خدمات در نرخ ۴۴ هزار و ۳۱۴ تومان، ۱۲۷ میلیون دلار ارز بوده است.

وی تأکید کرد: میزان تامین ارز بابت کالا‌های اساسی و دارو از ابتدای سال تاکنون یک میلیارد و ۱۱۲ میلیون دلار تخصیص یافته که از این میزان سهم کالا‌های اساسی و کشاورزی ۹۹۸ میلیون دلار بابت گندم، دانه‌های روغنی، نهاده‌های دامی و سایر کالا‌ها بوده است.

معاون مرکز مبادله ارز و طلای ایران ادامه داد: در خصوص دارو و تجهیزات پزشکی، ۱۱۴ میلیون دلار بابت مواد اولیه دارویی، دارو و تجهیزات پزشکی تخصیص یافته است.

طرزعلی خاطرنشان کرد: میزان تأمین ارز در بخش صنایع از ابتدای سال تاکنون در سامانه نیما، ۲ میلیارد و ۷۸۲ میلیون دلار و در بخش واردات در مقابل صادرات ۸۲۴ میلیون دلار تخصیص یافته است.

وی افزود: تامین ارز نیمایی برای «صنایع حمل و نقل و خودرو» معادل ۵۴۴ میلیون دلار، «صنایع تجهیزات برق و الکترونیک» معادل ۲۷۹ میلیون دلار، «صنایع معدنی» معادل ۱۹۶ میلیون دلار، «ماشین‌آلات و تجهیزات تولید» معادل ۱۷۱ میلیون دلار و «منسوجات و پوشاک» معادل ۲۱۲ میلیون دلار صورت گرفته است. این گروه‌های صنایع همچنین به ترتیب ۲۳۸، ۳۵، ۲۰۴، ۱۱۴ و ۲ میلیون دلار ارز توافقی یا واردات در مقابل صادرات تا پایان روز دهم اردیبهشت ماه سال جاری دریافت کرده‌اند.

معاون مرکز مبادله ارز و طلای ایران بیان کرد: علاوه بر این گروه‌ها، یک میلیارد و ۳۸۰ میلیون دلار ارز نیمایی و ۲۳۱ میلیون دلار ارز واردات در مقابل صادرات به سایر صنایع اختصاص داده شده است.

طرزعلی گفت: امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه نرخ ارز در مرکز مبادله ارز و طلای ایران در تالار اسکناس، دلار ۴۴ هزار و ۳۱۴ تومان، یورو ۴۷ هزار و ۴۹۱ تومان و درهم ۱۲ هزار و ۶۶ تومان معامله شد.

وی در خصوص نرخ ارز در تالار حواله ارز اعلام کرد: دلار ۴۱ هزار و ۳۷۶ تومان، یورو ۴۴ هزار و ۳۴۲ تومان و درهم ۱۱ هزار و ۲۶۶ تومان معامله شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تامین ارز برای واردات کالا‌های اساسی، صنایع و خدمات از ۴.۸ میلیارد دلار گذشت
  • اعلام آمادگی شرکت راه‌آهن جهت حمل بار ترانزیتی افغانستان به ترکیه
  • برگزاری رویداد صدرا با حضور ۲۵ شرکت در دانشگاه آزاد همدان
  • اعتراف «آسترازنکا» درباره عوارض جانبی واکسن
  • اعتراف «آسترازنکا» برای اولین‌بار درباره عوارض جانبی خطرناک واکسن خود
  • آمادگی ایران برای همکاری صنعتی با آفریقا/ رابطه برد_برد می‌خواهیم
  • نیروگاه‌های حرارتی با آمادگی ۱۰۰ درصدی به استقبال تابستان می‌روند
  • بازار‌های صادراتی خود را در کشور‌های اروپایی توسعه می‌دهیم
  • ایجاد ۲ خوشه صنعتی در حوزه فولاد و پتروشیمی
  • نقش آفرینی دانش‌بنیان نرم و هویت‌ساز در صنایع سخت