Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-28@18:53:02 GMT

430 واحد مسکونی آماده تحویل به قالیبافان شد

تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۱۱۲۶۵

430 واحد مسکونی آماده تحویل به قالیبافان شد

عبدالله بهرامی در گفت‌وگو باخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، اظهار داشت: با همکاری اتحادیه سراسری فرش دستباف کشور، بانک مسکن و بخش خصوصی، پروژه هزار واحدی برای مسکن قالیبافان انجام شده که تا کنون 200 واحد از مسکن‌های ساخته شده تحویل قالیبافان شده است و 430 واحد دیگر از واحدهای 50 تا 90 متر مربعی دارای یک و دو خوابه آماده کلید تحویل قالیبافان شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: کل واحدهای ایجاد شده برای مسکن قالیبافان 31 هزار و 500 متر مربع است که در منطقه ماهدشت کرج،‌ بلوار امام خمینی احداث شده و 430 واحد از این واحدهای مسکونی در 8 طبقه و در متراژ‌های 50 تا 90 متری آماده تحویل شده است.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های فرش دستباف گفت: برای تحویل گرفتن این واحدها تمام قالیبافان ساکن استان‌های البرز و تهران می‌توانند بدون پرداخت هیچ وجهی به سایت اتحادیه سراسری تعاونی‌های تولید کنندگان فرش دستباف شهری و عشایری ایران به نشانی http://taavon.co/ مراجعه کرده نام نویسی کنند، در این سایت نام و نام خانوادگی،‌کد ملی و مشخصات فردی هر شخص مشخص شده که وارد می‌کنند و با توجه به اینکه اطلاعات همه قالیبافان که دارای کارت شناسایی قالیبافی از صنف قالیبافی زیر مجموعه وزارت صمت  یا اتحادیه قالیبافی هستند، ثبت نام می‌کنند و مهلت ثبت‌نام تا 6 آبان ماه خواهد بود که بعد از آن قرعه‌کشی در حضور هیأت مدیره اتحادیه انجام می‌شود و کسانی که برنده شدند با پرداخت وجه و تنظیم قرارداد و گرفتن وام کلید واحدهای مسکونی خود را تحویل می‌گیرند.

بهرامی افزود:‌پیش از این 200 واحد مسکونی به قالیبافان کشور واگذار شده و در این مرحله 430 واحد دیگر آماده تحویل شده که جمعا 630 واحد می‌شوند و همچنین 350 واحد دیگر برای خرداد ماه 1400 تحویل قالیبافان می‌‌شود که در مجموع هزار واحد مسکونی به قالیبافان واگذار می‌شود.

وی همچنین در مورد میزان وام برای قالیبافان گفت: کسانی که در قرعه‌کشی برنده شوند  باید ظرف 75روز تامین مالی کنند که برای واحدهای کوچک تسهیلات قرض الحسنه به نرخ 4 درصد وبه مبلغ 35 میلیون تومان از طرف بانک مسکن پرداخت می‌شود و برای واحدهای بزرگتر مبلغ 50 میلیون تومان به نرخ 18 درصد پرداخت می‌شود و علاوه بر این هر یک از متقاضیان می‌توانند تا سقف 200 میلیون تومان اوراق حق تقدم مسکن خریداری کنند و سند این واحدها در رهن بانک قرار می‌گیرد و قالیبافان کلید واحد مسکونی خود را تحویل گرفته و صاحب خانه می‌شود.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های فرش دستباف گفت:‌این واحدها در 22 بلوک 42 واحدی احداث شده ،‌هر بلوک آسانسور و راه پله جدا دارد و تمام راه‌پله‌ها از سنگ، نرده‌ها از استیل و همه چیز آماده است و مشکل مسکن 430 قالیباف در این مرحله حل می‌شود.

بهرامی در مورد اینکه این واحدهای مسکونی برای قالیبافان به چه مبلغی ارائه می‌شود، گفت: طبق قیمت کارشناسی منطقه هر متر مربع آپارتمان 5.2 میلیون تومان واگذار می‌شود که یک و نیم میلیون تومان زیر قیمت منطقه است و در ساخت این واحدها از مصالح باکیفیت بالا استفاده شده،‌ همه واحدها سند تک برگ دارند و انشعابات جداگانه و مصالح مرغوب استفاده شده است.

وی همچنین گفت: تا یک و نیم برابر ظرفیت قرعه‌کشی انجام می‌شود که اگر هر کسی نتوانست مبالغ مورد نیاز را تامین کند نفر ذخیره جایگزین می‌شود.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های فرش دستباف خاطرنشان کرد:‌ما برای اینکه مشکلاتی مانند تعاونی‌های مسکن را پیدا نکنیم به صورت شفاف این واحدها ساخته شده و آماده تحویل شده و با قرعه‌کشی قالیبافان انجام می‌شود و اولین واحد می‌تواند از 7 آبان تحویل متقاضیان شود.

بهرامی همچنین افزود: 7 هزار متر فضای سبز برای واحدهای مسکونی قالیبافان در نظر گرفته شده و همه واحدها دارای پارکینگ‌ مسقف بوده و در و پنجره‌ها دارای UPVC بوده است.

وی همچنین در مورد اینکه مگر سابقه بیمه برای قالیبافان مدنظر قرار نمی‌گیرد، گفت: با توجه به اینکه یکی از مشکلات قالیبافان بیمه آنهاست که قطع شده است بنابراین ملاک برای مسکن کارت قالیبافی است که از سوی اتحادیه یا صنف برای آنها صادر شده و ما طبق کارت قالیبافی آنها را در قرعه‌کشی شرکت می‌دهیم.

انتهای پیام/ب

منبع: فارس

کلیدواژه: فرش دستباف واحد مسکونی استان تهران مسکن واحدهای مسکونی میلیون تومان واحد مسکونی آماده تحویل فرش دستباف قرعه کشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۱۱۲۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واگذاری ۱۱۰۰ قطعه زمین نهضت ملی مسکن به متقاضیان گنابادی

  به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز خراسان رضوی، ناصر چیتگر افزود : این زمینها در مجموع برای احداث حدود ۲ هزار و ۱۸۸ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن و هر زمین برای ساخت ۲ واحد مسکونی به ۲ نفر از افراد متقاضی واگذار شد.   وی ادامه داد: ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن گناباد اکنون در ۱۲ سایت در حال احداث است که از این میان سایت ۲۴۰ هکتاری بزرگترین سایت برای اجرای این طرح در استان خراسان رضوی است.   رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گناباد بیان کرد: پنج هزار واحد مسکونی در سایت ۲۴۰ هکتاری احداث می شود و تاکنون یک هزار و ۳۵۲ قطعه زمین برای احداث ۲ هزار و ۷۰۰ واحد توسط اداره راه و شهرسازی برای احداث واحدهای نهضت ملی مسکن تحویل داده شده است.   وی بیان کرد: علاوه بر این تعدادی زمین در سایر سایتهای نهضت ملی مسکن گناباد به متقاضیان واگذار شده که مراحل ساخت واحدهای آنان در حال اجرا است.   چیتگر اظهار کرد: ۹۷۰ واحد نهضت ملی مسکن گناباد در مرحله پی ریزی (فوندانسیون) ، ۵۲۰ واحد اسکلت بندی و سقف و همچنین ۲۰۰ واحد نازک کاری و مراحل پایانی خود را طی می کند.   رئیس اداره راه و شهرسازی گناباد هم گفت: از مجموع ۱۳ هزار و ۶۰۰ نفر که تاکنون برای طرح نهضت ملی مسکن مناطق شهری گناباد ثبت نام کردند، شرایط نخست ۱۰ هزار و ۶۰۰ نفر تایید و افزون بر ۶ هزار نفر هم تایید نهایی شدند.   سعید خواجه افزود: بیش از ۴۰۰ هکتار زمین در یک سال گذشته برای اجرای نهضت ملی مسکن به محدوده مناطق شهری و روستایی این شهرستان الحاق شد، در حالیکه از ابتدای انقلاب تا آغاز به کار دولت سیزدهم تنها ۷۵ هکتار زمین به محدوده این شهرستان الحاق شده بود.   مرکز شهرستان گناباد در فاصله ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد قرار دارد.      

 

دیگر خبرها

  • سمنان پیشرو در نهضت ملی مسکن/ ۱۹ هزار واحد مسکونی در دست ساخت است
  • تحویل واحدهای مسکن ملی به متقاضیان تا پایان امسال
  • ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در سه نوع برای تمام اقشار
  • بهره‌برداری از ۲۱۰۵ واحد مسکن کمیته امداد خراسان رضوی‌
  • اجرا ۲۰ هزار میلیارد تومان پروژه در سازمان ملی مسکن
  • واگذاری ۱۱۰۰ قطعه زمین نهضت ملی مسکن به متقاضیان گنابادی
  • آغاز ساخت هزار و ۶۸۰ واحد مسکونی در مراغه
  • آغاز ساخت یک هزار و ۶۸۰ واحد مسکونی در مراغه
  • جزئیات مصوبه ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بهای مسکونی
  • ۹۲ واحد طرح نهضت ملی مسکن تحویل متقاضیان شاهرود شد