Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-03@20:38:40 GMT

رهایی قاتل از مجازات حتمی قصاص در زاهدان

تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۱۱۹۲۹

رهایی قاتل از مجازات حتمی قصاص در زاهدان

رئیس شوراهای حل اختلاف سیستان و بلوچستان گفت: با تلاش اعضای شورای حل اختلاف ۱۹ زاهدان، قاتلی که حکم قصاص وی نهایی شده بود از مجازات حتمی قصاص رهایی یافت.

حجت السلام حمید رضا بندانی امروز در گفت و گو با خبرنگار شبستان در زاهدان اظهار کرد:  با ارجاع یک فقره پرونده قتل عمدی به شورای حل اختلاف 19 زاهدان، اقدامات لازم برای برقراری صلح و سازش بین دو خانواده آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: از آنجایی که قتل در تاریخ 31 اردیبهشت سال 97 رخ داده بود پس از گذشت دو سال از روند قانونی پرونده و صدور حکم قصاص برای فرد مقتول، پرونده برای اخذ رضایت به شورای حل اختلاف 19 ارجاع شده بود.

رئیس شوراهای حل اختلاف سیستان و بلوچستان  ادامه داد: در ابتدا با توجه به اینکه فرد قاتل با اقدام به تیراندازی موجب قتل دو نفر و مجروح شدن یک نفر دیگر شده بود ورود به پرونده برای اخذ رضایت کمی دشوار به نظر می رسید.

بندانی تصریح کرد: اعضای شورای حل اختلاف جلسات مختلفی را با خانواده‌های طرفین برای گذشت از مجازات قصاص و استفاده از مجازات‌های جایگزین برگزار کردند.

رئیس شوراهای حل اختلاف سیستان و بلوچستان  گفت: پس از مدت ها تلاش و رایزنی با افراد معتمد و ریش سفید نهایتا طرفین پرونده حاضر شدن در جلسه نهایی صلح و سازش شرکت و با تلاش اعضای شورای حل اختلاف شماره 19 زاهدان در راستای اخذ رضایت طرفین پرونده، صورت جلسه سازش امضا نموده و از حق قصاص در این پرونده گذشت کردند.

رئیس شوراهای حل اختلاف استان ضمن قدردانی از اعضای شورای حل اختلاف 19 زاهدان در این زمینه نیز گفت: اعضای شورای حل اختلاف تا کنون پرونده های بسیار مهمی را در این زمینه به سازش رسانده اند و در واقع بازوی راست دستگاه قضایی در استان هستند.

پایان پیام/714

منبع: شبستان

کلیدواژه: جلسات صلح و سازش صلح و سازش رئیس شوراهای حل اختلاف اعضای شورای حل اختلاف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۱۱۹۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل ۱۰ پرونده برای واحد صنفی متخلف در زاهدان

 ایرج حسن‌پور گفت: با برنامه‌ریزی حوزهٔ بازرسی و نظارت اداره کل صمت استان، طی روز‌های ۱۰ و ۱۱ اردیبهشت‌ماه، گشت مشترک نظارتی با حضور کارشناسان بازرسی اداره کل صمت، نمایندگان مرکز بهداشت زاهدان، اتاق اصناف و اتحادیه‌ها از واحد‌های صنفی شب زی (رستوران، غذای آماده، فست‌فود و...) در زاهدان انجام شد.

وی افزود: در بازدید‌های انجام شده برای ۱۰ واحد صنفی پرونده با تخلفات گران‌فروشی، عدم درج قیمت، فروش کالا‌های تاریخ مصرف گذشته تشکیل شد.

مدیرکل صمت استان خاطرنشان کرد: پرونده‌های تشکیل شده جهت رسیدگی و سیر مراحل قانونی به تعزیرات حکومتی ارسال شد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • تشکیل ۱۰ پرونده برای واحد صنفی متخلف در زاهدان
  • سازش در ۲۲ هزار پرونده قضایی هرمزگان طی سال گذشته
  • تجلیل ازاعضای شوراهای اسلامی شهرستان نقده
  • حکم قصاص قاتل وکیل شاهرودی تایید شد
  • حکم قصاص قاتل وکیل شاهرودی در دیوان عالی کشور تایید شد
  • تعلیق فعالیت یکی از اعضای شورای شهر بندر امام (ره)
  • راه اندازی دادگاه های صلح در کرمان
  • نگاهی به پرونده بابک زنجانی
  • دادگاه‌های صلح در کرمان راه‌اندازی می‌شوند
  • شوراها روزنه‌ها و منافذی که به رانت اطلاعاتی برای عده‌ای خاص می‌انجامد را مسدود کنند