Web Analytics Made Easy - Statcounter

سفیر جمهوری اسلامی ایران در پرتغال تاکید کرد: با لغو محدودیت‌های تسلیحاتی، تهران به دنبال رقابت تسلیحاتی در منطقه نخواهد بود. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، «مرتضی دامن پاک جامی» در مصاحبه با آژانس خبری «لوسا» پرتغال گفت: ایران طبق قطعنامه 2231 شورای امنیت و توافق هسته‌ای از 18 اکتبر حق خرید و فروش سلاح‌های متعارف را دارا است اما هیچ قصدی برای وارد شدن به رقابت تسلیحاتی در منطقه گرفتار در تنش و بی‌ثباتی خاورمیانه ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: ایران همواره خواستار برچیدن سلاح‌های کشتار جمعی در این منطقه بوده و به دنبال صلح و همکاری با همسایگان خود است.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

این دیپلمات ایرانی با اشاره به رویکرد تسلیحاتی آمریکا در غرب آسیا اظهار داشت: آنهایی که نقش ایران در منطقه خاورمیانه را زیر سوال می‌برند، بویژه کشورهای آمریکای شمالی، خود بزرگترین فروشندگان سلاح به منطقه و ایجادکننده رقابت تسلیحاتی و انباشت انبوهی از سلاح‌های مخرب در این منطقه هستند.  

به گزارش بخش رسانه‌ای سفارت ایران در لیسبون،  دامن پاک جامی در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری لوسا درخصوص تاثیر انتخاب ریاست جمهوری آمریکا بر ایران که در ماه نوامبر برگزار می‌شود، تصریح کرد: برای تهران فرقی نمی‌کند که کدام کاندیدا انتخاب شود، زیرا ایران در چهل سال گذشته از ناحیه هر دو گروه جمهوریخواه یا دموکرات حاکم در آمریکا ضربه خورده و در معرض فشار و تحریم قرار گرفته است.  

وی با تاکید بر اینکه آنچه برای ایران مهم است تغییر رفتار استکباری آمریکا علیه مردم ایران و احترام به حقوق آنان است، خاطرنشان کرد: در این صورت ایران نیز با آمریکا رفتاری همانند دیگر کشورهای عادی جهان خواهد داشت.  

نمایندگی ایران در اروپا: تهران وارد رقابت تسلیحاتی در غرب آسیا نمی‌شودگزارش تسنیم| ایران پس از لغو تحریم‌های تسلیحاتی چه می‌کند؟امیر حاتمی: با روسیه و چین به توافقات تسلیحاتی مهمی رسیده‌ایمواکنش مضحک پامپئو به پایان تحریم تسلیحاتی ایران


انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: رقابت تسلیحاتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۱۱۹۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بسته تسلیحاتی 6 میلیارد دلاری آمریکا در مسیر اوکراین

به گزارش خبرگزاری مهر، پنتاگون در حال آماده شدن برای امضای قراردادهایی به ارزش ۶ میلیارد دلار برای تحویل تسلیحات و تجهیزات نظامی جدید به اوکراین خبر داد.

خبرگزاری اسپوتنیک روز جمعه گزارش داد که لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا از ثبت سفارش جدید خرید تسلیحات از پنتاگون به ارزش ۶ میلیارد دلار به اوکراین را تأیید کرد.

بر پایه این گزارش، آستین پس از پایان نشست با گروه تماس اوکراین با موضوع تقویت نظامی ارتش اوکراین از آمادگی پنتاگون برای تخصیص کمک نظامی واشنگتن به ارزش ۶ میلیارد دلار خبر داد.

وزیر دفاع آمریکا این بسته حمایت نظامی آمریکا به رژیم کی‌یف را بزرگ‌ترین بسته کمک مالی واشنگتن به کی‌یف توصیف کرد.

این بسته شامل سامانه‌های دفاع هوایی پاتریوت، گلوله‌های توپخانه، پهپاد، تجهیزات ضد پهپاد و موشک‌های هوا به هوا است.

گفتنی است که پاتریک رایدر، سخنگوی پنتاگون دیروز پنجشنبه اعلام کرد که آمریکا ارسال تسلیحات جدید در قالب بسته کمکی نظامی به اوکراین را آغاز کرده است.

کد خبر 6089391

دیگر خبرها

  • چین در «ایندو-پاسفیک» راهبرد «قورباغه آب‌پز» را دنبال می‌کند
  • تفرقه در وزارت خارجه آمریکا/ اختلاف بر سر حمایت تسلیحاتی از اسرائیل است
  • زاخارووا: در دام ناتو برای محدودکردن توان رزمی روسیه نمی‌افتیم
  • موضع تازه وزیر دفاع آمریکا درباره عملیات ایران علیه اسرائیل
  • بسته تسلیحاتی 6 میلیارد دلاری آمریکا در مسیر اوکراین
  • از مردم افغانستان حمایت می کنیم
  • نماینده ویژه رئیس‌ جمهور : نقش حمایتی از مردم افغانستان را دنبال می‌کنیم
  • نقش حمایتی از مردم افغانستان را دنبال می‌کنیم
  • کاظمی قمی: نقش حمایتی از مردم افغانستان را دنبال می‌کنیم
  • سفیر پاکستان: حمله اسرائیل به کنسولگری ایران صلح منطقه را به خطر انداخت