Web Analytics Made Easy - Statcounter

عمده تلاش های دولتمردان زدودن چهره فقر و محرومیت از مناطق کم برخوردار و ارائه خدماتی همچون آب، برق و گاز بوده است تا چراغ روستاهای محروم همواره روشن مانده و از مهاجرت آنان به شهرها کاسته شود، هدفی که بر اساس آنچه که از فعالیت های دولت موجود است، جامه عمل پوشانده و چشم اندازهای ترسیم شده در مدت ۷ سال گذشته به مرحله بهره برداری رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خبرنگاران مراکز استانی ایرنا در ادامه سلسله گزارش های خود از رهاوردهای دولت تدبیر و امید در چند سال گذشته این بار نیز در بازه زمانی ۲۰ تا ۳۰ مهرماه تلاش کردند تا مهمترین طرح ها و برنامه هایی که اینک به ثمر نشسته و از مرحله برنامه ریزی، تخصیص بودجه و اقدامات زیربنایی خارج شده و مردم از نتایج آنها استفاده می کنند، گزارش هایی تهیه کرده و منتشر کنند تا آحاد جامعه از جزئیات طرح ها مطلع شوند که در ادامه به بخشی از مطالب اشاره می شود و مخاطبان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند به لینک های مربوطه مراجعه کنند.

آذربایجان شرقی

گام‌های رو به جلوی آذربایجان‌شرقی در توسعه صادرات غیرنفتی عنوان گزارشی از مرکز تبریز است که در آن بر این نکته تاکید شده که تحریم، تورم و کرونا، مشکلات و سختی‌هایی بر جامعه تحمیل کرده اما تلاش‌های ارزشمند کشاورزان، صنعتگران و تولیدکنندگان آذربایجان‌شرقی در بخش‌های مختلف موجب کاهش فشار این مشکلات و سختی‌ها شده تا جایی که در سایه این تلاش‌ها، صادرات استان از مرز ۲ میلیارد دلار گذشته است.

این مرکز در گزارش صادرات سالیانه ۲ میلیارد دلاری آذربایجان شرقی به ۹۸ کشور نیز به  حدود چهار هزار واحد صنعتی دارای مجوز در آذربایجان شرقی اشاره کرده که حدود ۵ درصد واحدهای صنعتی کشور را شامل می‌شود.

تنها کارخانه نفلین سینیت خاورمیانه در یک قدمی توسعه گزارش دیگری است که به بیان اهمیت احداث مجتمع نفلین سینیت کلیبر به عنوان تنها کارخانه واحد فرآوری این محصول راهبردی در خاورمیانه با سرمایه گذاری ۶۰ میلیارد تومانی و سه میلیون دلاری می پردازد.

خبرنگاران مرکز ایرنا در آذربایجان شرقی همچنین با موضوع رشد صنعت گلخانه ای در این استان به مزایای این روش کشت و اقدامات دولت برای توسعه صنعت گلخانه ای پرداخته اند که می توانید این گزارش را با عنوان رشد چهار برابری صنعت گلخانه‌ای آذربایجان‌شرقی بخوانید.

در مقدمه این گزارش آمده است: " آذربایجان‌شرقی از استان‌های پیشرو در توسعه کشت گلخانه‌ای کشور در هفت سال گذشته بوده، به طوری که بر اساس آمار و اطلاعات منتشر شده، در این مدت، این صنعت در این خطه رشد چهار برابری را تجربه کرده است.

کشت گلخانه ای به ویژه در استان هایی همچون آذربایجان شرقی که به دلیل واقع شدن در حوضه آبریز درایچه ارومیه، تغییر الگوی کشت در آن ضرورت حیاتی است، بهترین راهکار صرفه جویی در مصرف آب محسوب می شود، به ویژه اینکه بخش کشاورزی به استفاده بیش از ۷۰ درصدی منابع آب متهم است.  

آذربایجان شرقی نیز که تا قبل از شروع خشکسالی های ۲ دهه قبل تنها آب آورد رودخانه «اجی چای» (تلخه رود) آن سالیانه به ۲.۲ میلیارد مترمکعب می رسید و  جاده های روستایی و حتی بین شهری آن در اثر طغیان دریاچه ارومیه به زیر آب می رفت، اکنون با مشکل حاد کم آبی مواجه است.  

با این رویکرد بخش کشاورزی آذربایجان شرقی در سال های اخیر شاهد جهش در سطح زیرکشت گلخانه ای بوده، به گونه ای که امروز بزرگ ترین مجتمع گلخانه ای کشور و خاورمیانه با بیش از ۲۰۰ میلیون یورو سرمایه گذاری ارزی در منطقه آزاد ارس در ۱۳۰ کیلومتری شمال غرب تبریز واقع است."


آذربایجان غربی

اجرای ۱۶۰۰ طرح اشتغال روستایی عامل مهاجرت معکوس در آذربایجان‌غربی عنوان گزارشی است که به واکاوی دلایل مهاجرت روستاییان به شهرها و در امتداد آن اقدامات دولت برای ایجاد انگیزه و چشم انداز روشن به منظور بازگرداندن روستاییان به زادگاه خود پرداخته است که در بخشی از آن می خوانیم: "افزایش اشتغال روستایی علاوه بر ثبات در توسعه اقتصادی روستاها، یکی از عوامل مهم در مهاجرت معکوس از شهرها به روستاهاست که در این راستا، در دولت تدبیر و امید بیش از یک‌هزار میلیارد ریال وام اشتغال روستایی برای اجرای حدود یک‌هزار و ۶۰۰ طرح توسط صندوق کارآفرینی امید در آذربایجان‌غربی پرداخت شده است.

توجه به مناطق روستایی می‌تواند تأثیر قابل توجهی در توسعه شاخص‌های کلان اقتصادی از جمله رشد اشتغال و کاهش فقر داشته باشد و دولت با اعطای تسهیلات اشتغال‌زایی و ایجاد طرح‌های پایدار در روستاها از جمله طرح هر روستا یک محصول، روستای بدون بیکار و طرح‌های اشتغال روستایی با همکاری صندوق کارآفرینی امید از مهاجرت‌ها به شهر جلوگیری کرده و با توسعه روستاها زمینه مهاجرت معکوس از شهر به روستاها نیز فراهم شده است.

آذربایجان غربی پیشتاز در تولید یک سوم عسل کشور عنوان گزارشی است که به جایگاه این استان در تولید محصول عسل می پردازد و بر این نکته تاکید دارد که زنبورداری از مشاغل سبز و پرطرفدار در آذربایجان‌غربی به شمار می‌رود؛ در این صنعت بیش از ۱۱ هزار نفر از فعالان در بخش تولید و عرضه عسل فعالیت دارند که همه تلاش آنان برای شیرین‌کامی و سلامت مردم ایران است.

گازرسانی به ۸۶۶ روستا برای محرومیت‌زدایی در آذربایجان‌غربی عنوان گزارش دیگری از این استان است که تلاش های دولت برای گازرسانی به روستاها را مورد بررسی قرار داده که با این مقدمه آغاز شده است: ارتقای شاخص‌های رفاه و محرومیت‌زدایی به ویژه بین روستاییان همواره مورد توجه دولت تدبیر و امید بوده که همین موضوع در گازرسانی به ۸۶۶ روستای آذربایجان غربی به ویژه مناطق محروم در این استان جلوه ای از آن است.

با نیم نگاهی به آمار گازرسانی به روستاها در آذربایجان‌غربی، مشاهده می‌شود که آمار گاز رسانی به روستاها در طول هفت سال از دولت تدبیر و امید بیش از سه برابر سرجمع تمامی دولت‌های پیش از آن است. رشد ۱۱۴ درصدی گازرسانی به روستاهای همه استان‌های کشور تنها در کمتر از هفت سال نشان از عزم راسخ دولت تدبیر و امید در تحقق وعده‌ها دارد که آذربایجان غربی نیز از این امر مستثنی نبوده است.

خبرنگاران مرکز ایرنا در آذربایجان غربی همچنین با انتشار گزارش رشد ۲ برابری خدمات بیمه‌ای به روستاییان آذربایجان‌غربی موضوع دیگری از رفع مشکلات روستاییان به همت دولت تدبیر و امید را برای گزارش خود انتخاب کرده اند که به بخشی از آن اشاره می شود و در ادامه می توانید با مراجعه به لینک، جزئیات مطلب را بخوانید: " ارتقای ضریب نفوذ بیمه در روستاها با حمایت از طرح‌های مختلفی نظیر بیمه سلامت و صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر به اهتمام دولت تدبیر و امید در سراسر کشور محقق شده ولی این رشد در آذربایجان‌غربی بسیار بیشتر بوده و در این حوزه شاهد رشد ۲ برابری خدمات بوده ایم که البته این روند همچنان تا پایان کار دولت تداوم دارد.

عملکرد دولت در بخش بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر با رشد ۲ برابری میزان بیمه‌شدگان و توسعه خدمات بیمه‌ای نشان از توجه دولت تدبیر و امید به رفاه و آسایش روستاییان در سطح جامعه است.

اردبیل

گیاهان دارویی امروزه در صنعت داروسازی و نیز طب سنتی کاربرد وسیعی یافته و علاوه بر نقش ویژه در حوزه سلامت، در بخش اقتصادی نیز جایگاه خاصی یافته، اما خام فروشی بعنوان مانعی در برابر صنعتی شدن کشت و زرع و فرآوری آن در استان اردبیل عمل کرده است که جزئیات آن را می توانید در گزارش گیاهان دارویی در بند خام‌فروشی بخوانید.

اصفهان
اجرای طرح‌های آبخیزداری ۱۲۴ هزار هکتاری در استان اصفهان با صرف ۷۵۰ میلیارد ریال اعتبار گامی برای توسعه و مهمتر پیشگیری از حوادث و مدیریت منابع در منطقه بوده است که ایرنا در گزارش اجرای ۱۲۴ هزار هکتار طرح‌ آبخیزداری اصفهان گامی برای مدیریت منابع به آن پرداخته است.

۵۸۵ گونه گیاه دارویی در اصفهان راه مناسب برای تحقق جهش تولید عنوان گزارش دیگری است که در بخش هایی از آن آمده است: وجود افزون بر ۵۸۵ گونه انواع گیاه و بذر گیاهان دارویی در اصفهان فرصتی مناسب برای اجرای طرح‌های تولیدی در استان مهیا کرده است که باید با اتخاذ تدابیر و راهکارهای علمی زمینه تحقق جهش تولید را در این بخش اقتصادی فراهم کرد.

البرز
وقتی صنعت اشتهارد تشنه نیروی کار است عنوان گزارش خبرنگاران ایرنا در البرز است که مشکل تامین نیروی کار در شهرک صنعتی اشتهارد آن هم در همسایگی تهران می پردازد؛ موضوعی که باید علت اصلی آن را در برخی کاستی ها مانند کمبود سرویس ایاب و ذهاب کارگران جستجو کرد.

ایلام

پایان رنج ایلامیان از ده‌ها سال تهیه سیلندر گاز عنوان گزارشی است از مرکز ایلام که از حذف سیلندرهای گاز خانگی پس از ۱۰ سال در این استان خبر داده و به مرور فعالیت های دولت تدبیر و امید برای تحقق این مهم پرداخته است.

در مقدمه این گزارش آمده است: بیش از یک دهه است که صدای ماشین‌های حمل و تعویض سیلندرهای گاز خانگی در مناطق شهری و بعضا روستایی ایلام به گوش نمی‌رسد و مردم پس از ده‌ها سال دیگر برای دریافت سیلندر گاز صف‌های عریض و طویل نمی‌بندند.

از سال ۱۳۹۲ تاکنون جهشی چشم‌گیر در گازرسانی به شهرها و روستاها به ویژه مناطق دورافتاده و سخت‌گذر استان ایلام صورت گرفته به طوریکه میزان گازرسانی روستایی و شهری در این استان از آغاز دولت تدبیر و امید در بعد روستایی ۵۸ و شهری ۷۸ درصد کل میزان گازرسانی شرکت گاز استان از بدو تاسیس است.

قبل از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید، ضریب نفوذ گاز شهری ۷۰ درصد و  روستایی ۳۱ درصد در این استان بود که هم اکنون میزان گازرسانی به مناطق شهری ۹۹ درصد و روستایی ۹۴ درصد رسیده است.

چراغ خانه عروس زاگرس روشن از سرمایه‌گذاری‌های حوزه نفت و گاز عنوان گزارش دیگری از مرکز ایلام است که در بخش‌هایی از آن آمده است: بر اساس اکتشافات و مطالعات انجام گرفته استان ایلام در غرب ایران دارای چهار درصد ذخایر نفت و ۱۱ درصد ذخایر گاز کشور است و طبق اعلام کارشناسان، این استان با تولید ۹۰ درصد نفت و گاز غرب کشور، قطب اصلی حوزه انرژی در غرب ایران محسوب می‌شود به همین دلیل طی سال‌های گذشته واحدهای بزرگ نفت و گاز در این استان راه‌اندازی شده است.

هم اکنون روزانه بیش از ۲۳۰ هزار بشکه نفت و سالانه ۱.۵ میلیارد مترمعکب گاز در این استان تولید می‌شود، همین ظرفیت‌ها باعث راه‌اندازی پتروشیمی دهلران و ایلام و سه پالایشگاه پتروشیمی دیگر در شهرستان‌های مهران، دره‌شهر و هلیلان شده است.

بوشهر

خورشید، روشنی بخش شب‌های "دشت پلنگ" گزارش مرکز بوشهر است که به ضرورت استفاده از انرژی خورشیدی در جنوب کشور می پردازد؛ در مقدمه این گزارش آمده است: بوشهر در زمره استان‌هایی با تعداد روزهای آفتابی بالا است که شرایطی مساعد برای تولید برق خورشیدی دارد، در این ارتباط راه‌اندازی نیروگاه خورشیدی در آن خیزش کرد طوریکه به گفته  مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان شمار نیروگاه‌های خورشیدی در این استان بوشهر به ۲۰ واحد رسیده‌است و با در مدار قرار گرفتن نیروگاه خورشیدی ۲ مگاواتی دشت پلنگ، ظرفیت برق تولیدی بوشهر از انرژی خورشید به ۲ هزار و ۵۷۰ مگاوات رسید.

ایجاد شهرک تخصصی خرما نیاز دشتستان عنوات گزارش دیگری است که به ظرفیت‌های استان در حوزه نخلداری پرداخته و نوشته است: در استان بوشهر نخلستان‌ها ظرفیت بزرگی در زمینه رونق اقتصادی بویژه در دشتستان است زیرا درخت نخل در همه فصل‌های سال ظرفیت اشتغال و درآمد زایی دارد و بخش عمده‌ای از جمعیت این شهرستان از طریق پرورش این درخت و تولید خرما امرار معاش می‌کنند.

علاوه بر خرما و شیره آن که آخرین محصول این درختان شیرین بار است، فروش میوهای خارک و رطب نخیلات نیز در مراحل پیش از رسیدن خرما درآمدی نصیب باغ‌داران و دیگر فعالان مرتبط با این محصول می‌کند.

خراسان شمالی

باران که می‌بارد، نگران فرو ریختن سقف لرزان بالای سرش نیست، دیگر خبری از خانه‌هایی ساخته شده از سنگ و گل در بیشتر نقاط روستایی خراسان شمالی نیست استانی که ۴۴ درصد از جمعیت ۸۶۳ هزار نفری آن در روستاها سکونت دارند؛ این گزارش را در دل قرص روستاییان خراسان شمالی از سقف‌های مستحکم منازل  بخوانید.

خراسان رضوی

ایرنای خراسان رضوی در دهه پایانی مهرماه گزارش‌هایی از جنس کشاورزی را دستمایه تولیدات با محوریت «جهش تولید» قرار داده است؛ در گزارش خراسان رضوی سربلند در جهش تولید گلخانه‌ای می خوانیم: بیش از ۱۶ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی خراسان رضوی زیر کشت گلخانه است و سالانه سه میلیون تن محصول از این سطوح برداشت می‌شود و این استان با تولید بیش از هفت میلیون تن انواع محصولات زراعی، باغی و دامی به ارزش ناخالص اقتصادی ۹۵ هزار و ۷۳۰ میلیارد و ۴۲۳ میلیون ریال جایگاه تاثیرگذار در اقتصاد ایران دارد.
استان خراسان رضوی به عنوان یکی از استان‌های موفق و برتر در حوزه کشاورزی دارای توانمندی‌های فراوان است و کسب رتبه دوم کشور در کشت گلخانه‌ای نشان از توان و ظرفیت بسیار در این بخش دارد.

کشت گلخانه‌ای مرهمی بر کشاورزی کویر عنوان گزارش دیگری از سبزوار است که در آن آمده است: نگاه ویژه دولت به کشاورزی مناطق کویری کشور سبب پرداخت تسهیلات ویژه کشت گلخانه‌ای در این بخش شده است. شهرستانهای غرب خراسان رضوی نیز به عنوان یکی از مناطق کویری کشور توانسته اند با این حمایت های ویژه گام بلندی در مسیر کشاورزی نوین بردارند به گونه ای که سطح کشت گلخانه‌ای در شهرستان‌های سبزوار، داورزن و جوین در غرب خراسان رضوی از  ۳۷ هزار مترمربع در سال ۱۳۹۲ به بیش از ۱۷۰ هزار متر در سال جاری افزایش یافته است.

حلقه مفقوده صنایع تبدیلی در زنجیره تولید گیاهان دارویی سومین گزارش کشاورزی این استان است که می نویسد: صنایع تبدیلی از میزان بیکاری­‌های دائمی و فصلی در مناطق روستایی کم کرده و زمینه مناسب جهت توسعه بخش کشاورزی را فراهم می‌کند و به افزایش تولیدات، بهره‌وری، ایجاد فرصت­ های شغلی، تامین نیازهای اساسی، پیوند با دیگر بخش ­های اقتصادی و کاهش نابرابری­ های منطقه‌ای منجر می‌شود.

مثلث توسعه اقتصادی نوید بخش رونق بجستان عنوان گزارشی از دفتر گناباد است که در آن آمده است:  از مجموع ۳۵ واحد صنعتی بجستان ۲۴ واحد فعال است و از ۳۱ معدن در این شهرستان ۱۴ واحد تعطیل و ۱۷ واحد فعالیت دارند و در مجموع ۱۹۵ هزار و ۴۰۸ میلیون ریال در بخش صنعت و معدن بجستان سرمایه گذاری شده و برای ۳۱۸ نفر اشتغال ایجاد شده است از این رو  استفاده از ظرفیتهای مشارکت مردمی و سرمایه‌گذاران در قالب معین‌های اقتصادی طرح مثلث توسعه اقتصادی، فرهنگی خراسان رضوی، نوید بخش توسعه و رونق اقتصادی شهرستان بجستان این استان است.

دوران طلایی پوشش بیمه درمان روستایی در خراسان رضوی گزارش دیگر مرکز مشهد به شمار می رود که در آن ارتقای سطح زندگی روستاییان استان مورد بررسی قرار گرفته و آمده است:هم اینک حدود  ۵۸ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفری استان خراسان رضوی زیر پوشش بیمه سلامت قرار دارند و بقیه جمعیت زیر پوشش سایر سازمانهای بیمه‌گر هستند و در این میان سهم بیمه‌شدگان روستایی پررنگتر از بقیه است. 

خراسان جنوبی

انرژی یکی از مهمترین ارکان اساسی چرخه اقتصادی است و در این میان گاز از جمله تاثیرگذارترین حامل‌های انرژی است که نه تنها در تحول جامعه صنعتی نقش اساسی دارد بلکه به لحاظ زیست محیطی نیز حائز اهمیت است.
ایرنای بیرجند در گزارش رشد ۱۰ برابری گازرسانی به صنایع خراسان جنوبی این نکته را مورد تاکید قرار داده است که نهضت گازرسانی در خراسان جنوبی علاوه بر روستاها در بخش صنعت هم شکل گرفته به طوری که فقط در ۲ سال اخیر سرعت گازرسانی به واحدهای صنعتی و تولیدی استان نسبت به میانگین سنوات قبل بیش از ۱۰ برابر رشد داشته است.

سمنان

کمک ۵۲ میلیارد تومانی جان دوباره به روستای حسین آباد سمنان بخشید عنوان گزارشی از ایرنای سمنان است که روند بازسازی یک روستای آسیب دیده از سیل ۹۸ را روایت می کند؛ در این گزارش آمده است: روزهای آغازین سال ۹۸ رانش زمین خانوارهای زیادی را در روستای حسین آباد کالپوش در شهرستان میامی بی خانمان کرد و اکنون با تلاش مضاعف دولتمردان و تکمیل زیرساخت‌ها در آینده‌ای نزدیک جان دوباره به این روستا تزریق می‌شود.

بر اثر رانش زمین که در روزهای آغازین سال ۹۸ روی داد، ۳۳۰ خانه در روستای حسین آباد کالپوش شهرستان میامی در شرق استان سمنان خسارت دید که ۱۶۳ خانه به علت شدت آسیب ها و خطر برای ساکنان تخلیه شد و  به همین دلیل بدون فوت وقت با رعایت ملاحظات اجتماعی و جلوگیری از گسستگی روستا، جانمایی جدید برای اسکان اهالی حسین آباد کالپوش مورد توجه مسوولان اجرایی قرار گرفت. از این رو محدوده ۶۴ هکتاری مشرف به سد کالپوش برای ساخت و ساز خانه های اهالی روستای حسین آباد اختصاص یافت و مطالعه و بررسی فنی و علمی لازم بر روی آن انجام شد.

سیستان و بلوچستان

تحقق توسعه همه جانبه سیستان و بلوچستان در آینده نزدیک عنوان گزارشی است که به بررسی اقدامات دولت در راستای توسعه همه جانبه و فقرزدایی از این استان پرداخته و از زوایای پنهان و متفاوت برای عمران و آبادانی این منطقه نوشته است که در مقدمه آن می خوانید: "توسعه همه جانبه سیستان و بلوچستان با عمق محرومیت‌های تاریخی از جمله وعده‌های اصلی دولت‌ها بوده که اکنون با اجرای ۲ سند محرومیت‌زدایی و مگا پروژه‌های زیربنایی دولت تدبیر و امید روز به روز به تحقق نزدیک‌تر می‌شود.

محرومیت زدایی از چهره پهناورترین استان کشور همواره یکی از دغدغه های مسوولان نظام و دولت‌ها از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی بوده و همچنان در اولویت قرار دارد بر همین اساس دولت تدبیر و امید به این استان نگاه ویژه ای دارد و در طول ۷ سال گذشته نیز با اجرای ابرپروژه‌های ملی همچون طرح توسعه بندر چابهار، ساخت راه آهن چابهار– زاهدان– مشهد، ساخت بزرگراه چابهار – زاهدان، گازرسانی، ایجاد کارخانه ها و مجتمع های بزرگ پتروشیمی و فولادو صدها طرح بزرگ و کوچک سعی دارد تا این استان را به شاه کلید توسعه کریدور جنوب شرق تبدیل کند.

ساخت فرودگاه چابهار زمینه‌ساز رونق گردشگری وسرمایه‌گذاری عنوان گزارش دیگری از دفتر چابهار است که در آن آمده است: ساخت فرودگاه بین‌المللی چابهار در محدوده منطقه آزاد با توجه به قوانین آسان می‌تواند زمینه‌ساز رونق گردشگری وسرمایه‌گذاری و توسعه روابط تجاری، اقتصادی و بازرگانی با کشورهای مختلف و تسریع در جابجایی کالا و مسافر داخلی و خارجی شود.

ساخت شهر فرودگاهی چابهار در پنج برنامه و سند بالادستی کشور مورد توجه و تاکید قرار گرفته است و با توجه به موقعیت ویژه بندر چابهار، بخش مهمی از ظرفیت این شهر به ترانزیت و صادرات کالا به مقاصد بین‌المللی اختصاص خواهد یافت.

فارس

فارس و پتروشیمی‌هایی که نیست، توقعاتی که هست گزارشی است از مرکز ایرنا در فارس که با این مقدمه آغاز شده است: "کلنگ‌زنی چند طرح پتروشیمی در استان فارس که تنها به صدور مجوز آن‌ها در دولت نهم بسنده و عملیات ساخت این مجتمع های صنعتی به دولت‌های بعد واگذار شد، اینک طی ۱۳ سالی که گذشته باعث ایجاد توقعاتی در استان شده که بعضی‌ها به سرانجام نرسیدن آن‌ها را متوجه مسئولان کنونی بدانند.

در این گزارش بر این موضوع تاکید شده است که hنتقال طرح‌های نیمه کاره از دولتی به دولت دیگر امری طبیعی است و این مهم ناشی از نگاه بلند مدت توسعه‌ای کشور است و نیز می‌دانیم که اینگونه نیست که با تغییر دولت‌ها همه مسائل به نقطه صفر برسند و دولت جدید بخواهد رسیدگی به همه امور کشور را از نو آغاز کند بلکه دولت جدید همواره موظف است طرح‌های نیمه کاره دولت پیش از خود را به سرانجام برساند. حال، انتقادی که هم اکنون بعضی‌ها به دولت تدبیر و امید وارد می‌آورند این است که این دولت چرا پس از گذشت هشت سال، هنوز بسیاری از طرح‌هایی را که در دولت نهم و دهم کلنگ زده شد به پایان نرسانده است؟ که این انتقاد در مورد پتروشیمی‌های فارس نیز مطرح است.

راه‌آهن فارس در مسیر توسعه و شکوفایی عنوان مصاحبه ای با مدیرکل راه آهن استان فارس است که در آن جزئیات اقدامات دولت تشریح شده و آمده است: راه آهن فارس در حوزه جابه جایی مسافر از ۲۱ هزار نفر مسافر در سال ۱۳۸۹، اکنون بیش از ۵۰۰ هزار مسافر در سال جابه جا می کند و در حوزه بار با تعامل خوبی که با صنایع سیمان، خودرو، پتروشیمی و معادن خاک نسوز انجام شده، محصولات این صنایع به صورت مستمر در حال انتقال است؛ حتی ایستگاه راه آهن شیراز دارای پتانسیل مناسب جذب بار در بندرهای جنوب کشور است و می‌تواند به عنوان یک نقطه اتصال در زمینه جذب بارهای ترانزیتی با حمل و نقل ترکیبی نقش آفرینی کند.

قزوین

برق رایگان، از رویا تا واقعیت عنوان گفت و گوی اختصاصی ایرنا در قزوین با مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین است که با این مقدمه آغاز شده است: اجرای طرح ملی برق امید، این صنعت کشور را در آستانه آزمونی بزرگ در حوزه مدیریت و مصرف انرژی قرار داده و فرصت طلایی را نیز جهت اصلاح الگوی مصرف مشترکان جهت رایگان کردن بهای آن فراهم ساخته است.

با توجه به وضعیت اقتصادی کشور در حوزه ساخت نیروگاه‌های جدید و امکان پذیر نبودن آن، توجه به تغییر الگوی مصرف در نزد مشترکان خانگی مورد توجه دولت و وزارت نیرو در سال‌های اخیر قرار گرفت تا جایی که برنامه‌ریزان این حوزه درصدد رایگان کردن برق مشترکان کم مصرف برآمدند.

دولت با کمک وزارت نیرو برای مصرف بهینه مشترکان برق و تشویق به اصلاح الگوی مصرف از این نوع انرژی پروژه‌ای را در قالب طرح ملی برق امید جهت رایگان کردن برق مشترکان کم مصرف ارایه داده که به همین منظور ایرنای مرکز قزوین مصاحبه‌ای را با سعید بهادیوند چگینی، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان به عمل آورده است که با کلیک روی لینک خبر قابل دسترسی است.

قم
باز شدن درهای اشتغال درقم با گسترش واحدهای تولیدی گزارشی از مرکز قم است که در مقدمه آن می خوانیم: بخش صنعت قم طی سال‌های اخیر حرکت رو به رشدی داشته است و اکنون این استان در کنار قابلیت‌های زیارتی و گردشگری به‌عنوان یک استان صنعتی نیز شناخته می‌شود که محصولات تولیدی آن علاوه بر تامین بازارهای داخلی قابلیت عرضه در بازارهای بین‌المللی را نیز دارد. 

کرمان

توجه دولت به حوزه گاز رسانی استان کرمان بویژه در بخش روستایی نتایج بسیار درخشانی داشته است، بطوریکه طی هفت سال گذشته تعداد انشعابات روستایی با عدد خیره کننده رشد ۱۵۲ درصدی نسبت به ابتدای آغاز به کار دولت یازدهم بوده است.

استان کرمان از سال ۷۲ به شبکه سراسری گاز کشور متصل شده است و پس از ۲۷ سال، بیش از ۹۳ درصد جمعیت شهری و ۶۶ درصد جمعیت روستایی استان از این نعمت برخوردار شده اند. این مطلب بخشی از مقدمه گزارشی با عنوان گازرسانی محرک توسعه روستایی کرمان است که می توانید برای دسترسی به متن کامل آن روی لینک آبی کلیک کنید.

کرمانشاه

کرمانشاه، پیشتاز در جشن بازسازی سیل ۹۸  عنوان گزارش ایرنای کرمانشاه است که در مقدمه آن می خوانیم: در جریان سیل فروردین ماه ۱۳۹۸ استان‌های زیادی به ویژه در شمال، جنوب، جنوب غرب و غرب کشور خسارت دیدند که دولت توانست با تزریق ۱۵ هزار و ۲۷۰ میلیارد تومان اعتبار در کمتر از یک و نیم سال پس از حادثه، پرونده بازسازی و نوسازی همه مناطق سیل زده کشور را ببندند یا به مراحل انتهایی برساند.

استان کرمانشاه نیز از این آسیب در امان نماند و انبوه بارانی که خیلی زود تبدیل به سیل و سیلاب شد و به سه هزار و ۲۵۰ واحد مسکونی آسیب کلی و جزئی وارد کرد به طوری که براساس ارزیابی‌های انجام شده این سیل در مجموع هزار و ۵۶۰ میلیارد تومان خسارت به بخش‌های مسکونی، کشاورزی و زیرساختی استان وارد کرد.
 

گلستان

هفت هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری در مینودشت طی ۷ سال گزارشی است از مرکز گلستان که به تشریح اقدامات زیرساختی و عمرانی دولت در مینودشت پرداخته که در مقدمه آن آمده است: "ادارات و نهادهای دولتی در مینودشت از هفت سال گذشته تاکنون با هدف رفع مشکلات و جبران برخی محرومیت‌های این شهرستان در مجموع حدود هفت هزار میلیارد ریال اعتبار و تسهیلات برای ایجاد یا تکمیل زیرساخت‌های توسعه‌ای نظیر گردشگری، کشاورزی، عمران شهری، راه‌های ارتباطی، بهداشت و درمان هزینه کردند.

پیگیری تکمیل سد نرماب چهل چای، احداث بیمارستان ۱۵۵ تخت‌خوابی، تعریض جاده اصلی مینودشت - گالیکش به عنوان بخشی از بزرگراه گرگان - مشهد، توجه به گردشگری روستایی (بوم گردی)، عمران و توسعه شهری و انجام زیرساخت‌های بخش کشاورزی برای تامین امنیت غذایی پایدار از جمله اقدامات زیرساختی و عمرانی دولت در مینودشت است."

گیلان

خبرنگار ایرنا در آستارا نیز طرح سالم سازی دریای خزر در نوار ساحلی شهرستان های غرب استان گیلان را دستمایه گزارش خود کرده و گزارش خود با عنوان افزایش طرح‌های ساحلی غرب گیلان را اینگونه آغاز کرده است: "اگرچه شیوع ویروس کرونا محدودیت‌هایی در مناطق گردشگری و ساحلی گیلان به وجود آورده اما اجرا و توسعه طرح های سالم سازی دریای خزر در نوار ساحلی شهرستان‌های غرب این استان، نشانه توجه دولتمردان به اقتصاد توریسم و حفاظت اراضی ملی و درآمدزایی برای ساحل‌نشینان این منطقه است.

دریا و ساحل، همواره تفریحات و ورزش هایی همچون شنا، قایق سواری و بازی های ساحلی را در اذهان تداعی می کند و در این میان شهرستان های تالش و آستارا در غرب گیلان و نوار ساحلی دریای خزر از مناطق گردشگرپذیر این استان محسوب می شوند و مردان دولت تدبیر و امید که از همه فرصت ها و ظرفیت ها برای توسعه و آبادانی استفاده می کنند،  از موهبت دریا و ساحل نیز غافل نبوده اند و در سال های اخیر بر شمار طرح های سالمسازی دریا در حوزه های استحفاظی این شهرستان ها افزوده اند.

ساخت ۶۰ درصد واحدهای مسکن مهر گیلان در هفت سال اخیر گزارش دیگر مرکز رشت است که در آن می خوانیم:  بخش اعظمی از پروژه ساخت واحدهای مسکونی که تحت عنوان مسکن مهر با بی ثباتی و جهش قیمت های مسکن در سال ۸۶ پا به عرصه وجود گذاشت، به صورت نیمه تمام به دولت یازدهم رسید هرچند دولت تدبیر و امید تلاش خود را برای ساخت و تکمیل این واحدها به کار برد تا امروز ۶۰ درصد واحدهای مسکن مهر استان نتیجه اقدامات این دولت باشد.

مرکزی

الیاف دلیجان، صنعتی که شیشه تحریم‌ها را شکست عنوان گزارشی است از خمین که تحقق شعار جهش تولید را در تار و پود نخستین واحد تولید الیاف شیشه شهرستان دلیجان پیدا کرده و با این موضوع اقدامات دولت را تشریح کرده است که در بخشی از آن می خوانیم: "نامگذاری هوشمندانه امسال توسط رهبر معظم انقلاب به سال «جهش تولید»، حرکت‌های مهم و تحول جامعه را در سال کنونی جهت‌دهی کرده است و حتی سایه سنگین کرونا نیز نتوانسته اراده فعالان اقتصادی برای تحقق جهش تولید را تضعیف کند.

هرمزگان

خبرنگار ایرنا در بندرعباس نیز صنعت برق در هرمزگان را به عنوان موضوع گزارش خود برگزیده و با عنوان بالندگی صنعت برق هرمزگان در دولت تدبیر و امید خدمات رسانی دولت به این خطه از کشورمان را در حوزه برق تبیین کرده است.

در مقدمه این مطلب آمده است: "صنعت برق از مهمترین و اصلی ترین زیرساخت های مورد نیاز توسعه اقتصادی در هر جامعه ‎ای است که امروز با تدبیر دولت تدبیر و امید، شاهد بالندگی این صنعت در استان هرمزگان هستیم و براساس آمارهای اعلام شده از سوی مسوولان برق هرمزگان ، از ابتدای دولت یازدهم تاکنون میزان تولید برق در این استان ۵۰ درصد افزایش یافته است.

هرمزگان مستعد کشت میوه گرمسیری چیکو گزارشی در حوزه کشاورزی استان هرمزگان به شمار می رود که ظرفیت های این استان در کشت درخت چیکو می پردازد به طوری که سالانه ۴۰۰تن محصول چیکو از باغهای میناب برداشت می شود.

امنیت صادرات نفت با سرمایه‌گذاری۲میلیارد دلاری در خط لوله گوره - جاسک عنوان گزارش دیگری از این مرکز است که با این مقدمه شروع شده است: "خط لوله انتقال نفت خام گوره به جاسک و پایانه صادراتی در منطقه مکران با ۲ میلیارد دلار سرمایه‌ گذاری و پیش بینی اشتغال ۴ هزار نفر که به همت دولت تدبیر و امید از مرداد ماه جاری شروع شده به سرعت در حال انجام است.

در طرح خط لوله نفتی گوره به جاسک که یکی از طرحهای مهم وزارت نفت در سال جهش تولید است، حدود ۵۰۰ تا ۶۰۰ میلیون دلار قرارداد تأمین لوله و حدود ۴۸ میلیون دلار مربوط به ساخت پمپ‌های انتقال می‌شود که از کارخانجات داخلی و با تکیه بر توان داخلی در حال تأمین است.

این اعتبار که توسط دولت تامین و اجرایی شده با هدف توسعه صادرات و بازکردن مسیر جدید برای فروش محصولات نفتی به کشورهای هدف منطقه بویژه در شرق آسیابوده و قرار است با همین سرعت تاپایان سال هم به بهره برداری برسد.

یزد

وقوع خشکسالی‌های پی درپی در ۲ دهه اخیر و متناسب نبودن میزان برداشت با ظرفیت ذخایر آب موجود در یزد که کم بارش‌ترین استان کشور، کاهش و کسری ذخایر آب‌های زیرزمینی را به دنبال داشته و وضعیتی بحرانی آب را در یزد تشدید کرده‌است؛ از این رو ایرنای یزد در گزارش بقای کشاورزی استان یزد در گرو تغییر الگوی آبیاری و کشت به راهکارهای علوم کشاورزی برای حفظ صنعت کشاورزی استان در شرایط کنونی پرداخته است.

برچسب‌ها توسعه ایران دولت تدبیر و امید جهش تولید پروندهٔ خبری وعده‌هایی که تحقق یافت سال ۹۹؛ سال جهش تولید

منبع: ایرنا

کلیدواژه: توسعه ایران دولت تدبیر و امید جهش تولید توسعه ایران دولت تدبیر و امید جهش تولید اخبار کنکور دولت تدبیر و امید گزارش آمده آذربایجان غربی عنوان گزارشی روستای حسین آباد آذربایجان شرقی اشتغال روستایی گیاهان دارویی مقدمه آن توسعه اقتصادی محرومیت زدایی کشت گلخانه ای میلیارد ریال اقدامات دولت سرمایه گذاری میلیارد دلار سال های اخیر آن می خوانیم خراسان رضوی بخش کشاورزی عنوان یک آن آمده شهرستان ها زیرساخت ها قرار داده گزارش خود ۲ میلیارد سال گذشته توجه دولت مورد توجه جهش تولید هزار نفر ظرفیت ها هفت سال دولت ها راه آهن تلاش ها طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۱۲۱۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازتاب بین المللی تظاهرات دانشجویان آمریکا

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ پس از اعتراضات در دانشگاه‌های آمریکا به نسل کشی در غزه، دانشجویان دانشگاه‌های فرانسه نیز به جنبش دانشجویی اعتراض به جنایات رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه پیوسته اند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • لرستان استانی امن و فعال با مشارکت مردم
  • حمایت بسیج سازندگی از مهارت آموختگان آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان
  • انگلیس قصد دارد ارتش خود را با موشکهای ساخت داخلی مجهز کند
  • برخی پروژه هایی که رئیس جمهور در سفرهای استانی افتتاح می کند، آنقدر کوچک است که توسط بخشدار محل هم قابل افتتاح است
  • تکاپوی کانال‌های تلگرامی برای توقف ریزش ارز/ دلار بازهم ریخت
  • بازتاب تظاهرات دانشجویان در جهان
  • تکاپوی کانا‌ل‌های تلگرامی برای توقف ریزش ارز/دلار بازهم ریخت
  • بسیج همراه مردم در جبران خسارت های سیل
  • بازتاب بین المللی تظاهرات دانشجویان آمریکا
  • حداقل سهم مازندران در هیئت دولت، حضور یک وزیر کشاورزی یا ورزش از نخبگان این استان است