Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا از قرارگاه رسانه‌ای رزمایش،  سامانه‌های بومی سوم خرداد نیروی هوافضای سپاه و ۱۵ خرداد نیروی پدافند هوایی ارتش که به دست متخصصان و دانشمندان جوان کشورمان تولید شده‌اند، در شرایط رزم واقعی بر علیه اهداف متخاصم اقدام تاکتیکی انجام داد و با موفقیت اهداف واگذاری توسط شبکه یکپارچه پدافند هوایی کشور را سرنگون کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امیر سرتیپ دوم عباس فرج‌پور سخنگوی رزمایش مشترک تخصصی پدافند هوایی مدافعان آسمان ولایت ۹۹ با بیان اینکه در این رزمایش طرح‌ دفاع پدافند هوایی کشور از یکی از مراکز حساس کشور به صورت واقعی در حال تمرین است، گفت: نیروهای شرکت‌کننده در این رزمایش، همگی کارکنانی هستند که در صحنه واقعی رزم نیز باید طرح دفاع هوایی از آن مرکز حساس را اجرا کنند که این موضوع کمک شایانی به ارتقاء تجربه عملیاتی آنها خواهد کرد.

سخنگوی رزمایش مشترک تخصصی پدافند هوایی مدافعان آسمان ولایت ۹۹ با اشاره به نقش نیروی هوایی ارتش در این رزمایش، اظهار داشت: تهاجم هواپیماهای شکاری نیروی هوایی ارتش در قالب نیروی حمله‌ور به منطقه رزمایش و انجام اقدام تاکتیکی و دفاعی هواپایه توسط هواپیماهای شکاری رهگیر نهاجا از جمله طرح‌هایی است که در این رزمایش تمرین شده است.

وی آزمایش و ارزیابی نسل جدید تجهیزات بومی را بخش دیگری از اهداف این رزمایش برشمرد و عنوان کرد: در رزمایش‌های سالیانه پدافند هوایی هیچگاه سامانه تکراری وجود نخواهد داشت بلکه این سامانه‌ها به طور مرتب در حال ارتقاء و افزایش قابلیت‌های عملیاتی هستند و آنچه در این رزمایش شاهد آن هستیم تنها بخشی از این توان بوده و بخش مهم دیگری از تجهیزات و توانمندی‌های پدافند هوایی در فضای جنگ واقعی است که برای دشمنان غافلگیری رقم خواهد زد.

برچسب‌ها سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران دفاعی ارتش جمهوری اسلامی ایران رزمايش

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران دفاعی ارتش جمهوری اسلامی ایران رزمايش سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران دفاعی ارتش جمهوری اسلامی ایران رزمايش اخبار کنکور پدافند هوایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۱۲۳۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رژیم صهیونیستی استفاده از سامانه «پاتریوت» آمریکا را کنار می‌گذارد

ارتش رژیم اشغالگر روز سه‌شنبه اعلام کرد: «نیروی هوایی در ماه‌های آینده به طور کامل سامانه دفاع موشکی پاتریوت آمریکایی را کنار گذاشته و سامانه‌های پیشرفته‌تری را جایگزین آن خواهد کرد.»

به گزارش ایسنا، روزنامه «تایمز رژیم صهیونیستی» به نقل از بیانیه‌ای در وبگاه ارتش اشغالگر نوشت: «سیستم پاتریوت که در نیروی هوایی اسرائیل با نام "یاهالوم" (کلمه عبری به معنای «الماس») شناخته می‌شود، ظرف ۲ ماه برای همیشه از رده خارج می‌شود.»

فرمانده تیپ ۱۳۸ نیروی پدافند هوایی رژیم صهیونیستی که سیستم پاتریوت را اداره می‌کند، گفت: «در حال حاضر در حال کاهش تعداد آتشبارها تا زمان خاموش کردن کل سامانه هستیم.»

در فوریه گذشته، فرماندهی نیروی هوایی اشغالگران گزارش داد که در حال توقف فعالیت چندین آتشبار پاتریوت است و اعضای نیروی هوایی به جای آن آموزش کار با سیستم «گنبد آهنین» را می‌گذرانند.

سامانه پاتریوت ساخت آمریکا برای اولین بار در سال ۱۹۹۱ در جنگ اول خلیج فارس برای رهگیری موشک‌های «اسکاد» در اراضی اشغالی مستقر شد، اما اولین استفاده واقعی از آن در سال ۲۰۱۴ برای رهگیری پهپاد حماس بود.

در طول دهه گذشته، طبق گفته ارتش اشغالگر، این سامانه تنها ۱۰ هدف را رهگیری کرده و موشک رهگیر همیشه در برابر چالش نبوده است، به طوریکه در طول سال‌ها نتوانست اهداف زیادی را ساقط کند.

رژیم صهیونیستی چندین سامانه موشکی دفاع هوایی از جمله «گنبد آهنین» و «فلاخن داوود» دارد.

این بیانیه ارتش اشغالگر ۲ هفته پس از آن منتشر شد که سیستم دفاع هوایی اسرائیل در معرض بزرگترین آزمایش تاریخ خود یعنی حملات مستقیم ایران به اراضی اشغالی با صدها موشک و پهپاد قرار گرفت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دیدار فرمانده گروه ۹۹ پدافند هوایی نیروی زمینی ارتش با خانواده جانباز متوفی اکبری خندابی
  • نیروی هوایی ارتش به علت مسائل آموزشی هیچ وقت زمین‌گیر نشد
  • رژیم صهیونیستی استفاده از سامانه «پاتریوت» آمریکا را کنار می‌گذارد
  • امیر الهامی: پدافند هوایی ارتش در آمادگی بالای رزمی قرار دارد
  • پدافند هوایی ارتش در آمادگی بالای رزمی قرار دارد
  • بازدید امیر الهامی از سایت پدافند هوایی شهید علایی گناباد
  • هشدار جدی فرمانده ارشد ارتش به دشمنان: جواب هر تجاوز و نگاه نامناسبی را با قدرت می دهیم /پدافند هوایی در اوج آمادگی است
  • پدافند هوایی در اوج آمادگی است
  • امروز پدافند هوایی در اوج آمادگی است
  • امروز ارتش و به‌ویژه پدافند هوایی در اوج آمادگی است