Web Analytics Made Easy - Statcounter

اربابی با بیان اینکه جامعه پزشکی خراسان جنوبی فرصت دارند تا نسخه الکترونیک تولید کنند، گفت: این طرح مزایای فراوانی دارد و اگر به پوشش صد در صدی برسیم بحث حذف دفترچه ها را شاهد خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «علی اربابی» صبح امروز(30 مهر) در جمع خبرنگاران به مناسبت فرارسیدن هفته سلامت اظهار کرد: در حال حاضر 63 درصد از جمعیت خراسان جنوبی بالغ بر 470 هزار نفر تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی در ادامه بیان کرد: تاکنون ۶۰ هزار نفر رفع هم پوشانی شده اند و زمینه برای مدیریت در منابع و مصارف در قوانین و اجرا توسط سازمان های بیمه گر با ایجاد ساختارهای بهتر فراهم شده است تا شاهد توسعه عدالت در بحث سلامت باشیم.

 

 

 

وی با بیان اینکه به دنبال گسترش رویکرد عدالت محوری آزمون وسع با همکاری وزارت رفاه هستیم، افزود: در این راستا تلاش می کنیم تا افراد بر اساس درآمد در بحث تأمین بیمه مشارکت داشته باشند و اگر تشخیص داده شود که فردی توان پرداخت حق بیمه را دارد باید حق بیمه را پرداخت کند.

 

 

پرداخت بدهی مؤسسه های طرف قرارداد

 

اربابی با اشاره به ارائه دادن خدمات مازاد گفت: امروز با ایجاد شرایط نسخه نویسی و نسخه پیچی و پرونده الکترونیک به دنبال این هستیم تا با پایش هوایی خدمات مازاد را ارائه دهیم اما سیستم مانع از انجام خدمات مازاد می شود بنابراین امروز با وجود منابع محدود شاهد افزایش بهره وری ابزارهای بیمه ای هستیم و از پرت منابع در سطوح مختلف جلوگیری کرده ایم.

 

 

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی در خصوص بدهی به مؤسسه های طرف قرارداد اظهار کرد:با توجه به گران شدن خدمات پزشکی رشد چندانی در موارد پزشکی نداشته ایم و بدهی های بیمه سلامت استان به مؤسسه های طرف قرارداد به روز است و بدهی ها به بخش خصوصی تا تیر ماه و بخش عمومی تا خردادماه و علی الحساب تا خردادماه پرداخت کرده ایم.

 

 

وی با تأکید بر اینکه مردم نباید منابع بیمه ای را بی انتها تصور کنند، ادامه داد: مردم باید از آن صیانت کنند و بدانند که پوشش بیمه ای برای آحاد مردم فراهم است لذا از قرار دادن دفترچه خود در اختیار دیگران خودداری کنند.

 

 

اربابی در ادامه گفت: دفترچه بیمه یک موضوع مهم در زندگی افراد است که باید از آن صیانت کنند زیرا ممکن است از طریق افراد سودجو پیشنهاداتی به ویژه به افراد دارای بیماری خاص داده شود که نباید مورد سوء استفاده قرار بگیرند و وظیفه ما امدادرسانی و کمک به این افراد است و مردم هوشیار باشند و از مشورت های بی مورد توسط افرادی که تخصص ندارند پرهیز کنند تا بتوانیم با همراهی مردم و جامعه پزشکی منابع محدود پزشکی را به سمت درست هدایت کنیم.

 

60 درصد از جمعیت تحت پوشش بیمه سلامت استان مشمول طرح رایگان آزمون وسع شدند

 

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی بیان کرد: با همکاری و همراهی عمومی می توانیم به آن چشم اندازی که مقام معظم رهبری برای بیمه در نظر دارند نزدیک تر شویم و این موضوع بدون همکاری و همراهی مردم و مؤسسه های طرف قرارداد محقق نمی شود و همه باید هم فکری و همکاری کنند تا مردم از لحاظ درمان دچار مشکل نباشند.

 

 

وی با بیان اینکه آزمون وسع در صورت نیاز برای بیماران کرونایی ظرف ۲۴ ساعت انجام می شود، افزود: در این خصوص گزارشی در استان نداشته ایم یا اگر بوده رفع شده و در آزمون وسع هیچ دخل و تصرفی نداریم؛ یک درخواست شخصی است و وزارت رفاه بر اساس قوانین حاکم این آزمون را انجام می دهد و دهک درآمدی افراد مشخص می شود.

 

 

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی در ادامه اظهار کرد: در خراسان جنوبی تاکنون ۶۰ درصد مشمول طرح رایگان آزمون وسع شده اند و قوانین این آزمون ممکن است با توجه به شرایط اقتصادی تغییر کند.

 

اجرای طرح الکترونیکی شدن اسناد بیماران بستری در 17 بیمارستان خراسان جنوبی

 

وی با اشاره به اینکه در زمینه الکترونیکی شدن اسناد بستری ۱۷ بیمارستان در استان فعال هستند، ادامه داد: از این تعداد سه مورد غیردولتی و ۱۴ مورد دولتی دانشگاهی است و در این زمینه در حال مذاکره با سه بیمارستان غیردولتی نیز در استان هستیم و بحث الکترونیکی شدن اسناد بیماران بستری در بیمارستان تأمین اجتماعی تا یک ماه آینده انجام می شود و این موضوع در بیمارستان نیروهای مسلح نیز در حال پیگیری است.

 

 

اربابی به بحث نسخه الکترونیک بیماران سرپایی اشاره کرد و گفت: این موضوع در بخش خصوصی ۱۰۰ درصد اجرایی شده است و مطب ها و داروخانه ها در این زمینه همکاری می کنند و از ابتدای سال یکصدهزار نسخه تولید شده است.

 

 

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی با بیان اینکه فرآیند تولید نسخه الکترونیک روز به روز در حال گسترش است، گفت: برخی از پزشکان پنج درصد و برخی دیگر نیز صد درصد به سمت تولید نسخه الکترونیکی روی آورده اند و باید این موضوع مهم افزایش یابد و امیدواریم در ماه‌های آینده این مهم به بالای ۵۰ درصد برسد ضمن اینکه بازه زمانی که برای جامعه پزشکی تعیین کرده ایم ابتدای آذرماه است.

 

 

وی در ادامه بیان کرد: در راستای الکترونیکی شدن نسخه ها شاهد تولید نرم افزارهایی توسط بخش خصوصی در کشور هستیم که تسهیل کننده کار هستند و امید است تا پایان آذرماه به رقم خوبی در بخش غیردولتی برسیم.

 

 

اربابی در پایان به مزایای نسخه الکترونیک اشاره کرد و گفت: این مزایا شامل ارائه خدمات با کد ملی، ارائه خدمات مطلوب و حذف خدمات مازاد است و اگر به پوشش صد در صدی برسیم بحث حذف دفترچه ها را شاهد خواهیم بود لذا سوءاستفاده، استفاده از کاغذ، گم شدن دفترچه و سایر را نخواهیم داشت.

پایان پیام/573

منبع: شبستان

کلیدواژه: طرح آزمون وسع نسخه الکترونیک مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی الکترونیکی شدن نسخه الکترونیک خدمات مازاد جامعه پزشکی آزمون وسع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۱۲۷۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی ۱۱۰ فرصت سرمایه گذاری خراسان جنوبی در اکسپو ۲۰۲۴

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ در تهران، ۸۴ کشور جهان حضور دارند.

برشور‌های معرفی ظرفیت‌های خراسان جنوبی با اولویت زنجیره‌های ارزش به دو زبان فارسی و انگلیسی چاپ شده و در نمایشگاه ارائه شده است.

ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (IRAN EXPO ۲۰۲۴) از امروز هشتم تا دوازدهم اردیبهشت ۱۴۰۳ به میزبانی ایران در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران با حضور دو هزار و ۵۰۰ تا سه هزار تاجر خارجی و ۸۰۰ شرکت برتر صادراتی داخلی در حال برگزاری است.

دیگر خبرها

  • معرفی ۱۱۰ فرصت سرمایه گذاری خراسان جنوبی در اکسپو ۲۰۲۴
  • راه‌های مواصلاتی قربانی سیلاب‌های اخیر در خراسان جنوبی/ خسارت‌ها برآورد می‌شود
  • نسخه کاغذی جایگزین نسخه نویسی الکترونیک در زمان قطعی سامانه بیمه سلامت
  • چگونگی خدمات‌دهی به بیماران در زمان قطع سامانه نسخه‌نویسی الکترونیک بیمه سلامت
  • بیش از ۲ و نیم میلیون فرصت شغلی در دولت سیزدهم ایجاد شد
  • سیل خراسان جنوبی/ خسارت به جاده ها/ فرصت مجدد برای جاماندگان کنکور
  • اتصال نسخه الکترونیک به بیمه‌های تکمیلی تا یک ماه دیگر
  • حضور خراسان جنوبی در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴
  • سیل به برخی راه‌های ارتباطی خراسان جنوبی خسارت زد / فرصت مجدد برای جاماندگان کنکور
  • آخرین مهلت ثبت نام برای حضور در نمایشگاه پزشکی و داروسازی ویتنام ۲۰۲۴