Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، علی فتحی صبح چهارشنبه در جلسه کمیسیون نظارت، بازرسی و امور اداری شورای شهر همدان با بیان اینکه بخش عمده امور شهری در حوزه حقوقی تعریف می‌شود که باید توجه ویژه‌ای به این مهم داشته باشیم؛ گفت: انتظار می‌رود واحد حقوقی شهرداری فعال‌تر باشد تا ضمن به‌کارگیری نیروی انسانی متخصص، اثرات مفیدتری داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فتحی با بیان اینکه باید جابه‌جایی نیروهای انسانی بر اساس تخصص و تجربه باشد؛ گفت: با توجه به اینکه حدود ۴۰ نفر از نیروهای انسانی شهرداری همدان دارای مدرک تحصیلی حقوقی و در حوزه‌های مختلف شهری فعال هستند، انتظار می‌رود در واحد حقوقی به کار گرفته شوند.

وی گفت: کمیسیون نظارت، بازرسی و امور اداری شورای شهر همدان بر اساس انتظارات شهروندان همدانی مبنی بر پیگیری جدی‌تر در حوزه حقوقی شهرداری، به دنبال رفع نقاط ضعف و پررنگ کردن نقاط قوت این حوزه در شهرداری همدان است.

رئیس کمیسیون نظارت، بازرسی و امور اداری شورای شهر همدان همچنین گفت: بیش از ۸۵ درصد از شهرداران شهرهای بزرگ جهان، حقوقدان هستند که این مهم، جایگاه و اهمیت مباحث حقوقی را در حوزه مدیریت‎شهری نشان می‌دهد.

فتحی همچنین تأکید کرد: باید واحد آموزش معاونت برنامه‌ریزی، دوره‌های آموزشی مسائل حقوقی در شهرداری را شکل دهد تا اطلاعات کارشناسان شهرداری نسبت به مباحث حقوقی به‌روزتر باشد و اطلاعات حقوقی آنان افزایش یابد.

تأکید بر بازگرداند مدیریت باغ بهشت به شهرداری

وی در ادامه با تأکید بر اینکه وضعیت باغ بهشت همدان باید از منظر حقوقی پیگیری و تعیین‌تکلیف شود؛ گفت: باید مدیریت این مجموعه به شهرداری بازگردانده شود.

فتحی گفت: اگر مالکیت باغ بهشت همدان متعلق به اوقاف و امور خیریه استان همدان باشد؛ بر اساس قانون باید مدیریت آن بر عهده شهرداری باشد.

رئیس کمیسیون نظارت، بازرسی و امور اداری شورای شهر همدان بر ضرورت شفاف‌سازی مباحث حقوقی شهرداری از شرکت‌های سیاحتی علیصدر و تله‌کابین گنج‌نامه تأکید کرد و گفت: سهم مدیریت‎شهری در این مجموعه‌های گردشگری ارتقا نداشته است که باید وضعیت آن مشخص شود.

فتحی همچنین اظهار کرد: مالکیت برخی املاک متعلق به شهرداری همدان که در تصرف نهادهای دیگر است، باید تعیین‎تکلیف شود.

حمید بادامی‌نجات، رئیس کمیسیون برنامه‌بودجه و مالی شورای شهر همدان نیز گفت: با توجه به اینکه شهرداری همدان با کمبود نیرو مواجه است؛ از این‌رو بر اساس قانون و بودجه پیش‌بینی شده، شهرداری می‌تواند برخی از پرونده‌های حقوقی را برون‌سپاری کند.

کد خبر 5053295

منبع: مهر

کلیدواژه: شورای شهر همدان علی فتحی نیروی انسانی ویروس کرونا شیراز بوشهر شهرکرد آمار کرونا شیوع کرونا گرگان شهدای مدافع حرم شهادت امام رضا ع مجلس شورای اسلامی کرمانشاه مشهد نیروی انتظامی هفته ناجا کمیسیون نظارت شهرداری همدان حقوقی شهرداری بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۱۲۷۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیریت اجرایی استان زنجان خود را مدیون مردم می‌داند

ایسنا/زنجان استاندار زنجان گفت: مدیریت اجرایی استان خود را مدیون مردم می‌داند و باید نسبت به آنها باید تعهد داشته باشیم.

محسن افشارچی امروز (پنج‌شنبه ۶ اردیبهشت ماه) در مراسم گرامی‌داشت روز شورا که در دانشگاه زنجان برگزار شد، اظهار کرد: نهاد شورا اصلی‌ترین ساختار مردم‌سالاری دینی بوده و جایی است که اگر قرار باشد در حوزه تحزب رشد داشته باشیم قطعا مجموعه شوراها بخش نخست کار خواهد بود.

وی تصریح کرد: امید به شوراها زیاد است و در مدت‌زمان تشکیل آن شاهد بلوغ آن هستیم. در حوزه شوراهای شهری و روستایی در استان اقدامات خوبی انجام شده است و تلاش شد تا ارزش‌افزوده شرکت‌ها در استان باشد که باعث جهش شده است و این ادامه‌دار خواهد بود.

وی ادامه داد: سال قبل ۱۷۰۰ میلیارد تومان پرداختی داشتیم که امیدواریم این عدد به دو هزار میلیارد تومان برسد و این مقدار به اندازه بودجه عمرانی استان است.

افشارچی افزود: با توجه به اینکه درآمد ارتقا می‌یابد، برنامه‌ریزی‌ها باید دقیق باشد و باید انرژی و تمرکز زیاد شود تا برای سال‌های آینده ثروت ایجاد شود.

وی گفت: سرانه بودجه شهرداری‌های استان ۳.۶ برابر شده که عدد قابل توجهی است و باید تمرکز شود علاوه بر ارزش افزوده توسط شهرداری‌ها و دهیاری‌ها تولید ثروت شود. انتظار ما این است که اعضای شورا بلندمدت برنامه‌ریزی کرده و دید بلندمدتی بر امور داشته باشند.

استاندار زنجان یادآور شد: دهیاری‌ها اوضاع نسبتا خوبی در استان دارند، ولی موضوع این است که دهیاران روستایی‌ها را به سمت تولید سوق دهند. روستاها باید مولدتر از شرایط فعلی شوند.

وی در بخش دیگری گفت: در رابطه با موضوع آب در بخش کلان پیگیر امور هستیم، ولی در بخش خرد باید خودمان کار کنیم تا بهره‌وری را در این بخش ارتقا دهیم و امسال به این موضوع همه باید توجه داشته باشند.

افشارچی خاطرنشان کرد: توجه به تکنولوژی نوین باید در شهرداری‌ها مورد توجه قرار گیرد که متاسفانه عقب هستیم و باید سرعت گیرد و بخشی از کارها باید ناظر بر آینده باشد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تورم نیروی انسانی در شهرداری جزو معضلات شهرداری‌هاست
  • کسب رتبه برتر در حوزه های عمران، حقوقی و فرهنگی توسط منطقه آزاد اروند
  • نشست بررسی مسائل و مشکلات حوزه سرمایه انسانی صنعت نفت برگزار شد
  • کاهش مطالبات غیرجاری در بانک نتیجه اثربخشی اصلاحات در حوزه حقوقی است
  • نشست بررسی مسائل و مشکلات حوزه منابع انسانی صنعت نفت برگزار شد
  • تعیین تکلیف عوارض و کمیسیون‌های ماده ۵، ۷ و ۱۰۰ در سال ۱۴۰۳
  • کاهش مطالبات غیرجاری در بانک دی
  • مازندران؛ مهد علم و دانش و نیروی انسانی کارآمد
  • مدیریت اجرایی استان زنجان خود را مدیون مردم می‌داند
  • شهرداری قزوین پاسخگوی مکاتبات شورا درباره جذب نیروی غیرقانونی باشد