Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس، رحمان رضایی که سال‌ها پیش نزدیک 7 سال در سری‌آ ایتالیا بازی کرد، اکنون به سمت سرمربی گری ذوب آهن درآمده و می‌خواهد خود را در لیگ برتر محک بزند. او از سال 2001 تا سال 2008 (از سال 1380 تا 1387 ) در ایتالیا بازی کرده است.

رحمان رضایی در پروجا 40 بازی در مسینا 108 بازی و در لیوورنو 21 بازی به ثبت رسانده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در کل این 7 سال او به عنوان مدافع توانسته 8 گل به ثمر رساند.

سایت توتومرکاتو ایتالیا با رحمان رضایی، مدافع سال‌های گذشته سری‌آ مصاحبه‌ای اختصاصی انجام داده که زیر می‌خوانید.

رحمان رضایی را که یادتان است؟ او اکنون 45 ساله شده است. رضایی تقریبا 20 سال پیش وارد فوتبال ایتالیا شد و حامل استاندارد فوتبال ایران در ایتالیا شد. یک دفاع‌تنومند به مانند شخصیت «راکی» که موقعیت‌های آن چنانی به حریفان نمی‌داد. او 7 سال در سری‌آ بازی کرد و به یک ایتالیایی واقعی بدل شد. او در مصاحبه‌ای همچنان عنوان کرده رابطه‌ای عمیق با ایتالیایی‌ها دارد و از گذشته و هدف‌های آینده‌اش سخن می‌گوید.

*رحمان رضایی؛ در این روزها چه کار می‌کنی؟

من در ایران سرمربی باشگاه ذوب آهن هستم که در لیگ برتر بازی می‌کند. پس از اتمام فوتبالم در ایتالیا در سال 2008 به وطنم ایران بازگشتم و برای پرسپولیس بازی کردم. سپس به قطر رفتم و دوباره به ایران بازگشتم و در اینجا فوتبالم را به پایان رساندم. پس از 5 سال دوران مربی‌گری‌ام را با دستیاری در یکی از تیم‌های ایرانی آغاز کردم و سپس فرصتی برای من پیش آمد تا به سرمربی‌گری در لیگ دسته دوم برسم. اکنون آماده‌ام تا این فصل را به خوبی آغاز کنم.

*با سمت جدیدی که بدست آوردی، چه احساسی داری؟

احساس خیلی خوبی دارم،‌ برنامه‌ریزی کرده‌ام که در این لیگ خوب ظاهر شوم. می‌خواهم در این فصل تجربه کسب کنم و سپس، پس از 2 تا سال دوباره به ایتالیا برای مربی‌گری بازگردم. خیلی خوب خواهد شد تا در دسته سوم ایتالیا مربی‌گری کنم ولی همه چیز به این سال‌ها وابسته است.

*سطح فوتبال ایران چگونه است؟

فوتبال در سطح اول ایران بد نیست. به عنوان مثال پرسپولیس امسال به فینال لیگ قهرمانان آسیا رسید و نشان می‌دهد فوتبال در حال پیشرفت است.

*تو در پروجیا با علی‌ سامره آمدی و با او بر سر اولین ایرانی در سری‌آ رقابت کردی.

علی سامره مرا فریب داد و 2 ماه پیش از من به ایتالیا آمد. (به شوخی)

*چه خاطره‌ای به عنوان فوتبالیست در ایتالیا داری؟

تجربه‌های عالی، سال‌های بسیار خوب. من به عنوان یک فوتبالیست در زمین واقعا لذت می‌بردم. خانه‌ای هم در در شهر ترویسو دارم و به خاطر همین بعضی اوقات هم به ایتالیا بازمی‌گردم.

*تو برای پروجا، مسینا و لیوورنو بازی کرد. چرا خانه‌ای در ترویسو داری؟

پدر همسرم ابتدا در پروجا بود، سپس به ترویسو نقل مکان کرد و از سال 2006 ما معمولا برای دیدار آنها به آنجا می‌رویم. من هم اکنون پاسپورت ایتالیایی هم دارم، همسرم هم از شهر آسیسی است. فرزندم در شهر پیسا و ترویسو به دنیا آمد. شهر زیبایی است و ما خیلی آنجا را دوست داریم.

*چرا هیچ وقت برای ترویسو بازی نکردی؟

آنها تیمی در سری‌آ نداشتند، یه زمان کوتاهی به سری‌ب رسیدند ولی همچنان سعی داشتم که در بالاترین سطح بازی کنم.

*با توجه به گسترش بیماری کرونا، وضعیت کشور شما چگونه است؟

یک فاجعه،‌ شرایط دوباره بدتر شده، بیمارستان پر است و تنها برای چند روز مردم در خانه‌ها ماندن. ما دوباره به اوضاع کرونا در ماه‌های فوریه و مارچ ( اسفند و فروردین) بازگشتیم. اما ما هر هفته تست کرونا می دهیم. مراقب هستیم، درهای هتل بسته است و اجازه نداریم در هتل راه برویم. همه چیز تحت کنترل است و خوشبختانه تاکنون بازیکنی از میان ما کرونا نگرفته است.

*آیا ریسکی برای لغو مسابقات در آنجا است؟

خیر. خطری از این بابت نیست.

*چگونه به ایتالیا رسیدی؟

نگاه کنید، همه چیز دست سرنوشت است. در حالی که من ذاتاً یک مهاجم بودم اما یک سالی در خط دفاع بازی کردم. سپس از سوی سرمربی تیم ملی ایران، بلازوویچ خوانده شدم و در بازی ایران و عربستان بازی کردم. در آنجا چند مدیر پروجا حضور داشتند و 2 بازیکن را خواستند که ملاقات داشته باشند. در آخر ملاقات آنها به خانه من آمدند.

*چه خاطره‌ای از لوسیانو گوچی(رئیس باشگاه پروجا) داری؟

من خیلی زیاد به پروجا نیامدم. در آنجا بازیکنی بود به نام آلساندرو که خیلی خوب بود و با بازیکنان خارجی نیز دوست و رفیق بود.

*در آن پروجا بازیکن کره‌ای «آن یونگ هوان» نیز حضور داشت. بازیکنی که کابوس ایتالیایی‌ها شد.

من آن گل در جام جهانی 2002 مقابل ایتالیا را به یاد دارم. من یادم است که گوچی بسیار عصبانی شد(با خنده). «آن» به ایتالیایی صحبت نمی‌کرد و چند کلمه‌ای هم انگلیسی بیشتر بلد نبود. ولی خوشبختانه من کمی انگلیسی بلد بودم و سریعا ایتالیایی یاد گرفتم و پس از 2 سال کاملا زبان را خوب بلد شدم.

*در کجا و در کدام بهترین حس را بدست آوردی ؟

در مسینا زمانی که گل صعود به سری آ را زدم. خیلی وقت بود این تیم به لیگ سطح اول صعود نکرده بود. مردم با احساس فراوان به سمت من می‌آمدند و به همین علت حس بیشتری نسبت به بازی در پروجا و لیوورنو کسب کردم.

*به عنوان یک مربی چقدر از تجربه‌هایی که در ایتالیا کسب کردی را در کارت استفاده می‌کنی؟

من کاملا از فوتبال ایتالیا تاثیرپذیر هستم. من بسیار به تاکتیک‌های ایتالیا معتقدم و سعی دارم بیشتر هم یاد بگیرم. من سبک آنچلوتی را دوست دارم و همچنین آنتونیو کونته، آلگری. سیستم مورد علاقه من هم 1-3-2-4 است و برخی اوقات از سیستم‌های 2-4-4 و 1-4-1-4 استفاده می کنم.

*آیا هنوز هم سری‌آ را دنبال می‌کنی؟

فوتبال ایتالیا بسیار محبوب است. زیبا و هیجان انگیز است و بله دنبال می‌کنم. در دهه گذشته یوونتوس یک قدرت بلامنازع بود و این اتفاق خوبی نیست. اکنون البته اوضاع تغییر کرده است.

*به عنوان یک ایرانی؛ این درست است که دربی استقلال و پرسپولیس هیجان‌انگیزترین دربی دنیاست؟

بدون تردید بازی استقلال و پرسپولیس جزو محبوب‌ترین دربی‌های دنیاست. تهران 15 میلیون نفر جمعیت دارد و این شهر بین 2 تیم تقسیم شده است. در کل ایران پرسپولیس 30 میلیون طرفدار دارد و استقلال هم 25 میلیون و در استادیوم 100 هزار نفر در دربی حاضر می‌شوند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: ایتالیا لیگ برتر پرسپولیس لیگ قهرمانان آسیا رحمان رضایی مربی گری سال ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۱۲۷۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درگیری لفظی سرمربی یوونتوس با خبرنگار اسکای!

مکس آلگری پس از یک ناکامی دیگر با یوونتوس در نشست خبری بر سر خبرنگار فریاد کشید.

به گزارش فارس، در 8 بازی اخیر یوونتوس تنها یک بار طعم برد را چشیده. این تیم که می‌توانست تنها رقیب اینتر برای قهرمانی در سری‌آ نام گیرد، حالا در 8 بازی اخیر از 24 امتیاز ممکن 7 امتیاز دریافت کرده تا رتبه دوم را به میلان تقدیم کند.

پس از این تساوی مکس آلگری در واکنش به سوال «جیانفرانکو تئوتینو»، خبرنگار اسکای مبنی بر مشکل اصلی خط تهاجمی‌اش به شدت عصبانی شد و بر سر این خبرنگار فریاد کشید که «تو مربیگری بلدی؟ من به خودم اجازه نمی‌دهم خبرنگاری کنم تو چطور در کار من دخالت می‌کنی؟».

یوونتوس با 59 امتیاز به رده سوم سقوط کرده و با صدر جدول حتی با یک بازی بیشتر 16 امتیاز فاصله دارد!

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: حمایت پرستاران ایتالیایی از بازیکنان یوونتوس (+عکس) یوونتوس قهرمان زود‌هنگام سری A شد

دیگر خبرها

  • گزینه‌های یوونتوس برای جانشینی آلگری
  • یوونتوس خیال اخراج آلگری را ندارد
  • وداع تلخ یاران اسماعیل‌نژاد با جام ایتالیا در شب مصدومیت لژیونر والیبال ایران
  • امین اسماعیل‌نژاد در ایتالیا به ته خط رسید!
  • گزینه پر سر و صدای ایران در ایتالیا تار و مار شد!
  • خشم آلگری: شما خبرنگاران نگویید چه‌کار کنم!
  • درگیری لفظی سرمربی یوونتوس با خبرنگار اسکای!
  • آلگری: سیاستمدار نیستم و عملکرد تیمم را دوست داشتم/ باشگاه، ولاهوویچ را جریمه خواهد کرد
  • یوونتوس ۰ - ۰ جنوا/ وقت خداحافظی است آقای آلگری
  • آلگری به خاطر این جام در یوونتوس می‌ماند