Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - سازمان برنامه و بودجه کشور به منظور پیش‌بینی پوششی مناسب برای خطرهای قراردادی، آیین‌نامه تضمین معاملات مشارکت عمومی- خصوصی را به کمیسیون اقتصاد هیات دولت ارائه کرد.
به گزارش خبرگزاری آریا ، اجرای طرح ها و پروژه ها با استفاده از توان فنی-مالی بخش خصوصی از طریق مشارکت عمومی-خصوصی در دستور کار دولت قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ابهامات ناشی از نحوه پوشش خطرهای موجود در این قبیل قراردادها از موانع بسیار مهم تحقق آن به شمار می رود.
در این بین، تضامین متناسب طرفین می تواند پوشش لازم را برای خطرهای مهم قراردادی ایجاد نماید. درحال حاضر تنها ضابطه موجود در این زمینه، آیین نامه تضمین معاملات دولتی است که سازوکار آن، متناسب با این نوع قراردادها نیست.
به همین دلیل، سازمان برنامه و بودجه کشور متعاقب تدوین دستورالعمل ماده (27) قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت و بند (ب) ماده (34) قانون احکام دائمی توسعه، با همکاری دستگاه های اجرایی، اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران و متخصصان امر، پیش نویس آیین نامه تضمین معاملات مشارکت عمومی- خصوصی (Public Private Partnerships) را تهیه و به هیات دولت ارائه نموده است.
بر اساس این آیین نامه که ﺳﺮﻣﺎﯾﻪ‌ﮔﺬار و ﺳﺮﻣﺎﯾﻪ‌ﭘﺬﯾﺮ را در بر می گیرد، مشارکت عمومی - خصوصی، به مفهوم ﺳﺎزوﮐﺎری است ﮐﻪ در آن ﻃﺮف ﻋﻤﻮﻣﯽ ﺑﻪ ﻣﻨﻈﻮر ﺗاﻣﯿﻦ ﮐﺎﻻﻫﺎ و ﯾﺎ ﺧﺪﻣﺎﺗﯽ ﮐﻪ در ﺷﺮح وﻇﺎﯾﻒ وی است ﯾﺎ ﻣﻮﻟﺪﺳﺎزی داراﯾﯽ‌ﻫﺎی ﻣﺘﻌﻠﻖ ﺑﻪ وی، از ﻇﺮﻓﯿﺖ‌ﻫﺎی ﻃﺮف ﺧﺼﻮﺻﯽ اﺳﺘﻔﺎده ﻣﯽ‌ﻧﻤﺎﯾﺪ.
در اﯾﻦ ﺳﺎزوﮐﺎر ﻃﺮف ﺧﺼﻮﺻﯽ مسئولیت ﺳﺮﻣﺎﯾﻪ‌ﮔﺬاری ﯾﺎ اراﺋﻪ ﮐﺎﻻ ﯾﺎ ﺧﺪﻣﺖ و ﯾﺎ ﻫﺮ دو اﯾﻦ وﻇﺎﯾﻒ را ﺑﻪ ﻋﻬﺪه دارد و ﺣﺴﺐ ﻣﻮرد ﺗﻤﺎم ﯾﺎ ﺑﺨﺸﯽ از وﻇﺎﯾﻒ و ﻣﺴﺌﻮﻟﯿﺖ‌ﻫﺎی ﺗاﻣﯿﻦ اﯾﻦ ﮐﺎﻻﻫﺎ و ﺧﺪﻣﺎت ﻣﺎﻧﻨﺪ ﭘﺪﯾﺪآوری، ﻃﺮاﺣﯽ، ﺳﺎﺧﺖ، ﺗاﻣﯿﻦ ﻣﺎﻟﯽ، ﺗﺠﻬﯿﺰ، ﻧﻮﺳﺎزی، ﺑﻬﺮه‌ﺑﺮداری ﺗﻌﻤﯿﺮ و ﻧﮕﻬﺪاری ﻧﯿﺰ ﻣﯽ‌ﺗﻮاﻧﺪ ﺑﻪ ﻋﻬﺪه ﺑﮕﯿﺮد. در ﻣﻘﺎﺑﻞ ﻃﺮف ﻋﻤﻮﻣﯽ ﻋﻼوه ﺑﺮ ﻧﻈﺎرت ﺑﺮ ﮐﻤﯿﺖ، ﮐﯿﻔﯿﺖ و زﻣﺎن اراﺋﻪ ﮐﺎﻻﻫﺎ و ﺧﺪﻣﺎت، ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ اراﺋﻪ ﺣﻤﺎﯾﺖ‌ﻫﺎی ﻻزم از ﻃﺮف ﺧﺼﻮﺻﯽ اﻗﺪام ﻣﯽ‌ﻧﻤﺎﯾﺪ.
ﺑﻪ ﺣﺪاﻗﻞ رﺳﺎﻧﺪن ﺧﻄﺮﭘﺬﯾﺮی (رﯾﺴﮏ) ﺑﺮای ﺳﺮﻣﺎﯾﻪ‌ﭘﺬﯾﺮ و ﺳﺮﻣﺎﯾﻪ‌ﮔﺬار از طریق اراﺋﻪ تضمین‌های ﻻزم ﺑﺮای ﻓﺮآﯾﻨﺪ اﻧﺘﺨﺎب ﺳﺮﻣﺎﯾﻪ‌ﮔﺬار و ﻗﺮاردادﻫﺎی ﻣﺸﺎرﮐﺖ ﻋﻤﻮﻣﯽ- ﺧﺼﻮﺻﯽ در ﻃﺮح‌ﻫا و ﭘﺮوژه‌ﻫﺎ، مهم ترین هدف این آیین نامه به شمار می رود.
-->

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: تضمین معاملات مشارکت عمومی آیین نامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۱۲۹۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‌ویزیت پزشکان‌ در کرمانشاه چند؟

ایسنا/کرمانشاه قائم مقام معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از ابلاغ تعرفه‌های جدید پزشکی خبر داد.

دکتر افشین باقرزاده در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به افزایش ۳۵ درصدی تعرفه های پزشکی و درمانی در سال جدید، گفت: این میزان افزایش در بخش های مختلف متفاوت است، اما بطور میانگین شاهد افزایش ۳۵ درصدی تعرفه های پزشکی و درمانی در سال جدید هستیم.

باقرزاده گفت: بر اساس ابلاغ صورت گرفته قیمت تعرفه های پزشکی در سه بخش دولتی، عمومی غیردولتی و خصوصی متفاوت است.

وی افزود: در بخش «دولتی» تعرفه ویزیت پزشک و دندانپزشک عمومی ۴۴ هزار و ۹۰۰ تومان، پزشک و دندانپزشک متخصص ۵۵ هزار و ۸۰۰ تومان، پزشک فوق تخصص ۶۷ هزار و ۸۰۰ تومان، پزشک متخصص روانپزشکی ۷۰ هزار و ۸۰۰ تومان، پزشک فوق تخصص روانپزشکی ۸۴ هزار و ۲۰۰ تومان، کارشناس ارشد پروانه دار ۳۸ هزار و ۴۰۰ تومان و کارشناس پروانه دار ۳۱ هزارو ۳۰۰ تومان است.

باقرزاده گفت: در بخش «عمومی غیردولتی» نیز تعرفه ویزیت پزشک و دندانپزشک عمومی ۵۶ هزار تومان، پزشک و دندانپزشک متخصص ۹۲ هزار تومان، پزشک فوق تخصص یکصد و یازده هزار تومان، پزشک متخصص روانپزشکی ۱۱۹ هزار تومان، پزشک فوق تخصص روانپزشکی ۱۳۶ هزار تومان، کارشناس ارشد پروانه دار ۴۹ هزار و کارشناس پروانه دار ۴۲ هزار است.

قائم مقام معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: در بخش «خصوصی» هم بر اساس ابلاغ صورت گرفته تعرفه ویزیت پزشک و دندانپزشک عمومی ۱۲۶ هزار تومان است که سهم بیمار از این میزان ۹۴ هزار و ۵۷۰ تومان است و مابقی آن توسط سازمان های بیمه گر پرداخت می شود، تعرفه ویزیت پزشک و دندانپزشک متخصص هم ۱۸۹ هزار تومان است که سهم بیمار از این میزان ۱۴۹ هزار و ۹۴۰ تومان است و مابقی توسط سازمان های بیمه گر پرداخت می شود.

وی تعرفه ویزیت پزشک فوق تخصص در بخش خصوصی را نیز ۲۴۱ هزار تومان اعلام و تصریح کرد: از این میزان سهم بیمار ۱۹۳ هزار و ۵۴۰ تومان است و مابقی توسط سازمان‌های بیمه گر پرداخت می شود.

باقر زاده تعرفه ویزیت پزشک متخصص روانپزشکی را نیز در بخش خصوصی ۲۵۱ هزار اعلام و تصریح کرد: سهم بیمار از این میزان ۲۰۱هزار و ۴۴۰ تومان است، تعرفه ویزیت پزشک فوق تخصص روانپزشکی هم در بخش خصوصی ۲۸۶ هزار تومان است که سهم بیمار از این میزان ۲۲۷ هزار تومان می باشد.

وی تعرفه ویزیت کارشناس ارشد پروانه دار در بخش خصوصی را ۱۰۲ هزار تومان و کارشناس پروانه دار را هم ۸۷ هزار تومان اعلام کرد.

باقرزاده گفت: در بخش خصوصی تعرفه ویزیت پزشک عمومی بالای ۱۵ سال سابقه هم جداگانه تعیین شده که ۱۴۴ هزار و ۹۰۰ تومان است و سهم پرداختی بیمار از این میزان ۱۳۴ هزار و ۷۰۰ تومان است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • جزئیات عرضه اینترنتی دارو/ پلتفرم‌ها در نقش پیک دارو
  • گام عملی برای جهش تولید
  • آیین نامه ترویج نماز در هیات دولت تصویب شد
  • تنها «حمل» دارو از طریق سکوی اینترنتی است/ به هیچ وجه «فروش» دارو مطرح نیست
  • آیین‌نامه عرضه اینترنتی دارو ابلاغ شد/اجرای آزمایشی در ۶ ماه
  • قالیباف: جداول بودجه برای نخستین بار به رای گذاشته می‌شود
  • آیین نامه توزیع اینترنتی دارو ابلاغ شد
  • آیین‌نامه توسعه و تقویت مهارت‌آموزی دانش‌آموزان تصویب شد
  • دولتی‌ها به جای رقابت، نظارت کنند
  • ‌ویزیت پزشکان‌ در کرمانشاه چند؟