Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@03:55:59 GMT

۳۲ میلیون آمریکایی آراء خود را به صندوق‌ها ریختند

تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۱۳۲۷۰

۳۲ میلیون آمریکایی آراء خود را به صندوق‌ها ریختند

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، سی ان ان افزود: در بسیاری از ایالت های آمریکا با آغاز رای گیری زودهنگام شاهد صف های طولانی رای دهندگان آمریکایی هستیم که حتی برخی از رای دهندگان صبح زود در صف رای دادن ایستاده اند.

صف های رای گیری باعث افزایش شمار مبتلایان به کووید-۱۹

بنابراین گزارش در نخستین روز رای گیری در ایالت «ویسکانسین» آمریکا صفوف رای دهندگان بی سابقه گزارش داد بطوریکه پس از آن شمار مبتلایان به ویروس کرونا دراین ایالت رو به فزونی نهاد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بهانه های تمام نشدنی ترامپ 

سی ان ان درباره روند ادامه رای گیری زودهنگام در آمریکا گزارش داد: برخی از ایالت های آمریکا همچون ایالت پنسیلوانیا قوانینی برای شمارش آرای زودهنگام وضع کرده اند که این موضوع می تواند دست آویزی برای بهانه جویی های ترامپ در اعلام نتایج آرا انتخاباتی باشد.

این رسانه تصویری آمریکایی گزارش داد: دادگاه عالی پنسیلوانیا حکم داده است تا که آرا پستی که در همان روز انتخابات ارسال شده و یا تا سه روز بعد از انتخابات آمریکا  دریافت شده اند قابل شمارش هستند، موضوعی که ترامپ با آن مخالف است.

سی ان ان افزود: یکی دیگر از مشکلاتی که ایالت پنسیلوانیا و دیگر ایالت های آمریکا به دلیل وضع مقررات رای گیری، با آن مواجه اند زمان شمارش آرای پستی است که در روز برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا و در زمان مقرر این ایالت و برخی دیگر از ایالت های آمریکا قادر به اعلام آرای نهایی نخواهند بود و مشکل اعلام نتایج نهایی در این انتخابات وجود خواهد داشت.

از دیگر عوامل مشکل زای دیگر در ارتباط با شمارش آرای پستی به نقل از سی ان ان در ارتباط با ایالت «کارولینای شمالی» است که مقامات این ایالت مهلت ارسال آرای پستی را اکنون تمدید کرده اند، چنانچه آرای پستی در تاریخ سوم نوامبر(۱۳ آبان) مهر خورده باشد تا ۱۲ نوامبر(۲۲ آبان) یعنی بیش از یک هفته پس از خاتمه انتخابات، پذیرفتنی و قابل شمارش هستند.

حضور بی سابقه رای دهندگان در انتخابات زودهنگام

سی ان ان در ادامه گزارش داد: در بسیاری از ایالت های آمریکا شاهد حضور بی سابقه رای دهندگان آمریکایی در انتخابات زودهنگام بوده ایم، بطوریکه  در ایالت کارولینای شمالی تاکنونی ۱.۹ (یک میلیون و نهصدهزار) رای دهنده آمریکایی رای خود را به صندوق انداخته اند یعنی ۲۵درصد از واجدین شرایط رای گیری در این ایالت.

این رسانه خبری نوشت: افزایش چشم گیر در ایالت فلوریدا وجود دارد بطوریکه روز دوشنبه ۲۸ مهرماه در این ایالت ۳۶۶هزار و ۴۳۶ آمریکایی رای خود را به صندوق انداخته اند، در مجموع ایالت فلوریدا تاکنون دو میلیون و ۹۰۰هزار رای دهنده آرا خود را به صندوق ها انداخته اند که این موضوع درمقایسه به مدت مشابه در سال ۲۰۱۶ بسیار قابل توجه است چراکه در آن زمان تنها یک میلیون و ۶۰۰هزار رای در رای گیری زودهنگام به صندوق ها انداخته شد.

انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰  آمریکا پنجاه و نهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا خواهد بود که قرار است در ۳ نوامبر ۲۰۲۰ (۱۳ آبان ۱۳۹۹) برگزار شود، تحلیلگران و ناظران داخلی آمریکا این دوره از انتخابات را یکی از متفاوت ترین دوره های انتخاباتی در تاریخ این کشور می دانند.

فرافکنی از بحران کووید-۱۹  و حمله به فائوچی

ترامپ روز  ۲۸ مهرماه ۱۳۹۹ در پایان کارزار انتخاباتی  برای فرافکنی از سوءمدیریت خود در بحران های عدیده ای که به بار آورده و اکنون جامعه آمریکا ملتهب از آن است و یکی از آنها  مقابله با شیوع کووید-۱۹ در آمریکا است، به آنتونی فائوچی رئیس موسسه آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا حمله کرد و با این ادعا که مردم آمریکا دیگر از حرف های فائوچی در زمینه توصیه های بهداشتی به ستوه آمده اند، وی را یک «فاجعه» و «ابله» خواند که ۵۰۰سال از عمرش می گذرد.

گارد ملی آمریکا در انتظار ناآرامی‌های پس از انتخابات

گارد ملی که اکنون یکی از سال های شلوغ خود را پشت سر می‌گذارد، در حال آماده سازی برای ماموریت‌های مربوط به انتخابات است که شامل امنیت سایبری برای انتخابات محلی، شمارش آرا در ایالت و پشتیبانی از پلیس در صورت بروز ناآرامی پس از رای گیری است.

این مقدمات در حالی آغاز می‌شود که ایالات متحده به یکی از بحث برانگیزترین انتخابات ریاست جمهوری خود نزدیک می‌شود که در اواسط همه‌گیری جهانی و در میان پیشنهادات مداوم ترامپ مبنی بر احتمال اختلاف در صورت باخت وی، برگزار می‌شود.

اعتراض‌های ضد نابرابری نژادی در سراسر کشور و تهدیدهای زیست محیطی همچون آتش سوزی و طوفان باعث شده است که گاردی که در خط مقدم جبهه پاسخ به همه‌گیری است، به موضوعات بیشتری کشیده شود.

**۱۳۰۲**

برچسب‌ها انتخابات ۲۰۲۰ دونالد ترامپ ایالات متحده آمریکا پروندهٔ خبری آمریکا ۲۰۲۰

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انتخابات ۲۰۲۰ دونالد ترامپ ایالات متحده آمریکا انتخابات ۲۰۲۰ دونالد ترامپ ایالات متحده آمریکا اخبار کنکور انتخابات ریاست جمهوری ایالت های آمریکا خود را به صندوق رای دهندگان آرای پستی شمارش آرا رای گیری سی ان ان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۱۳۲۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت ۱۰۰ دانشجو در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی

در ادامه خیزش دانشگاههای آمریکا علیه جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، صدها دانشجو در ایالت‌های مختلف به دست نیروهای پلیس دستگیر شدند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، دانشگاههای آمریکا همچنان صحنه اعتراضات گسترده دانشجویی به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه است؛ صحنه‌هایی که یادآور جنبش دانشجویی در مخالفت با جنگ ویتنام در دهه هفتاد قرن بیستم است.

شبکه ان بی سی نیوز از جمعیت گسترده معترض در دانشگاه تگزاس در آستین یک روز پس از بازداشت دانشجویان خبر داد.

شبکه سی ان ان نیز خبر داد که پلیس آمریکا حدود 100 دانشجو را در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی و دهها تن دیگر را در دانشگاه تگزاس در آستین بازداشت کرده است. در دانشگاه اموری در ایالت جورجیا نیز دو استاد دانشگاه بازداشت شدند.

استعفای دیپلمات آمریکایی در اعتراض به جنگ غزهنگرانی امیرعبداللهیان از سرکوب دانشجویان آمریکایی

همزمان دانشجویان دانشگاه پنسیلوانیا در حمایت از مردم غزه در محیط دانشگاه اقدام به برپایی چادر و تحصن کردند. نشریه دانشجویی «دیلی پنسیلوانیا» نوشت که دانشجویان تحصن کننده خواستار خروج سرمایه‌گذاری‌های این دانشگاه از فلسطین اشغالی هستند.

در این میان دادستان ایالت جورجیا دانشجویان را همچون دیگر مقامات آمریکایی به «یهودستیزی» متهم کرد و مدعی شد: «هیچ کس از نظر قانونی حق تعطیلی دانشگاهها از طریق چادر زدن و تحصن و تهدیدات ضد یهودی را ندارد».

او با حمایت از سرکوب دانشجویان و بازداشت آن‌ها افزود: «با افتخار در کنار هر دانشگاهی که اقدامات لازم برای حفظ امنیت دانشجویان ایالت را انجام می‌دهد، خواهیم ایستاد».

«گرگ ابت» فرمانده تگزاس نیز روز گذشته گفته بود که باید تمامی دانشجویان ضد اسرائیلی بازداشت شوند. او نیز اعتراضات ضد جنگ در غزه را به «یهودستیزی» تعبیر کرد.

اما در مقابل برخی قانون‌گذاران ایالتی در جورجیا در خصوص سرکوب خشن دانشجویان در محوطه دانشگاه «اموری» ابراز نگرانی کردند. به گفته آن‌ها مقامات ایالت جورجیا با اعتراضات به مثابه «اغتشاشات» یا حتی «تروریسم» برخورد می‌کنند.

اتحادیه «آزادی‌های مدنی آمریکا» در ایالت جورجیا نیز در بیانیه‌ای گفت: «آتلانتا همواره مکانی برای آزادی اعتراضات بود، اما اکنون شاهد سرکوب بر خلاف قانون اساسی هستیم».

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پرچم ایران در دست تظاهرکنندگان ایالت اوتاوا آمریکا
  • استقرار ۴ صندوق الکترونیکی در شعب تهران
  • وقوع گردباد‌ های قدرتمند در ایالت‌ های آمریکا (فیلم)
  • ۱۱۵۰۰ شعبه در مرحله دوم انتخابات فعال است | استقرار ۴ صندوق الکترونیکی در شعب تهران
  • ۱۱ هزار و ۵۰۰ شعبه در مرحله دوم انتخابات فعال است/ استقرار ۴ صندوق الکترونیکی در شعب تهران
  • وقوع گردباد‌های قدرتمند در ایالت‌های آمریکا + فیلم
  • پنج سناریوی عجیب انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا
  • بایدن: زمانی به خودکشی فکر می‌کردم
  • تحویل صندوق‌های اخذ رأی الکترونیکی به حوزه انتخابیه قائم شهر
  • بازداشت ۱۰۰ دانشجو در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی