Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ رئیس اداره مطبوعات سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی از ثبت و گردآوری ۳۰۰۰ شماره نشریه از ۱۸۰ سال قبل در این مرکز خبر داد. - اخبار استانها -

ابراهیم حافظی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهدمقدس اظهار داشت: بالغ بر هزاران نشریه ادواری از 180 سال گذشته در ایران به چاپ رسیده است که بیش از 33 هزار عنوان از نشریات مذکور توسط اداره مطبوعات این سازمان تجمیع شده و به ثبت رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حافظی با بیان اینکه اداره مطبوعات آستان قدس رضوی یکی از بزرگترین مراکز مطبوعاتی کشور است، ایجاد بزرگترین آرشیو نشریات دانشجویی را از افتخارات این مجموعه عنوان کرد.

وی افزود: دریافت یک تا چند نسخه از هر نشریه ادواری در طی این سال ها سبب شد تا این سازمان برای صیانت از آثار مکتوب ایرانیان و برای تکمیل مجموعه‌های مطبوعاتی و بهره ‌مندی پژوهشگران از این منابع، بر آن شود تا نسخه‌های مازاد و تکراری نشریه‌های ادواری را به درخواست کتابخانه‌های ایران در دستور کار مبادله و اهدا قرار دهد.

حافظی، نخستین اقدام اداره مطبوعات سازمان کتابخانه‌‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی در ارتباط با نشریه‌های تکراری را ارسال اولین فهرست آنها به 15 مرکز مطبوعاتی در کشور عنوان کرد و گفت: با اعلام نیاز 6 مرکز، تعداد 8 هزار و 995 نسخه درخواستی تفکیک و به آن مراکز ارسال شد.

تولیت آستان قدس رضوی درگذشت حجت‌الاسلام دیانی را تسلیت گفتآستان قدس رضوی 30 هزار پرس غذای گرم در حاشیه شهر مشهد توزیع کرد‌خاطره شنیده نشده تولیت آستان قدس از مجید مجیدی+فیلم

وی ادامه داد: نشریات اهدا شده غالبا در زمینه تخصصی و یا محلی هستند و حدود 30 سال از عمر آنها می‌گذرد. این نشریات تاکنون به عنوان نسخه دوم نگهداری شدند و به تازگی برای استفاده بهینه در آرشیوهای مطبوعاتی قرار گرفتند.

حافظی کتابخانه ملی ایران، کتابخانه مرکزی تبریز، موسسه مطالعات تاریخ معاصر ایران، کتابخانه و موزه ملی ملک، کتابخانه مرکزی امام خمینی(ره) مشهد و کتابخانه وزیری یزد را مراکزی عنوان کرد که نشریات برای آن‌ها ارسال شده است.

وی با بیان اینکه از سال گذشته، حدود 2هزار نسخه نشریه دیجیتال به این مرکز افزوده شده، عنوان کرد: انتظار می‌رود در قالب اهدای نشریات ادواری به مراکز مطبوعاتی، بتوانیم در آینده نزدیک از همکاری‌‌های متقابل این مراکز در جهت تکمیل مجموعه آرشیو مطبوعات سازمان بهره‌ مند شویم.

رئیس اداره مطبوعات سازمان کتابخانه ها، موزه ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی گفت: مراکز مطبوعاتی بزرگ کشور، محل دریافت بسیاری از نشریاتی هستند که در آرشیوهایشان نیازی به آن ندارند و امیدواریم در قالب تفاهم‌‌های دوجانبه در تکمیل مجموعه‌‌های مطبوعاتی و گسترش همکاری‌ها گام بردارند.

انتهای پیام/282/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مطبوعات سازمان آستان قدس رضوی اداره مطبوعات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۱۳۵۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نایب قهرمان وزنه‌برداری جوانان جهان مدال خود را به موزه رضوی اهدا کرد

نعمتی مقدم مدیر کل نذورات آستان قدس رضوی گفت: پیش از آغاز مسابقات نذر کردم اگر بتوانم رکورد نوجوانان را افزایش بدهم، مدالم را به امام رضا (ع) هدیه دهم که پس از موفقیت در این کار من نیز به نذر خود وفا کردم.

وی با بیان اینکه شهدا قهرمانان واقعی هستند، بیان کرد: به برکت خون این شهیدان می‌توانم وزنه‌های سنگین را بالای سر ببرم و برای وطنم مدال کسب کنم.

مدیر کل نذورات آستان قدس رضوی ادامه داد: مدال آوران با اهدای مدال‌های خود به موزه آستان قدس رضوی، نامشان را ماندگار می‌کنند و الگوی خوبی برای سایر جوانان و افتخارآفرینان کشورمان هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • آخرین مهلت بارگذاری آثار برای جشنواره قلم ۱۵ خردادماه
  • رونمایی از نسخه برگردان روزنامه «ادب» قدیمی‌ترین روزنامه مشهد
  • نایب قهرمان وزنه‌برداری جوانان جهان مدال خود را به موزه رضوی اهدا کرد
  • آماده سازی کتیبه‌های دست نویس ایوان های صحن انقلاب و آزادی ویژه دهه کرامت
  • جای خالی آقای حرف حساب
  • اجرای ۳۵۰ برنامه توسط آستان قدس رضوی در ایام دهه کرامت
  • برگزاری کنگره جهانی حضرت رضا (ع) در دهه کرامت
  • برگزاری کنگره جهانی حضرت رضا(ع) در دهه کرامت
  • یادگارهایی از «خلیج‌فارس» در آستان مبارک رضوی
  • خدمات مشاوره‌ای در ۱۷ نقطه حاشیه شهر مشهد ارایه شد