Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-27@04:38:11 GMT

افتتاح نخستین واحدهای مسکن ملی فردا

تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۱۳۸۱۰

افتتاح نخستین واحدهای مسکن ملی فردا

به گزارش افکارنیوز، محمود محمودزاده معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه هماهنگی برای افتتاح اولین واحد‌های تکمیل شده طرح اقدام ملی مسکن صورت گرفته است، گفت: افتتاح این واحد‌ها برای رفع نگرانی برخی از متقاضیان در رابطه با اجرایی نشدن طرح اقدام ملی مسکن صورت می‌گیرد.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه طرح اقدام ملی مسکن از آبان ماه سال ۹۷ توسط محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی کلید خورد، گفت: تاکنون ۹۰ هزار واحد مسکن ملی را به تعاونی‌ها و اشخاص حقیقی و حقوقی واگذار کرده‌ایم و برخی از این واحد‌ها در مرحله نهایی قرار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



محمود زاده اظهار کرد: افتتاح برخی از این واحد‌ها انجام می‌شوند و برخی از آن‌ها  تا چند هفته آینده به تعاونی‌ها واگذار می‌شوند، البته در تعدادی از این واحد‌ها متقاضیان ساکن شده‌اند.

به گفته این مقام مسئول دو مصوبه در این رابطه وجود داشته که از این مصوبه‌ها یکی مربوط به دولت و دیگری مربوط به شورای عالی مسکن است که در سال ۹۴ و ۹۶ به تصویب رسیده است. او بیان کرد: پروژه‌های طرح  مسکن مهر  که متقاضی نداشته‌اند و برخی در مرحله فونداسیون و برخی در مرحله اسکلت قرار داشته‌‌اند که متقاضیان این واحد‌ها انصراف داده بودند، توسط وزارت راه و شهرسازی خریداری شده و هم اکنون در اختیار وزارت راه و شهرسازی است.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: این واحد‌ها تکمیل و متناسب با ویژگی‌های طرح اقدام ملی مسکن ساخته شده و یا در حال ساخت است، بنابراین در قالب طرح اقدام ملی مسکن به متقاضیان واگذار شده است. اراضی مازاد دستگاه‌های مختلف هنوز به دست ما نرسیده است معاون وزیر راه و شهرسازی توضیح داد: بسیاری از واحد‌های طرح اقدام ملی مسکن در همین اراضی در کنار واحد‌های مسکن مهر ساخته می‌شوند و هم اکنون پیشرفت فیزیکی واحد‌های مسکن مهر به ۳۰ تا ۴۰ درصد رسیده است و بنابراین چند درصد پیشرفت آن‌ها بالاتر از سایر واحد‌ها است، بنابراین این واحد‌ها در اختیار متقاضیان طرح ملی مسکن قرار می‌گیرد.

او یادآور شد: برخی از این واحد‌ها هم به دستگاه‌های مختلف از جمله نیرو‌های مسلح و کمیته امداد و هر دستگاه و یا ارگانی که نیاز داشته باشند تحویل داده می‌شوند.

محمود زاده با اشاره به اینکه برخی اراضی مازاد توسط دستگاه‌های مختلف هم اکنون در قالب قانون باید در اختیار وزارت راه و شهرسازی برای تولید مسکن قرار بگیرد، افزود: تفاهم‌نامه‌ای با وزارت جهاد کشاورزی در رابطه با واگذاری اراضی مازاد منعقد شده که هم اکنون در مراحل انتهایی به سر می‌برد به طوری که اراضی که داخل محدوده‌ها و حریم قرار دارند به وزارت راه واگذار شود.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: مکاتباتی در این زمینه صورت گرفته است تا دستگاه‌هایی که مشمول بوده و اراضی مازاد آن‌ها شناسایی شده در اختیار وزارت راه و شهرسازی برای ساختن مسکن قرار گیرد.

محمود زاده ادامه داد: تاکنون اراضی مازاد دستگاه‌های مختلف شناسایی شده، اما هیچ زمینی در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار نگرفته، این در حالی است که این زمین‌ها طبق ماده ۶ باید به وزارت راه و شهرسازی تحویل داده شود.   گفتنی است، فردا (پنج‌شنبه) با حضور رئیس جمهور و از طریق ویدیو کنفرانس افتتاح اولین سری از واحدهای مسکن ملی و همچنین گلنگ زنی واحدهای  مسکونی در شهرهای جدید انجام می‌شود.

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: مسکن وزیر راه و شهرسازی مسکن مهر اقدام ملی مسکن مسکن ملی رئیس جمهور مسکن مسکن مهر وزارت راه و شهرسازی اقدام ملی مسکن مسکن ملی معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی وزارت راه و شهرسازی طرح اقدام ملی مسکن دستگاه های مختلف واحد ها اراضی مازاد هم اکنون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۱۳۸۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقاط حادثه خیز با احکام برنامه و منابع مالی مناسب رفع می شود

تین نیوز

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه نقاط حادثه خیز با احکام برنامه توسعه و منابع مالی مناسب رفع می شود، از افتتاح محور مراغه هشترود در چند ماه آینده، تسریع در تکمیل محور تبریز ارومیه با تزریق مالی و بهره برداری از محور تبریز صوفیان در هفته دولت خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی امروز ۷ اردیبهشت در جریان سفر به استان آذربایجان شرقی ضمن افتتاح ۸۴۰۴ واحد مسکونی و بازدید از برخی پروژه های آزادراهی، بزرگراهی و آغاز عملیات اجرایی برخی از پروژه های شهرهای جدید، بازآفرینی شهری و شهرسازی در جمع بندی سفر خود به استان گفت: امروز در سفر به استان هم آغاز عملیات اجرایی و هم بازدید از پروژه ها و هم افتتاح های مناسبی در بخش مسکن انجام شد. همچنین امروز برای جمع بندی در بخش های مختلف دو جلسه کمیسیون حمل و نقل و ایمنی استان و جلسه شورای مسکن برگزار شد.

انجام بهسازی و روکش آسفالت محور تبریز زنجان با منابع وزارت راه وشهرسازی

بذرپاش توضیح داد: در حوزه محورهای مواصلاتی یکی از محورهای پرمساله استان محور تبریز-زنجان است که مشکلات جدی دارد به این دلیل که سرمایه گذاری به عنوان شراکت با ما در وزارت راه و شهرسازی به دلیل مکفی نبودن عوارض بهسازی در طول سال ها در این مسیر انجام نشد، تصمیم گرفته شد تا وزارت راه و شهرسازی مستقیما عملیات بهسازی و روکش آسفالت را انجام بدهد تا بتوان در فاز نخست نقاط پرحادثه را برطرف کرد و بعدها کل محور را روکش َآسفالت کنیم.

تکمیل محور تبریز ارومیه با تزریق مالی تسریع می شود

وی ادامه داد: در حوزه عملیات راهسازی نیز در استان تصمیمات خوبی گرفته شد. یکی از این محورها قطعه ۶ محور تبریز ارومیه است که با تزریق مالی که انجام خواهد شد؛ از طریق ماده ۵۶، از طریق ردیف بودجه و از طریق مولدسازی که به سازمان ملی زمین و مسکن داده شده است، تکمیل این قطعه از این محور سرعت مناسب پیدا می کند.

افتتاح محور مراغه هشترود در چند ماه آینده

بذرپاش محور بعدی این استان را که در سفر در خصوص آن تصمیم گیری شد محور مراغه هشترود عنوان کرد و افزود: این محور در مراحل پایانی تکمیل قرار دارد که با حمایت مالی که از طریق وزارت راه و شهرسازی انجام خواهد شد در چند ماه آینده آماده افتتاح می شود.

محور تبریز صوفیان در هفته دولت به بهره برداری می رسد

وی افزود: در خصوص محور تبریز صوفیان  در تلاش هستیم تا باند رفت را هرچه سریعتر به اتمام برسانیم و باند برگشت را نیز تا هفته دولت امسال بتوانیم به بهره برداری برسانیم.

وزیر راه و شهرسازی گفت: کنارگذار ایلخچی نیز در سفر امروز بازدید شد. این کنارگذر نیز پیشرفت خوبی دارد که با تکمیل آن بخشی از ترافیک منطقه حل خواهد شد.

نقاط حادثه خیز با احکام برنامه و منابع مالی مناسب رفع می شود

بذرپاش تصریح کرد: در بخش ایمنی مقرر شد تا یک هفته درمیان با ریاست استاندار کمیسیون ایمنی حمل ونقل برگزار شود. امسال در دولت هم احکام برنامه مناسبی دیده شده و هم برای رفع نقاط حادثه خیز منابع خوبی در نظر گرفته شده است.

وی با یادآوری اینکه در سال گذشته ۷۲۵ نقطه حادثه خیز در سراسر کشور رفع خطر شد، گفت: در استان آذربایجان شرقی ۱۰ نقطه پرخطر رفع خطر شد و امسال نیز رفع ۱۰ نقطه پرخطر  دیگر رفع خطر خواهد شد.

عوارض آزادراه تبریز سهند با ۵۰ درصد تخفیف دریافت می شود

وزیر راه و شهرسازی گفت: در حوزه عوارض آزادراه تبریز-سهند مقرر شد تا با ۵۰ درصد تخفیف انجام شود. مابه التفاوت آن از طریق دولت تامین و پرداخت خواهد شد.

بذرپاش ادامه داد: زیرساخت احداث قطار تبریز بستان آباد خاوران انجام شده است. این مسیر رام قطار کم دارد که قرار شد تا رام قطاری را اضافه کنیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • نقاط حادثه خیز با احکام برنامه و منابع مالی مناسب رفع می شود
  • افتتاح نخستین مدرسه هوشمند در شهر جدید سهند
  • رشد بخش مسکن از منفی ۳.۸ در سال ۱۳۹۹ به مثبت ۴.۸ در سال گذشته
  • افتتاح ۸۴۰۴ واحد نهضت مسکن ملی در آذربایجان‌شرقی
  • ۹۲ واحد طرح نهضت ملی مسکن تحویل متقاضیان شاهرود شد
  • خبر خوش وزارت راه و شهرسازی به متقاضیان نهضت مسکن ملی
  • افتتاح بیش از هشت هزار واحد مسکونی در آذربایجان شرقی
  • ساخت بیش از ۲۰ هزار واحد مسکونی نهضت ملی در زنجان
  • ۲۰ هزار واحد مسکونی در استان زنجان ساخته می شود
  • اختصاص ۳۸ هزار هکتار برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن قم