Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمانشاه معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه از تبدیل سالن‌های بدون‌استفاده یا کم‌استفاده مدارس به سالن‌های ورزشی برای استفاده جهت کلاس درس تربیت‌بدنی خبر داد.

ماشاءالله پروین امروز (30 مهر) در مراسم افتتاح سالن ورزشی مدرسه دانش شهر کرمانشاه و افتتاح نمادین طرح ملی کوچ، با بیان اینکه امروز(30 مهر) به مناسبت هفته تربیت بدنی سه سالن ورزشی در مدارس کرمانشاه افتتاح شد، گفت: این سالن‌های ورزشی با اعتبار دو میلیارد ریال از محل اعتبارت وزارتخانه به امکانات ورزشی تجهیز و به عنوان کلاس درس تربیت‌بدنی مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مدیران مدارسی که از این سالن های ورزشی برخوردارند، می‌توانند با برنامه‌ریزی برای اجاره دادن این سالن‌ها در ساعاتی غیر از ساعات حضور دانش‌آموزان در مدرسه، برای مدرسه درآمدزایی هم ایجاد کنند.

پروین با اشاره به اینکه یکی از سیاست‌های وزارتخانه افزایش سرانه ورزشی مدارس است، گفت:  برای تحقق این هدف تغییر کاربری سالن‌های کم‌استفاده یا بدون‌استفاده مدارس در برنامه قرار گرفته است. ضمنا توسعه سالن های ورزشی با اولویت مدارس دخترانه ابتدایی در برنامه استان است.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در ادامه اشاره ای هم به سرانه فضای ورزشی مدارس استان داشت و گفت: هم اکنون در استان کرمانشاه سرانه فضای ورزشی برای هر دانش‌آموز 32 سانتیمتر مربع است که این آمار اندکی از میانگین کشوری آن که 34 سانتیمتر به ازای هر دانش‌آموز است، کمتر است.

وی اضافه کرد: ماه آینده با افتتاح حداقل 10 کلاس درس تربیت بدنی سرانه فضای ورزشی مدارس استان به بالاتر از میانگین کشوری خواهد رسید.

 به گفته‌ پروین، استاندارد فضای ورزشی مدارس در دنیا 1.5 مترمربع برای هر دانش‌آموز است.


"کوچ" در کرمانشاه کلید خورد 

پروین در ادامه اشاره‌ای هم به آغاز اجرای طرح ملی "کوچ" در مدارس استان داشت و گفت: در این طرح ظرف یک هفته آینده قد و وزن تمامی دانش‌آموزان در سامانه سناد ثبت شده و دانش‌آموزان دارای اضافه وزن یا چاقی شناسایی خواهند شد.

وی با اشاره به پیگیری اجرای طرح کوچ در بستر شاد، گفت: به دلیل شیوع کرونا قد و وزن دانش آموزان با استفاده از فضای مجازی و بعضا به شکل تلفنی از والدین اخذ خواهد شد.

پروین ادامه داد: در این طرح تلاش خواهد شد تا با همراهی معلم‌های ورزش برای کاهش وزن دانش آموزان دارای اضافه وزن و چاق برنامه ریزی شود و امیدواریم با اجرای این طرح شاهد کاهش سه درصدی وزن دانش‌آموزان استان تا پایان اجرای طرح در اسفند ماه باشیم.

پروین ادامه داد: بر اساس آمارهای موجود حدود 22 درصد دانش آموزان کشور دارای اضافه وزن یا چاقی هستند که این آمار در استان کرمانشاه هم در همین حدود است که البته به احتمال زیاد کرونا و کم تحرکی دانش‌آموزان این آمار را بالاتر هم برده باشد.

ادامه این مراسم با انجام ورزش های رزمی و سنجش قد و وزن تعدادی از دانش اموزان برای اجرای نمادین طرح کوچ همراه بود.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی ورزش هفته تربیت بدنی سالن ورزشی مدارس كرمانشاه کلاس درس تربیت بدنی استان کرمانشاه سالن های ورزشی دانش آموزان ورزشی مدارس فضای ورزشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۱۳۸۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۲ مدرسه در شهرستان گناباد بازسازی شد

به گزارش خبرنگار مهر، مجید فدوی عصر پنجشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه طی یک سال گذشته ۴۲ مدرسه در مناطق شهری و روستایی شهرستان گناباد با اعتبارات نوسازی و توسعه و تجهیز مدارس و مشارکت خیران بازسازی شدند اظهار کرد: در همین مدت علاوه بر ساماندهی ۶۵ ملک مازاد آموزش و پرورش، شش چمن مصنوعی هم نصب شد.

رئیس اداره آموزش و پرورش گناباد با بیان اینکه از آغاز سال تحصیلی تا کنون ۳۸ کلاس درس با صرف اعتبار ۱۲ میلیارد و ۱۶۰ میلیون ریال در شهرستان گناباد هوشمندسازی شد، افزود: برای هوشمند سازی هر کلاس درس به طور متوسط ۳۲۰ میلیون ریال هزینه شده است.

وی کلاس‌های هوشمند را در ارتقا بهره وری آموزشی و مشارکت پذیری دانش آموزان مؤثر دانست و تصریح کرد: این کلاس‌ها فرصت‌های یادگیری بیشتری را برای دانش آموزان فراهم، فرآیند یادگیری را سرگرم کننده و به دانش آموزان کمک می‌کند فناوری‌های جدید را بهتر فرا بگیرند.

فدوی با اشاره به تحصیل ۱۷ هزار و ۶۱۴ دانش‌آموز در مدارس مناطق شهری و روستایی گناباد خاطرنشان کرد: از این تعداد ۹ هزار و ۵۶۵ نفر در دوره ابتدایی، چهار هزار و ۷۹۶ نفر در دوره اول متوسطه و ۲ هزار و ۲۸۸ نفر در دوره دوم متوسطه مشغول به تحصیل هستند.

کد خبر 6088736

دیگر خبرها

  • همزمانی کنکور فرهنگیان با کنکور نوبت اول نقطه قوت است
  • ۴۲ مدرسه در شهرستان گناباد بازسازی شد
  • هوشمند سازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • هوشمندسازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • رقابت ۲۸۵ دانش‌آموز مدارس سمپاد در مسابقات ورزشی کردستان
  • آموزش شنا به ۴ هزار دانش‌آموز ابتدایی کهگیلویه و بویراحمد
  • اجرای طرح شنا برای ۴ هزار دانش‌آموز ابتدایی کهگیلویه و بویراحمد
  • ماهیت برنامه‌های سلامت محور از جنس برنامه‌های فرهنگسازی است
  • برگزاری کلاس های آموزشی در مدارس شهرستان بوکان به مناسبت هفته زمین پاک
  • جشنواره «امید فردا» فرصتی برای رقابت سالن دانش‌آموزان کردستان