Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-08@19:20:22 GMT

۳۴۰ کیلومتر شبکه فاضلاب کرمانشاه لایروبی شد

تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۱۳۹۵۹

۳۴۰ کیلومتر شبکه فاضلاب کرمانشاه لایروبی شد

«علیرضا کاکاوند» روز چهارشنبه در حاشیه عملیات اجرایی لایروبی فاضلاب کلانشهر کرمانشاه به خبرنگار ایرنا افزود: یک دستگاه «جنتکس» و ۲ دستگاه «واترجت» آب را با فشار زیاد وارد شبکه فاضلاب می‌کنند و از این طریق تمام گیر و گرفت شبکه باز می‌شود.

وی یکی دیگر از پروژه های مهم در دست اجرا را لوله‌گذاری جدید در بخش فرسوده شبکه فاضلاب دانست و گفت: در سال گذشته ۲۰ کیلومتر و در ۶ماهه سپری شده از سال جاری هم ۱۶ و نیم کیلومتر اصلاح شبکه و لوله‌گذاری جدید انجام و بافت قدیمی شبکه از مدار خارج شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او هزینه هر کیلومتر اصلاح و لوله‌گذاری جدید را ۲ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: در سال جاری ۴۰۰ متر در شهرک شریعتی، سه هزار و ۷۵۰ متر در شهرک دولت آباد ، هزار و ۳۰۰ متر در بافت فرسوده شهر ، ۹ هزار و ۱۵۰ متر در شهرک‌های «نوکان» و »ده‌پن» ، هزار و ۵۰۰ متر در منطقه ۲ و ۳۵۰ متر در منطقه سه آب و فاضلاب، اصلاح شبکه و لوله‌گذاری جدید انجام شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه در ادامه رفع حوادث از شبکه فاضلاب شهری و منهول‌ها را یکی دیگر از وظایف شرکت آب و فاضلاب عنوان کرد و ادامه داد: در ۶ ماه سپری شده از سال جاری هزار و ۷۰۰ مورد حادثه شامل تخریب منهول و تخریب شبکه فرسوده با لوله‌گذاری جدید و یا ساخت منهول رفع حادثه شده است.

کاکاوند، لایروبی پنج هزار و ۴۴۴ منهول، همسطح‌سازی ۴۹۰ مورد، تعویض ۷۷۶ مورد و مرئی سازی ۳۸۷ مورد دریچه منهول، رفع حادثه از ۶۶۳ منهول و رفع حادثه سه هزار و ۱۰۰ انشعاب خانگی بخشی از اقداماتی بود که ایزد با آن اشاره کرد.

به گزارش ایرنا؛ استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۱۴ شهرستان، ۸۶ دهستان و ۲ هزار و ۵۹۵ آبادی دارد و ۲.۴ درصد جمعیت کشور در این استان ساکن هستند که از این تعداد ۷۵ درصد در نقاط شهری و ۲۵ درصد در نقاط روستایی زندگی می کنند.

این استان ۳۷۰ هزار مشترک آب دارد که از این تعداد ۲۲۰ هزار مشترک مربوط به کلانشهر یک میلیون نفری کرمانشاه است.

برچسب‌ها آب و فاضلاب شرکت آب و فاضلاب کشور کرمانشاه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آب و فاضلاب شرکت آب و فاضلاب کشور کرمانشاه آب و فاضلاب شرکت آب و فاضلاب کشور کرمانشاه اخبار کنکور شبکه فاضلاب آب و فاضلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۱۳۹۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع ۳۲ مورد حادثه انسداد و پس زدگی فاضلاب در شهر ایلام

محمد محمدی در گفت و گو با خبرنگار مهر با بیان اینکه گرفتگی و پس‌زدگی فاضلاب یکی از مشکلات اصلی در زمان بارندگی می‌باشد، در خصوص علت اصلی بروز اینگونه حوادث در شبکه فاضلاب گفت: شبکه جمع آوری فاضلاب شهری صرفاً برای جمع آوری فاضلاب خانگی طراحی و اجرا شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان ایلام در ادامه گفت: عدم گنجایش مناسب جداول برای هدایت آب‌های سطحی و اتصال غیر مجاز جداول به شبکه‌های جمع آوری فاضلاب باعث آبگرفتگی معابر و ورود روانابهای سطحی حاوی مواد جامد به داخل شبکه جمع آوری فاضلاب می‌شود، و با ورود به شبکه فاضلاب موجب پس زدگی فاضلاب در برخی منازل و خیابان‌ها می‌شود که می‌طلبد شهرداری ایلام با بررسی و طراحی سازه‌های انتقال آب این مناطق که در بارندگی‌های شدید مشکلات عدیده‌ای برای همشهریان عزیز به وجود می‌آورد جلوگیری نماید.

مدیرعامل شرکت آبفای ایلام افزود: در بارندگی اخیر حدود ۳۲ مورد رفع انسداد در شبکه شهرهای استان انجام گرفته و اکیپ‌های اجرایی نیز در این زمینه آماده به کار هستند تا در صورت بروز حادثه نسبت به انجام عملیات اجرایی اقدام کنند.

کد خبر 6098042

دیگر خبرها

  • ارتقای راه های سیستان و بلوچستان
  • خرید دریچه فاضلاب چدنی در تهران | شرکت دانش بنیان ذوب ریزان
  • نشست چندباره خیابان‌های اصفهان/وقتی زمین زیر پای مردم سست می‌شود
  • بهسازی و آسفالت ۹۴ کیلومتر راه روستایی در استان کرمانشاه
  • نشست زمین برای چهارمین بار در خیابان شهیدان کاظمی + عکس
  • کردستان معین استان هرمزگان در امر گازرسانی است
  • رفع ۳۲ مورد حادثه انسداد و پس زدگی فاضلاب در شهر ایلام
  • تصفیه فاضلاب ١١ شهر و روستای استان همدان
  • پیشرفت ۹۵ درصدی پروژه آبرسانی تجهیز و تکمیل چاه و خط انتقال آب تم‌تم در شهرستان جوانرود
  • پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصدی عملیات اصلاح شبکه آبرسانی روستای کوچ دیگ سید در گنبد کاووس