Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/هرمزگان مدیرعامل بنیاد رویش از آغاز پویش «مهرباران» با هدف تأمین هزار و ۱۰۰ تبلت برای دانش‌آموزان مستعد و بی‌بضاعت استان هرمزگان خبر داد.

عبدالرضا نادری پور، عصر روز گذشته، (۲۹ مهرماه) در مراسم رونمایی از لوگوی «پویش مهرباران» مؤسسه خیریه لبخند رویش زندگی (بنیاد رویش) که رسالتش بورسیه و حمایت از دانش‌آموزان مستعد بی‌بضاعت استان و خانواده‌هایشان است، اظهار کرد:  از دی‌ماه سال ۹۸ جهت پذیرش ۸۲ دانش‌آموزان جدید در بنیاد رویش، شناسایی دانش‌آموزان مستعد و کم برخوردار استان را آغاز کردیم که متأسفانه با شیوع ویروس کرونا این برنامه متوقف شد اما همکاران ما با تمام توان در شرایط ویژه کرونایی در محلات بندرعباس حضور پیدا کرده و توانستیم  با کمی تأخیر، پذیرش تعداد ۸۲ دانش‌آموز جدید را که هدف‌گذاری امسالمان بود، انجام دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه جای تأسف دارد که هرمزگان در تعداد دانش‌آموزان کم برخوردار و تحت پوشش نهادهای حمایتی جزء ۳ استان اول کشور است، افزود: بر اساس آمارهای کمیته امداد، حدود ۷۰ هزار دانش‌آموز کم برخوردار در استان هرمزگان نیاز به تبلت دارند، ازاین‌رو تصمیم گرفتیم علاوه بر حمایت دانش‌آموزان بورسیه بنیاد رویش، برای هزار و ۱۰۰ دانش‌آموز کم برخوردار استان تبلت تهیه کنیم. طبق برآوردها ارزش ریالی این تعداد تبلت را حدود ۵ میلیارد تومان پیش‌بینی کرده‌ایم.

مدیرعامل بنیاد رویش تصریح کرد: ما پویشی تحت عنوان مهرباران با شعار «بارانی باید تا رنگین‌کمانی برآید» را با هدف تأمین هزار و ۱۰۰ تبلت برای دانش‌آموزان مستعد و کم برخوردار استان هرمزگان، طراحی کردیم و در کنار آن به‌زودی با رونمایی از سامانه آموزش مجازی خود، سعی می‌کنیم نیازهای آموزشی و پرورشی این دانش‌آموزان را نیز تا حدی تأمین کنیم.

نادری پور با تأکید بر اینکه اگر روزی مدرسه‌سازی اهمیت بسیاری داشت، امروز در کنار آن تأمین نیازهای سخت‌افزاری دانش‌آموزان نیز بسیار حائز اهمیت است، بیان کرد: امیدواریم بتوانیم در آینده‌ای نزدیک، هدف‌گذاری خود را برای حمایت تعداد بیشتری از دانش‌آموزان بی‌بضاعت استان، گسترش دهیم.

وی با اشاره به اینکه تبلیغات محیطی خود را در سطح استان و تبلیغات مجازی‌مان را در سطح کشور آغاز کرده‌ایم و امیدواریم مردم خیراندیش هرمزگان و کشورمان در این پویش ما را همراهی کنند، عنوان کرد: هم‌وطنان خیراندیشمان می‌توانند کمک‌های نقدی خود به این پویش  را از طریق مراجعه به سایت بنیاد رویش به آدرس www.bonyadrooyesh.ir  و یا ارسال کد دستوری *۷۸۰*۱۲۱۳# و یا واریز وجه نقد به شماره کارت ۵۰۴۱۷۲۷۰۱۰۰۷۳۶۰۷ و شماره‌حساب ۱۰۷۰۸۱۳۵۱ نزد بانک قرض‌الحسنه رسالت به نام مؤسسه خیریه رویش لبخند زندگی به دست ما برسانند.

مدیرعامل بنیاد رویش در پایان اضافه کرد: همچنین مردم و خیرین می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر به دفتر بنیاد رویش به آدرس «خیابان دانشگاه ساختمان شمس طبقه ۷ واحد ۲۳» مراجعه کنند و یا با شماره ۰۷۶۳۳۶۶۵۶۹۱ تماس بگیرند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: منطقه هرمزگان استانی اجتماعی دانش آموزان مستعد کم برخوردار بنیاد رویش هزار و ۱۰۰ بی بضاعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۱۴۰۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علم‌الهدی: تأمین معیشت کارگر بر همه مسؤولان ضرورت دارد

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز؛ سید احمد علم‌الهدی امروز (۱۴ اردیبهشت ماه) در خطبه‌های نماز جمعه مشهد در حرم مطهر رضوی (ع) با اشاره به فرارسیدن سالروز شهادت امام صادق (ع) اظهار کرد: امام صادق (ع) یک وجه تقارن و تشابه نزدیکی با وجود اقدس ولی نعمت ما، علی‌ بن موسی‌ الرضا(ع) داشتند؛ امام صادق (ع) نخستین نفری بود که ولادت امام رضا (ع) را بشارت داد و دوم آنکه شهادت امام صادق (ع) از نظر زمانی مقارن با ولادت امام رضا (ع) بود که انگار سرچشمه علم و فضائل امام صادق (ع) وقتی از دنیا رفت، در وجود ولی معصوم دیگری همچون امام رضا (ع) دوباره متولد شد تا همه از آن بهره‌مند شوند.

بیشتر بخوانید؛ برای حل مشکلات معیشتی همه مردم باید احساس تکلیف کنند

وی با دعوت از زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی برای حضور در اجتماع بزرگ صادقیون، ادامه داد: مانند سال‌های قبل، فردا به‌مناسبت فرا رسیدن سالروز شهادت رئیس مذهب جعفری، زائران و مجاوران امام هشتم (ع) از میدان شهدا به سمت حرم مطهر رضوی راهپیمایی برگزار می‌کنند. اجتماع عظیم صادقیون از آن سنت‌های حسنه و نیکی است که همه می‌توانند به نیت عرض تسلیت و ابراز ارادت به محضر امام رضا (ع) در آن شرکت کنند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با اشاره به فرا رسیدن هفته معلم و هفته کارگر، بیان کرد: کارگر، عنصر سازنده در جامعه است و توسعه اقتصادی، رشد اقتصادی و جهش تولید به مدد بازوان توانمند او تأمین می‌شود.

وی با اشاره به آیه ۲ سوره مبارکه جمعه، تأکید کرد: قول مشهور این است که امام (ره) فرمود معلمی شغل انبیاست، اما اشاره امام به هر معلمی نیست، زیرا خداوند در قرآن سه شغل برای پیامبران الهی عنوان کرده است؛ آنجا که می‌فرماید «هُوَ الَّذِی بَعَثَ فِی الْأُمِّیِّینَ رَسُولًا مِنْهُمْ یَتْلُو عَلَیْهِمْ آیَاتِهِ وَیُزَکِّیهِمْ وَیُعَلِّمُهُمُ الْکِتَابَ وَالْحِکْمَةَ» و تصریح می‌کند که پیامبران، آیات الهی را برای مردم می‌خواندند، آن‌ها را تزکیه می‌دادند و کتاب و حکمت به ایشان می‌آموختند. این سه عنوان، سه شرطی است که اگر معلم به آن پایبند بود، آن زمان است که می‌توان گفت آن معلم رهروی طریق انبیاست.

تولید هویت؛ تکلیف اصلی معلمان

امام جمعه مشهد با بیان اینکه تولید هویت برای مردم، بزرگترین رسالت انبیای الهی بود، گفت: همه انسان‌هایی که در دوران حیات با برکت رسول اکرم (ص) در قبایل، عشایر و دسته‌های مختلف که گرفتار امیال نفسانی بودند، بر هم شمشیر می‌کشیدند و قتل و غارت را در روابط خود حاکم می‌کردند، به دست پیامبر اسلام (ص) هویت یافتند، تبدیل به امت شدند و جامعه‌سازی کردند. بر همین اساس هم بود که رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر با معلمان تأکید کردند که پرورش هویت دانش‌آموزان در کنار علم‌آموزی، بر معلمان ضرورت دارد.

علم‌الهدی اظهار کرد: معلم مکلف است پیش از آموزش، به دانش‌آموز هویت ملی و دینی ببخشد، زیرا از اساس، هویت دینی محور هویت ملی است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه آموزش و پرورش مکلف است فرهنگ ملی و دینی را به دانش‌آموز تعلیم دهد، بیان کرد: اگر این فرهنگ به درستی منتقل شد، آن زمان، نسل آینده‌ساز دیگر خودباختگی هویتی نخواهد داشت و غرب‌گرا و غرب‌زده نخواهد بود.

او ادامه داد: آنچه امروز در دانشگاه‌های آمریکا در حال وقوع است، اینکه استاد دانشگاه را روی زمین می‌کشند و دانشجو را به شدیدترین شکل ممکن سرکوب می‌کنند، همه این‌ها تابلوی لیبرال دموکراسی و تمدن غربی است که امروزه در آمریکا به چشم می‌آید. حقیقت این‌ها همین است، واقعیت این‌ها همین است. دانش‌آموز اگر هویت پیدا کند، به این‌ها وابسته نمی‌شود.

وی افزود: پس از هویت‌بخشی، خداوند تزکیه را مقدم بر تعلیم دانسته است. به همین دلیل، ما نیز تأکید داریم که باید پرورش مقدم بر آموزش باشد. البته در مقوله پرورش نمی‌توان فقط به دبیران پرورشی اکتفا کرد، زیرا اصل تربیت از همان معلمی آغاز می‌شود که در حال تعلیم است. آن عظمتی که معلم به‌خاطر علمش در چشم دانش‌آموز دارد، بهترین ابراز تربیت است. اگر معلم دغدغه‌مند و این سه خاصیت را داشته باشد، یعنی به دانش‌آموز هویت داد، او را تربیت کرد و تعلیم را به حد کمال به اجرا درآورد، آن زمان است که رهروی طریقت انبیاست.

انتهای پیام/

کد خبر: 1229329 برچسب‌ها سیداحمد علم الهدی

دیگر خبرها

  • تبلت جدید HTC باتری بزرگ و اندروید ۱۴ دارد
  • علم‌الهدی: تأمین معیشت کارگر بر همه مسؤولان ضرورت دارد
  • ضرورت تأمین زیرساخت‌ها و ایجاد جاذبه در آموزش و پرورش
  • تأمین معیشت کارگر برای همه مسؤولان ضرورت دارد
  • دانش آموزان چه انتظاری از معلمان دارند؟
  • آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها رسالت مهمی برعهده دارند
  • راهیابی نوجوان سمنانی به جمع استعدادهای نویسندگی کشور
  • افزایش سرانه آموزشی با ساخت 600 کلاس درس جدید
  • به زودی دغدغه خانواده شهدا هرمز با احداث گلزار شهدا رفع خواهد شد
  • رویش دشت شقایق در اردستان