Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، اقصی نخشی‌پور فرماندار سردشت در دیدار با کارکنان اداره اوقاف و امور خیریه گفت: وقف یک امر فراگیر و بدون محدودیت است که هیچ محدودیتی چه از لحاظ زمان چه از لحاظ مکان در آن راه ندارد.

او با تاکید بر اینکه بروز‌رسانی وقف باید متناسب با نیاز امروز جامعه صورت گیرد، افزود: وقف برای حوزه درمان و سلامت، اشتغال، ازدواج جوانان، کمک به مستمندان و برنامه‌های قرآنی  از جمله مهم‌ترین نیاز‌های امروز جامعه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نقشی پور ضمن تقدیر از عملکرد اداره اوقاف سردشت، به ایجاد وقف‌های نوین در حوزه‌های مختلف همچون حوزه کارآفرینی اشاره و تصریح کرد: با توجه به اینکه اکنون در جبهه اقتصادی قرار گرفته‌ایم باید مردم را تشویق و ترغیب به وقف در زمینه کارآفرینی کرد و با راه‌اندازی بنگاه‌های کارآفرینی به اشتغال جوانان، تحصیل آنان و همچنین فعالیت در زمینه آموزشی کمک کرد.

 

شمسی رییس اداره اوقاف و امور خیریه سردشت نیز در این دیدار گفت: برای نخستین بار شورای امور خیریه متشکل از خیران، معتمدین  و متنفذین شهرستان با هدف حفظ یاریگری و تکریم از ایتام و بی‌سرپرستان، خانواده‌های نیازمند در عرصه بهداشت و درمان، آزادی زندانیان جرائم غیر عمد، کمک و تسهیل به امر ازدواج تشکیل شده است.

او همچنین تصریح کرد: به همت خیران نیک اندیش نیز در راستای افزایش سرانه فضای مذهبی و حفظ و نگهداری آن‌ها ۵ مسجد مرمت و بازسازی و ۲ مسجد نیز با متراژ کلی ۸۰۰ متر مربع با هزینه بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال تا پایان سال اتمام و به بهره‌برداری خواهند رسید.  

انتهای پیام/گ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اوقاف و امور خیریه قران و عترت وقف جدید مساجد استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۱۴۱۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه فیبرنوری در شهر قره‌ضیاءالدین با اعتباری بالغ بر ۴۵۰ میلیارد ریال

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایحان‌غربی در مراسم کلنگ‌زنی پروژه ملی فیبرنوری در شهر قره ضیاءالدین گفت: طرح ایجاد فیبر نوری منازل و کسب‌وکارها در این شهر به طول بیش از ۲۵ هزار متر و اعتباری بالغ بر ۴۵ میلیارد تومان طراحی و آغاز شد.

قاسم جلیلی‌نژاد، با اشاره به اهمیت اجرای طرح ملی توسعه فیبر نوری و در مراسم کلنگ‌زنی پروژه فیبرنوری شهر قره‌ضیاءالدین اظهار کرد: ابر پروژه فیبر نوری منازل و کسب‌وکارها از اقدامات مهم و ارزشمندی بوده که به همت دولت سیزدهم صورت گرفته است.

وی با اشاره به تبصره‌های قانون بودجه و مصوبات کمیسیون تنظیم مقررات برای مشوق‌های اجرای این پروژه افزود: دولت جهت اجرای پروژه برای پروژه فیبر نوری یارانه ۳۲ میلیون ریالی به ازای هر خانوار پرداخت می‌کند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‌غربی گفت: طرح توسعه ملی فیبرنوری در شهرستان چایپاره با اعتباری بالغ بر ۴۵ میلیارد تومان به متراژ بیش از ۲۵ کیلومتر وارد فاز اجرایی شد.

جلیلی‌نژاد تصریح کرد: در قبال این طرح و تا پایان برنامه هفتم مقرر شده است ۸۰ درصد منازل و ۱۰۰ درصد کسب‌وکارها از طریق این شبکه که بین ۲۰ تا ۱۰۰ برابر سرعت بیشتر نسبت به اینترنت معمولی دارد، تحت پوشش قرار گیرد.

وی ادامه داد: ۸.۵ درصد از کل پهنای باند مصرفی استان روی اینترنت ثابت بوده که ناشی از توجه نکردن به زیرساخت‌های ارتباطات ثابت در گذشته بوده است.

در این مراسم، عملیات اجرایی طرح فیبرنوری منازل و کسب‌وکارها در شهر قره‌ضیاءالدین با حضور فرماندار، شهردار و شماری از مسئولان در میدان اصلی این شهر آغاز شد.

دیگر خبرها

  • توسعه فیبرنوری در شهر قره‌ضیاءالدین با اعتباری بالغ بر ۴۵۰ میلیارد ریال
  • روزانه ۷۰۰ نفر از نمایشگاه دستاورد‌های وقف بازدید کردند
  • روزی ۷۰۰ نفر از نمایشگاه دستاورد‌های وقف بازدید کردند
  • اهداء تخته فرش به بقعه متبرکه امامزاده شاه محمد بخش اسیر
  • نمایشگاه دستاورد‌های سازمان اوقاف بستری برای ارائه عملکرد واقفین
  • جریان وقف باید به سمت دانش‌محور شدن برود / مبلغ ما در وقف شفاف‌سازی و نمایش کارهای علمی است
  • صدور اسناد تک برگی برای همه موقوفات تا پایان سال جاری
  • سرمایه گذاری ۲ هزار میلیارد ریالی اوقاف مرکزی در طرح پرورش ماهی
  • سرمایه وقف به سمت رفع نیاز مردم در حرکت است
  • حرکت سازمان اوقاف در مسیر مولدسازی و بهبود اقتصاد کشور با حمایت از شرکت‌های دانش بنیان + فیلم