Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، حقیقی استاندار زنجان در شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی با اشاره به اینکه اجرای نقشه راه صادرات خیلی از مشکلات زنجان را حل می‌کند گفت: در صورتی که موانعی بر سر راه اجرای نقشه راه استان زنجان وجود داشته باشد، لازم است که همه دستگاه‌ها کمک کنند تا مسائل حل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
 

او افزود: همه دستگاه‌های استان زنجان مشارکت کنند تا مسیر‌های عمده صادراتی استان زنجان  از ترکیه و عراق به مسیر‌های دیگر سوق پیدا کند.
استاندار زنجان از فعالان بخش خصوصی و مدیران دستگاه‌های اجرایی خواست در خدمت به مردم همکاری کنند چرا که بخش خصوصی بازوی توانمندی است که در حل گره‌های کور اقتصادی تاثیرگذار است.

حقیقی گفت: جلسات گفتگوی دولت با بخش خصوصی با پایه و الگوی نقشه راه تجارت خارجی تشکیل شود.

یگانه فرد رئیس اتاق بازرگانی زنجان نیز با اشاره به تدوین نقشه راه تجارت خارجی استان زنجان گفت:در این نقشه راه کارشناسان تلاش می‌کنند ارتباطات چند جانبه را با توسعه و افزایش صادرات انواع کالا‌های تولیدی زنجان ارتقا دهند.

 او افزود:کالا‌هایی مثل سرب روی و صنایع دستی استان زنجان از جمله مس و چاقو می‌توانند در صادارت استان زنجان نقش مهمی داشته باشند.
یگانه فرد با بیان اینکه زیتون، سیر و کشمش هم ظرفیت‌های خوبی برا‌ی صادرات دارند، افزود: برق الکترونیک، شیلات فرش منسوجات از دیگر بخش‌هایی هستند که  ارز آوری خوبی برای استان زنجان دارند.

رئیس اتاق بازرگانی زنجان با اشاره به اینکه در نقشه راه تدوین شده تجارت خارجی همه مسیر‌های صادراتی سنجیده شده تا استعداد صادراتی و تجارت خارجی استان زنجان  افزایش پیدا کند.

استاندار زنجان نیز که پیگیر اجرایی و عملیاتی شدن نقشه راه تدوین شده است، تاکید داشت تا همه دستگاه‌های استان زنجان  مشارکت و همکاری کنند تا مسیر‌های عمده صادراتی زنجان از ترکیه و عراق به مسیر‌های دیگر سوق پیدا کند.


انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: استاندار زنجان اتاق بازرگانی زنجان تجارت خارجی استان زنجان بخش خصوصی نقشه راه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۱۵۰۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم افزایش ترانزیت خارجی از مسیر ایران

گمرک ایران اعلام کرد: ترانزیت خارجی از مسیر ایران در اولین ماه از سال ۱۴۰۳ با تدوام شیب افزایشی در ماه‌های اخیر، به رقم یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن رسید.

به گزارش ایسنا، طبق اعلام روابط عمومی گمرک ایران، این میزان ترانزیت خارجی از مسیر ایران در فروردین ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۷ درصد افزایش نشان می‌دهد.

بر اساس این گزارش، بیشترین میزان ترانزیت خارجی در مدت یاد شده از مبدا گمرکات پرویزخان در استان کرمانشاه، شهید رجایی و باشماق در استان کردستان انجام گرفته است.

این گزارش می‌افزاید: در فروردین ماه سال جاری، ۴۸۶ هزار تن کالا از مبدا گمرک پرویزخان، ۳۷۷ هزار تن از مبدا گمرک شهید رجایی و ۲۰۳ هزار تن از مبدا گمرک باشماق ترانزیت شده است.

دیگر خبرها

  • بهادری جهرمی: تراز تجاری کشور بدون نفت مثبت شد
  • تراز تجاری کشور بدون نفت مثبت شد
  • سخنگوی دولت: تراز تجاری کشور بدون نفت مثبت شد
  • تداوم افزایش ترانزیت خارجی از مسیر ایران
  • افزایش ۴۸ درصدی تجارت خارجی در فروردین
  • رشد ۴۸ درصدی تجارت خارجی کشور در شروع۱۴۰۳/ تراز تجاری با و بدون نفت مثبت شد
  • رشد ۴۸ درصدی تجارت خارجی کشور در فروردین ۱۴۰۳
  • افزایش ۴۸ درصدی تجارت خارجی کشور در فروردین ۱۴۰۳
  • افزایش ۴۸ درصدی تجارت خارجی در فروردین/ تراز تجاری مثبت ماند
  • فراتر رفتن تجارت خارجی از ۱۰ میلیارد دلار