Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@22:51:47 GMT

چای کیسه ای نشتی ایستگاه فضایی بین المللی را کشف کرد

تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۱۵۴۵۴

چای کیسه ای نشتی ایستگاه فضایی بین المللی را کشف کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، فضانوردان روس که در ایستگاه فضایی بین المللی حضور دارند با استفاده از یک چای کیسه ای نشتی احتمالی در یکی از ماژول ها را ردیابی کردند.

آناتولی ایوانشین طی یک جلسه ارتباط با مرکز کنترل پرواز روسیه این خبر را اعلام کرد.

ایوانشین در این باره گفت:  دوربین ها در شرایط گرانش صفر، حرکت چای کیسه ای  به سمت نشتی موجود در ایستگاه فضایی را ثبت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فکر می کنم واقعا منطقه نشتی احتمالی را پیدا کرده ایم. 

فضانورد روس در ادامه افزود: برای این منظور قبل از بستن اتاق ترانسفر یک چای کیسه ای را در ماژول Zvezda  رها کردیم. حرکت این شی در دوربین ها ثبت شد.ما چند تصویر و ویدئو از مسیر پرواز چای کیسه ای ثبت کردیم که به طور دقیق مسیر جریان هوایی که از نشتی منتشر می شود را نشان می دهد.

در ماه آگوست خدمه آمریکایی و روس تلاش برای ردیابی نشتی هوا در ایستگاه فضایی بین المللی را آغاز کردند.  آنها به این نتیجه رسیدند که نشتی در ماژول Zvezda است. البته این نشتی هوا هیچ خطری را متوجه فضانوردان نمی کرد.

کد خبر 5053439 شیوا سعیدی قوی اندام

منبع: مهر

کلیدواژه: فناوری فضایی ایستگاه فضایی بین المللی فضانوردان ویروس کرونا تحقیقات علمی فناوری فضایی واکسن کرونا شرکت دانش بنیان نوآوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تولید دانش بنیان حاکمیت سایبری گوگل توییتر گوشی هوشمند صنعت خودروسازی هوش مصنوعی ایستگاه فضایی چای کیسه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۱۵۴۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرونشست زمین در بهارستان پراید را بلعید

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری گلستان تهران گفت: یک دستگاه خودرو پراید به دلیل فرونشست ناشی از نشتی آب در سلطان آباد به زمین فرو رفت.

احمد رجبی در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به وقوع فرونشست در محله سلطان آباد شهر گلستان اظهار داشت: پدیده فرونشست در یکی از معابر فرعی سلطان آباد، به علت نشتی آب منجر به حادثه شد.

وی با بیان اینکه یک دستگاه خودرو پراید در حین فرونشست زمین به دل زمین کشیده شد افزود: خودرو پراید از روز گذشته در معبر پارک شده بود که به دلیل نشتی لوله آب در زیر زمین و سنگینی خودرو در زمین فرو رفت.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهرداری گلستان در پایان خاطرنشان کرد: در این حادثه،دخوشبختانه هیچگونه مصدومی وجود نداشت و با کمک عوامل عمرانی و خدمات شهری شهرداری گلستان خودرو پراید از دل زمین بیرون کشیده شد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • فرونشست زمین در بهارستان پراید را بلعید
  • آسیب ریزسیارک ها به آزمایشگاه فضایی چین در مدار زمین
  • ۳ فضانورد چینی به سمت ایستگاه فضایی چین رفتند
  • ۳ فضانورد چینی به ایستگاه فضایی می‌روند
  • ۳ فضانورد چینی امروز راهی ایستگاه فضایی شان می شوند
  • ۳ فضانورد چینی امروز راهی ایستگاه فضایی‌شان می‌شوند
  • نحوه رفع نشتی لوله آب که لوله کش‌ها به شما نمی‌گویند (فیلم)
  • ۵ راه حل ساده لوله کشی؛ از تعمیر نشتی لوله تا اتصال دو شیر به لوله آب (فیلم)
  • چین ۳ فضانورد دیگر به ایستگاه فضایی خود می‌فرستد
  • کشف یک باکتری عفونی خطرناک در ایستگاه ‌فضایی بین‌المللی