Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@19:45:34 GMT

۳۰ مهرماه و آخرین خبرهای کرونایی استان‌ها

تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۱۵۸۸۲

۳۰ مهرماه و آخرین خبرهای کرونایی استان‌ها

پاییز سیاه کرونایی بر کشور سایه افکنده است و هر روز جان صدها نفر از شهروندان‌مان را به کام مرگ می‌کشاند. طی دو روز گذشته آمار فوتی ها به ترتیب ۳۳۷ و ۳۲۲ نفر اعلام شد  و پیش بینی ها حکایت از آن دارد که شمار جانباختگان بیش از این تعداد هم برسد.

این موضوع بارها از سوی کادر پزشکی هشدار داده شده اما گوش شنوایی برای آن وجود ندارد و اکنون مشخص نیست که این دومینوی تلخ در چه هنگامی قرار است به پایان خودش نزدیک شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این وضعیت قرمز که برخی آن را به نبردی نفسگیر و فرسایشی تعبیر می کنند، به تناسب بالارفتن متوفیان مبتلا به کرونا، میزان فشار بر کادر درمان اعم از پزشک و پرستار هم بیشتر شده و آنان با دست‌های خالی در خط مقدم مبارزه با ویروس روزانه شاهد قربانی شدن بسیاری از شهروندان هستند.  

امروز نیز متاسفانه با فوت ۳۱۲ بیمار دیگر مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جانباختگان بیماری کووید۱۹ در کشور به ۳۱ هزار و ۳۴۶ نفر رسید و ۳۱ استان همچنان در وضعیت قرمز یا هشدار کرونا هستند.

سیما سادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز چهارشنبه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشور و موارد فوت ناشی از این ویروس افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز (۳۰ مهر ۱۳۹۹) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، پنج هزار و ۶۱۶ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و دو هزار و ۳۴۰ نفر بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۵۴۵ هزار و ۲۸۶ نفر رسید.

وی گفت: خوشبختانه تاکنون ۴۳۸ هزار و ۷۰۹ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۴۸۶۱ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند و تاکنون چهار میلیون و ۵۹۹ هزار و ۵۵۴ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

لاری افزود: استانهای تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان، یزد و کردستان در وضعیت قرمز قرار دارند و استانهای هرمزگان، فارس، گلستان و سیستان و بلوچستان نیز در وضعیت نارنجی و زرد قرار دارند.

شاخص‌های ابتلا و مرگ‌ومیر ناشی از کرونا همچنان صعودی، رعایت اصول بهداشتی و فاصله اجتماعی نزولی و مبارزه با این ویروس کشنده در پایتخت فرسایشی است.

اما همه این‌ها گذشت و کرونا در پیک سوم یاغی‌تر از قبل، خانه به خانه این شهر را می‌گردد، قربانیان خود را بر حسب نوع رفتار آنان انتخاب کرده و بیمارستان‌ها و بهشت زهرا(س) را پُر می‌کند.

 وزیر بهداشت هم از سخت‌تر بودن اوضاع در پیک سوم این ویروس منحوس صحبت می‌کند و گوش برخی انگار بدهکار این حرف‌ها نیست.

او بار دیگر برخورد با کسانی که هنجارشکنی می‌کنند و با عدم استفاده از ماسک و عدم رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی بر شعله آتش کرونا می‌دمند را خواستار شد.

وزیر بهداشت در عین حال معتقد است: بزرگترین ضعف ما در مدیریت کرونا برخورد نکردن جدی و اعمال نشدن جریمه‌های نسبتا سنگین برای افرادی است که ماسک نزده و اجبار قرنطینه ۱۴ روزه را رعایت نمی‌کنند.

دکتر «علی زالی» درباره پیک سوم بیماری کرونا می‌گوید: در این پیک اتفاقات جدیدی رخ داده که از جمله آن می‌توان به مراجعه بیماران کرونایی با اوضاع وخیم‌تر به مراکز درمانی اشاره کرد و از سوی دیگر مدت اقامت بیماران در بیمارستان های پایتخت نسبت به پیک اول و دوم طولانی‌تر شده است.

خبر دیگر اینکه وزیر بهداشت هچنین امروز چهارشنبه در جمع مدیران دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی گفت: همه توان بیمارستانی کشور برای درمان بیماران کرونایی مورد استفاده قرار می‌گیرد و ما اجازه مایوس کردن هیچ فردی را در خصوص ارائه خدمات درمانی نداریم.

 افزود: مردم ایران به هیچ عنوان نباید از نبود تخت برای درمان ترس داشته باشند و باید به آنان همواره امید تزریق کرد.

وی تاکید کرد: کادر درمانی در همه استان های کشور با همه توان در حال ارائه خدمت به مردم هستند و دولت نیز در راستای تجهیز بیشتر مراکز درمانی تلاش می کند.

همچنین از اراک خبر رسیده که سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفته که سن ابتلا به ویروس کرونا در این استان به دلایل مختلفی به ۳۰ تا ۳۹ و ۴۰ تا ۴۹ سال رسیده که این مهم زنگ خطر ابتلا رده سنی جوان را در استان به صدا درآورده است.

دکتر«علی علی‌محمدی» افزود: آمار این رده سنی در مثبت شدن آزمایش شمار مبتلایان کرونا و افراد بستری در مراکز درمانی در حال افزایش است.  رعایت نشدن پروتکل‌های بهداشتی توسط قشر جوان، در تماس بودن و حضور در مراکز شلوغ می‌تواند علت کاهش ابتلا سن و بستری در استان مرکزی باشد.

خبر دیگر از اراک اینکه محمد جمالیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی اراک گفت: ۴۰۴ مورد جدید ابتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته بر اساس آخرین نتایج آزمایشگاهی در استان مرکزی شناسایی شد.

در این میان رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان اعلام کرد : شمار بیماران کرونایی بستری در بیمارستان‌های استان طی ۲ هفته گذشته روزانه بین ۵۳ تا ۸۰ نفر بود که در موج اول این بیماری بیشترین میزان بستری‌های روزانه ۸۰ نفر ثبت شده بود که اکنون هم در موج سوم همین روند حاکم شده است.

دکتر پرویز قزلباش با بیان اینکه هم اکنون یک‌هزارو ۲۰۰ تخت بیمارستانی برای بستری بیماران کرونایی در نظر گرفته شده است که معادل ۷۲ درصد آن اشغال شده است، افزود: هم اکنون ۴۶۸ بیمار کرونایی مشکوک در بیمارستان های استان بستری هستند.

از یزد خبر رسیده که بیمارستان صحرایی افراد مبتلا به کرونا راه اندازی می‌شود و  استاندار یزد با اشاره به سیر صعودی افراد مبتلا به ویروس کرونا ، گفت: به همین علت راه اندازی بیمارستان صحرایی در دستور کار مسوولان امر استان برای ارایه خدمات رسانی بهتر به این گروه از بیماران قرار گرفته است.

محمدعلی طالبی افزود: با توجه به بررسی‌های و مذاکره های صورت گرفته با مدیران بخش بهداشت و مسوولان بیمارستان‌های استان، امکان اضافه کردن ۱۰۰ تخت دیگر در مراکز درمانی برای ارایه خدمات به افراد مبتلا به بیماری کووید- ۱۹ وجود دارد اما افزایش بیش از این تعداد تخت امکان پذیر نیست به همین علت راه اندازی بیمارستان صحرایی در استان ضروری است.

سخنگوی ستاد کرونا و رییس مرکز مدیریت فوریت های پزشکی استان البرز با اشاره به وضعیت خطرناک و اضطراری این استان اعلام کرد که مردم معابر عمومی را برای مهار کرونا ، خلوت کنند.

دکتر مهرداد بابایی اظهار داشت: در این روزها شاهد وضعیت نگران کننده ای به لحاظ شیوع کرونا هستیم و باید مردم در معابر و ادارات کمترین تردد را داشته باشند.

همچنین دکتر محمد فتحی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان البرز اعلام کرد که کرونا در ۲۴ ساعت گذشته سبب انتقال ۱۳۴ بیمار به مراقبت های ویژه و مرگ ۲۲ نفر دیگر در البرز شد.

به گفته استاندار لرستان با تاکید بر وضعیت فوق العاده حادبیماری کرونا در استان گفت: تعداد بیماران بستری در بیمارستانهای استان به حد بی سابقه‌ای رسیده است.

سید موسی خادمی بیان کرد:با توجه به اینکه در روزهای اخیر شیوع کرونا در استان شدت بالایی پیدا کرده از این ایام می‌توان به عنوان بدترین روزهای مقابله با کرونا یاد کرد. تعداد بیماران بستری شده در بیمارستانهای استان به حد بی‌سابقه‌ای رسیده و آمار افرادی که در آی‌سی‌یو بستری هستند ۳۲۶ نفر بوده و تقریبا ظرفیت تخت‌های عادی نیز پُر شده است. 

از بیرجند نیز خبر رسیده معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اعلام کرده در حال حاضر ۳۰۳ بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان خراسان جنوبی بستری هستند و روند صعودی ابتلا به کرونا در این استان همچنان ادامه دارد.

کامبیز مهدی‌زاده گفت: از این تعداد بیمار ۱۸۶ نفر مبتلای قطعی به کرونا شناسایی شده‌اند و از میان بیماران کرونایی ۳۰ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری و ۶ نفر بدحال هستند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری از سیر پیش رونده کرونا در این استان خبر داد و گفت: علائمی مبنی بر کاهش شیوع در استان مشاهده نمی‌شود.

فریدون رحمانی افزود: کرونا همچنان در استان قربانی می‌گیرد و روز به روز بر تعداد بیماران سرپایی و بستری استان افزوده می‌شود. با وجود اینکه درصد بالایی از مردم استان از ماسک استفاده می‌کنند و رعایت پروتکل‌های بهداشتی از وضعیت بهتری برخوردار شده است، اما همچنان شاهد روند افزایشی شیوع ویروس کرونا در استان هستیم.

از سوی دیگر رییس دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه به تکمیل گنجایش تختهای بخش آی.‌سی.‌یو این شهرستان اشاره و بیان کرد: در صورت تداوم افزایش آمار بیماران مبتلا به ویروس کرونا، تربت‌حیدریه با کمبود تخت و تجهیزات پزشکی مواجه خواهد شد.

دکتر حسین ابراهیمی‌پور افزود: روند تداومی افزایش تعداد شهروندان مبتلا به بیماری کووید ۱۹ در منطقه زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه کار پذیرش بیماران را با مشکل مواجه می‌کند. وی ادامه داد: گنجایش ۱۰۰ دستگاه تخت بیمارستانی که برای بستری بیماران کرونایی در تربت‌حیدریه اختصاص یافته بود ساعت هشت صبح امروز ۳۰ مهر ماه تکمیل شد. 

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: اگر تعداد بیماران کرونایی بستری شده در بیمارستان‌های این استان از ۲ هزار و ۵۰۰ نفر فراتر رود به نقطه شکنندگی ارایه خدمات درمانی می‌رسیم و بیماران باید در صف انتظار بستری بمانند.

 بهروز کلیدری افزود: معاونت درمان این دانشگاه به ارزیابی تحمل‌پذیری نظام  درمان و میزان ظرفیت پذیرش بیماران کرونایی با حفظ کیفیت خدمات‌رسانی در هفته‌های اخیر پرداخت و مشخص شد که نقطه شکنندگی ما در تعداد ۲ هزار تا ۲ هزار و ۵۰۰ بیمار بستری است و اگر از این رقم فراتر رود سطح مراقبت‌های درمانی کاهش می‌یابد و مرگ و میر بالا را تجربه خواهیم کرد.

تازه ترین تولیدات خبرنگاران ایرنا در ۲۴ ساعت گذشته تازه ترین وضعیت شیوع کرونا و مسائل مرتبط با آن را در استان ها  نشان می دهد که برخی از آن در زیر می آید:

اخبار و گزارشهای مراکز استانی با محوریت کرونا 

پای کرونا بر گلوگاه معیشت زنان فرشباف مازندران

خط و نشان کرونا برای خوشنویسان آذربایجان‌شرقی

استاندار قم: سلامت مردم خط قرمز تصمیمات کرونایی است

ارتقای سواد سلامت شهروندان راهکار مقابله موثر با کرونا

فعالیت مهدهای کودک زنجان متناسب با وضعیت کرونایی است

نخستین شهید مدافع سلامت شاهرود به جمع یارانش پیوست

کرونا مدارس و ناوگان حمل و نقل عمومی سبزوار را تعطیل کرد

ویروس کووید ۱۹ همه مکان‌ها را ناامن کرده است

محدودیت‌های کرونایی باید درقم تداوم داشته باشد

بیشترین دلیل ابتلای گیلانغربی‌ها به کرونا شرکت در مراسمات ختم است

بنگاه های متضرر کرونا در بافق ۸.۵ میلیارد ریال وام دریافت کردند

آلایندگی هوا در افزایش شیوع کرونا نقش موثری دارد

مراجعه دیرهنگام به پزشک، موجب افزایش مرگ ناشی از کرونا می‌شود

وضعیت شهرستان ورامین در مقابله با شیوع کرونا مناسب است

برچسب‌ها بسته خبری ویروس کرونا فاصله گذاری اجتماعی علائم کرونا بهداشت و سلامت پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بسته خبری ویروس کرونا فاصله گذاری اجتماعی علائم کرونا بهداشت و سلامت بسته خبری ویروس کرونا فاصله گذاری اجتماعی علائم کرونا بهداشت و سلامت اخبار کنکور بیمارستان های استان دانشگاه علوم پزشکی ۲۴ ساعت گذشته بیماران کرونایی کووید۱۹ در کشور ویروس کرونا تعداد بیماران مراکز درمانی تعداد بیمار تربت حیدریه شیوع کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۱۵۸۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آذربایجان‌شرقی منتظر خبرهای خوب در حوزه راه است

ایسنا/آذربایجان شرقی استاندار آذربایجان شرقی گفت: امیدوارم تا پایان دولت خبرهای خوبی در حوزه راه بشنویم.  

مالک رحمتی امروز جمعه هفتم اردیبهشت ماه در جریان بازدید وزیر راه و شهرسازی از قطعه ششم آزادراه تبریز-ارومیه، در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: قرارداد قطعات سوم و پنجم آزادراه راه تبریز- ارومیه آماده شده و نیازمند دستور وزیر محترم راه است.

 وی ادامه داد: بر اساس مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان ۵۰۰ میلیارد تومان از محل ماده ۵۶ به این طرح اختصاص یافته است.

استاندار آذربایجان شرقی بیان کرد: همچنین از محل اعتبارات سازمان برنامه و بودجه نیز ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نقدی باید به این طرح اختصاص یابد که تاکنون ۱۲۰ میلیارد تومان محقق شده است. سال قبل نیز سازمان برنامه و بودجه قول داد ۲۰۰ میلیارد تومان بدهد که هنوز محقق نشده است. 

وی خاطرنشان کرد: بر اساس مصوبه سفر استانی رییس جمهور ۱۵ هزار تن قیر هم باید به طرح اختصاص یابد که با ۸۰۰۰ تن نیز مشکل‌شان حل می‌شود. 

به گزارش ایسنا، مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی و معاونان وی امروز به همراه استاندار آذربایجان شرقی با حضور میدانی در قطعه ششم آزادراه تبریز- ارومیه در جریان پیشرفت کار آن قرار گرفتند.

در این بازدید اعلام شد قطعه ششم آزادراه تبریز- ارومیه ۲۸ کیلومتر طول دارد که قرار است با ۷۰۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری ساخته شود.

قرار است ۱۶ کیلومتر از قطعه ششم آزادراه امسال افتتاح شود که ۱۲ کیلومتر آن آماده آسفالت است.

کل ۲۸ کیلومتر قطعه ششم آزادراه نیز تا پایان سال ۱۴۰۵ تکمیل و افتتاح می‌شود.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • آذربایجان‌شرقی منتظر خبرهای خوب در حوزه راه است
  • مهم ترین خبرهای ورزشی فارس
  • نجات جان ۱۰ بیمار در کمتر از یک هفته با تلاش تیم پیوند اعضا دانشگاه علوم پزشکی اهواز
  • ۱۰۹ کلاس درس جدید نیاز مهرماه شهرستان بیرجند
  • فیلمی بامزه از متهم اصلی کرونا!
  • در حاشیه خبرهای فارس ؛ دریافت تعرفه های سنگین برخی پزشکان
  • شناسایی بیش از ۲۲هزار بیمار دیابتی در نیشابور
  • زیرمیزی نماد ناهنجاری در عرصه سلامت
  • مروری بر آخرین خبرهای ورزشی استان
  • رایگان شدن خدمات سرپایی و بستری کودکان زیر ۷ سال