Web Analytics Made Easy - Statcounter

احمد قندهاری در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به وجود هشت سد مخزنی در سطح استان بیان کرد: در حال حاضر ۲۵.۱۱ درصد از مخازن سدهای خراسان جنوبی آب ذخیره دارند.

وی با بیان اینکه در سد رزه از ۲۴.۱۶ میلیون متر مکعب ظرفیت، ۷.۶۶ میلیون متر مکعب آب دارد، اظهار کرد: ۳۱.۷۱ درصد از ظرفیت سد پر است.

قندهاری با بیان اینکه حجم سد نهرین در تراز نرمال ۴.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۸۶ میلیون متر مکعب است، افزود: در حال حاضر این مخزن ۲.۹۸ میلیون متر مکعب آب دارد که این میزان در مدت مشابه سال گذشته ۳.۰۰ میلیون متر مکعب بوده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی اظهار کرد: حجم فعلی سد دره بید طبس ۲.۴۸ میلیون متر مکعب بوده که در مدت مشابه سال گذشته ۳.۳۶ میلیون متر مکعب بوده است.

تجهیز ۱۸۹۵ حلقه چاه به کنتور هوشمند

قندهاری حجم کل مخزن سد فرخی قائنات در تراز نرمال را ۸.۸۳ میلیون متر مکعب دانست و افزود: حجم فعلی مخزن ۲.۸۳ میلیون متر مکعب است.

وی با بیان اینکه از ظرفیت ۴.۱۳ میلیون متر مکعب سد شهید پارسا سرایان، ۰.۸۷ میلیون متر مکعب آب دارد، گفت: همچنین ۵.۵۵ درصد سد کریت طبس پر است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی اظهار کرد: حجم فعلی مخزن حاجی آباد زیرکوه ۱.۶۸ میلیون متر مکعب بوده و سد سیاهو در سربیشه خالی است.

وی از وجود دو هزار و ۹۶۷ چاه فعال مجاز در بخش‌های کشاورزی، خدمات، صنعت و شرب در استان خبر داد و افزود: از این تعداد دو هزار و ۸۶۳ حلقه چاه برقی و ۱۰۴ حلقه هم دیزلی هستند.

قندهاری با بیان اینکه همچنین هزار و ۹۹۵ حلقه چاه در بخش کشاورزی و ۸۶۸ حلقه چاه در بخش شرب، صنعت و خدمات برقی هستند، افزود: از این تعداد هزار و ۸۹۵ حلقه چاه مجهز به نصب کنتور هوشمند هستند.

وجود ۲۲ دشت ممنوعه در استان

وی بیان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۱۵ حلقه چاه مجهز به کنتور هوشمند شده که شش میلیون متر مکعب در مصرف آب‌های زیر زمینی صرفه‌جویی داشته است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی بیان کرد: حجم تخلیه سالانه از چاه‌ها ۶۵۸ میلیون متر مکعب است.

قندهاری با اشاره به وضعیت دشت‌های خراسان جنوبی بیان کرد: ۹ دشت در استان در وضعیت ممنوعه بحرانی هستند.

وی ادامه داد: همچنین از مجموع دشت‌های استان، ۲۲ دشت ممنوعه و ۱۳ دشت آزاد وجود دارند.

کد خبر 5053196

منبع: مهر

کلیدواژه: آب منطقه ای خراسان جنوبی ذخیره آب سدها بیرجند ویروس کرونا شیراز بوشهر آمار کرونا شهرکرد شیوع کرونا گرگان شهدای مدافع حرم شهادت امام رضا ع مجلس شورای اسلامی کرمانشاه نیروی انتظامی مشهد هفته ناجا میلیون متر مکعب بوده خراسان جنوبی حلقه چاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۱۵۹۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۱۲ درصدی ظرفیت پذیرش در آزمون دستیاری پزشکی سال ۱۴۰۳

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت بهداشت، دکتر بهرام عین اللهی، امروز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در حاشیه برگزاری پنجاه و یکمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی پزشکی، با اشاره به رقابت بیش از ۱۲ هزار پزشک در این آزمون تخصصی، تصریح کرد: تعداد داوطلبان ثبت نام کننده در این آزمون ۱۲ هزار و ۳۵۸ نفر است که از این تعداد ۶۴۲۴ نفر یعنی ۵۲ درصد شرکت کنندگان خانم ها و ۵۹۳۴ نفر یعنی ۴۸ درصد شرکت کنندگان را آقایان تشکیل می دهند.

وی با بیان اینکه پنجاه و یکمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی پزشکی در ۲۹ حوزه امتحانی در دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور به طور همزمان برگزار شد، افزود: داوطلبان شرکت کننده می توانند در ۲۷ رشته تخصصی در دانشگاه های علوم پزشکی کشور نسبت به انتخاب رشته محل اقدام کنند.

عین اللهی با اشاره به اجرای مصوبات برنامه هفتم توسعه در زمینه افزایش ظرفیت پذیرش دستیاری، بیان کرد: در دولت مردمی این ظرفیت افرایش یافت، به طوریکه در سال گذشته ظرفیت پذیرش از ۳۲۰۰ نفر به بیش از ۵ هزار نفر افزایش پیدا کرد، امسال نیز ۱۲ درصد افرایش خواهیم داشت.

وزیر بهداشت خاطر نشان کرد: طراحی آزمون دستیار تخصصی پزشکی بسیار علمی و فشرده از چندماه قبل توسط اساتید برجسته انجام شده و اقدامات امنیتی لازم نیز صورت گرفته است. در این راستا دفترچه آزمون در سه گروه طراحی می شود و تا زمان برگزاری آزمون محرمانه باقی می ماند. این آزمون نیز در کمال صحت و سلامت و به دور از حاشیه برگزار شد.

عین اللهی درمورد رشته هایی تخصصی که نیاز به پذیرش دستیار دارد، گفت: در سال گذشته سه رشته اطفال، طب اورژانس و بیهوشی نیاز به تکمیل ظرفیت داشت که در شورای آموزش پزشکی و تخصصی تصمیم گرفته شد که این رشته ها به صورت مستقیم از دوران کارورزی پذیرش شوند که به تمام دانشگاه ها اعلام کردیم و تکمیل این رشته ها صورت گرفت.

وزیز بهداشت با اشاره به افزایش تعرفه ها از سوی دولت، گفت: این موضوع مشوق خوبی برای ورود دستیاران است.

کد خبر 6095218

دیگر خبرها

  • سیلاب‌های خوزستان با مدیریت سدها مهار شد/ ذخیره سدها به 81 درصد رسید
  • ظرفیت پذیرش در آزمون دستیاری افزایش یافت
  • ظرفیت سد دز تکمیل شد
  • عدم وجود نهاد مستقل تصمیم‌گیر و مجری، حلقه مفقوده هوشمندسازی انرژی
  • ظرفیت سد دز تکمیل شد/ احتمال افزایش خروجی سد دز
  • انتقاد امام جمعه اردبیل از وزارت نیرو در مدیریت سدها
  • افزایش ۱۲ درصدی ظرفیت پذیرش در آزمون دستیاری پزشکی سال ۱۴۰۳
  • رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب در آزمون دستیاری پزشکی
  • انعقاد قرارداد برای حفر ۱۹ حلقه چاه در میدان نفتی چنگوله
  • دو هزار مگاوات به ظرفیت نیروگاه‌های حرارتی کشور افزوده شد