Web Analytics Made Easy - Statcounter

هیئت‌وزیران در جلسه امروز خود ضمن بررسی مواد دیگری از لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم، آن را به تصویب رساند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا، به نقل از دفتر هیئت دولت، هیئت‌وزیران در جلسه امروز خود به ریاست حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهوری، ضمن بررسی مواد دیگری از لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم، آن را به تصویب رساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم که با هدف بهبود توزیع ثروت وضع مالیات سالانه املاک مسکونی (گران‌قیمت) و مالیات سالانه خودرو (لوکس) تهیه و تصویب شد، موضوعاتی از قبیل حمایت از فضای کسب و کار، مالیات حق تمبر لغو و مالیات بر سود سهام و سهم الشرکه و کاهش نرخ مالیات شرکت‌ها از نرخ ۲۵ درصد به ۱۰ درصد، مدنظر قرارگرفته است.

هیئت‌وزیران در ادامه، به بررسی گزارش سازمان اداری و استخدامی کشور در خصوص «جشنواره شهید رجایی و تقدیر از دستگاه‌های اجرایی منتخب در سال ۱۳۹۹» پرداخت.

گزارش مذکور در سه بخش، به بررسی نحوه ارزیابی عملکرد دستگاه‌ها و پیشینه جشنواره شهید رجایی، وجوه تمایز فرآیند ارزیابی سال ۱۳۹۸ با سال‌های گذشته و دستگاه‌های انتخاب‌شده به‌عنوان دستگاه‌های قابل‌تقدیر در جشنواره شهید رجایی بر اساس فرآیند ارزیابی عملکرد سال ۱۳۹۸ می‌پردازد.

در جشنواره امسال، وزارتخانه‌های نیرو، نفت، ارتباطات و فناوری اطلاعات، امور اقتصادی و دارایی، کشور و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و نیز سازمان‌های بنادر و دریانوردی، بورس و اوراق بهادار و گمرک جمهوری اسلامی ایران و شرکت‌های مادرتخصصی مهندسی آب و فاضلاب کشور و تولید نیروی برق حرارتی به‌عنوان دستگاه‌های اجرایی منتخب بر اساس بخشنامه جشنواره شهید رجایی سال ۱۳۹۹ برگزیده شدند.

در جشنواره شهیدرجایی که هرساله با هدف تشویق و نهادینه‌سازی فرهنگ ارتقای عملکرد و انتقال تجربیات موفق در بین دستگاه‌های اجرایی برگزار می‌گردد، ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرایی بر اساس مواد ۸۱ و ۸۲ قانون مدیریت خدمات کشوری و آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های مربوط به آن از سوی سازمان اداری و استخدامی کشور انجام شده و ضمن اعلام نتایج آن به دستگاه‌ها، جهت آگاهی از وضعیت نتایج ارزیابی عملکرد و ایجاد زمینه‌های بهبود آن، از دستگاه‌های برگزیده نیز در مراسم جشنواره شهید رجایی با حضور رئیس محترم جمهور تقدیر می‌شود.

با تصویب دولت، مجوز امضای موقت موافقت‌نامه بین دولت جمهوری اسلامی ایران و مجمع مجالس آسیایی در رابطه با حقوق، مزایا و مصونیت‌های دبیرخانه دائمی این مجمع صادر شد.

انتهای پیام/4106/

منبع: آنا

کلیدواژه: هیئت دولت لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم مالیات املاک لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم جشنواره شهید رجایی دستگاه های اجرایی ارزیابی عملکرد دستگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۱۶۱۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیدواریم مجلس یازدهم یکی دو لایحه مهم را قبل از رفتن تصویب کند/ هیچ تنشی میان دولت و مجلس نیست

معاون پارلمانی رئیس جمهور امروز در حاشیه جلسه هیئت دولت با بیان اینکه  اختلاف نظر کارشناسان دولت و مجلس طبیعی است، گفت: هیچ تنشی بین دولت و مجلس وجود ندارد.

وی با ابراز امیدواری نسبت به اینکه روابط دولت با مجلس جدید فراگیرتر و خوب خواهد بود افزود:  از مجلس فعلی هم راضی هستیم، اما امیدوارم در مجلس آینده این همکاری‌ها بهتر شود.

حسینی اختلاف نظر دولت و مجلس در مسائل مختلف کشور را طبیعی دانست و ادامه داد: اختلاف نظر کارشناسان دولت و مجلس طبیعی است اما هیچ تنشی بین دولت و مجلس وجود ندارد. در قضیه برنامه و بودجه اختلافاتی وجود داشت، اما آنچه مجلس تصویب کرد و به تایید شورای نگهبان رسید توسط دولت اجرا می‌شود.

معاون پارلمانی رئیس جمهور در پاسخ به سوال خبرنگار قدس آنلاین در خصوص مطالبه دولت برای بررسی برخی لوایح مهم در دو سه هفته پایانی مجلس جاری با اشاره به اینکه فرصت از دست رفت و مجلس درگیر لایحه بودجه بود، گفت: گمان نمی‌کنیم در دو هفته باقی مانده مجلس بتواند کار زیادی بکند و به این لوایح مورد نظر دولت رسیدگی کند هر چند هنوز هم امیوداریم  یکی دو مورد از آنها مثل قانون پیشگیری از آسیب به زنان و چند قانون اولویت‌دار و مهم دولت قابل بررسی و تصویب و تبدیل شدن به قانون باشند.

انتاهی پیام/

آرش خلیل خانه

دیگر خبرها

  • علی جدی در گفت و گو با قدس: معافیت مالیاتی سرمایه گذاری در مناطق محروم باید حداکثری باشد
  • علی جدی در گفت و گو با قدس: مجلس باید مالیات بر درآمد در مناطق محروم را کاهش دهد
  • امیدواریم مجلس یازدهم یکی دو لایحه مهم را قبل از رفتن تصویب کند/ هیچ تنشی میان دولت و مجلس نیست
  • مرتضوی: اصلاح قانون کار و دائمی شدن قرارداد کارگران در نوبت رسیدگی هیات دولت
  • اعطای مشوق‌های مالیاتی به تولید در راستای تحقق شعار سال
  • لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم سازوکار مشارکت مردم در بخش مولد را تسهیل خواهد کرد
  • مجلس با اصلاح موادی از لایحه برنامه هفتم موافقت کرد
  • سخنگوی دولت: برای مقابله با بی‌حجابی نیازی به قانون جدید نیست
  • سخنگوی دولت: برای مقابله با بی حجابی نیازی به قانون جدید نیست
  • سخنگوی دولت: هیچ مرجعی معطل تصویب قانون جدید حجاب نیست