Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، سعید نمکی در نشست با اعضای هیات رییسه دانشگاه علوم پزشکی ارومیه در ستاد این دانشگاه اظهار داشت: در هیچ کجای کشور نباید بگوییم که تخت خالی برای بیماران نداریم. خوشبختانه در تمام کشور کادر بهداشتی و درمانی برغم همه مشکلات مثل کوه ایستاده اند و دارند تخت خاص بیماران کرونا اضافه می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر لازم باشد از بخش های غیر کرونا، باز هم به بخش کووید۱۹ اضافه می کنیم.

وی افزود: نگران درآمد اختصاصی بیمارستانها هم نباشید. به شما قول می دهم و رییس جمهور و سازمان برنامه و بودجه هم حمایت می کنند. کسری درآمد اختصاصی بیمارستانها را به دلیل اشغال بخش های کرونایی حتما جبران می کنیم.

وزیر بهداشت تاکید کرد: تقاضای من این است که به مردم سیگنال مایوس کننده  بیهوده ندهید. مردم را از خطرات کرونا آگاه کنید، هوشیار کنید اما اینگونه صحبت نکنید که "ایها الناس، تخت خالی نیست و ممکن است در خیابان بمانید". بنده به عنوان وزیر و شما به عنوان خدمتگزاران کنار مردم در نظام سلامت، وظیفه داریم که همه بیماران را فارغ از هر دلیل و علتی پذیرش و به آنها خدمت رسانی کنیم.

نمکی تصریح کرد: مگر کسی که چاقو خورده، دعوا کرده، رانندگی ناجور کرده، خودرو او واژگون شده را پذیرش نمی کنیم؟ همیشه می گویم و تکرار می کنم بنده وزیر بهداشتِ همه ملت ایران اعم از شیعه، اهل تسنن، زرتشتی، مسیحی، کلیمی، لامذهب، اصولگرا، اصلاح طلب و حتی زندانی محکوم به اعدام هستم. نمی توانیم به مردم بگوییم که چون چاقو کشیده ای و به شکم همدیگر فرو کرده اید، تو را پذیرش نمی کنم. مسوولیت ما چیز دیگریست.

بنابر اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت، وی یادآور شد: خواهش من این است که به مردم وحشت بیهوده منتقل نکنیم که تخت خالی نداریم و هیچ وقت نباید این را اعلام کنیم چون تخت خالی داریم اما از آن طرف هم باید مردم را نسبت به این بیماری آگاه کنیم. فرض کنید همه خودروهای آتش نشانی، جنب خانه فردی ایستاده آیا او باید خانه خود را آتش بزند؟ یا اینکه همه امدادگران در یک مکان حضور دارند، فرد باید خودش را از پشت بام پایین بیاندازد؟

وزیر بهداشت تاکید کرد: نمی توانیم به مردم القای وحشت کنیم پس باید برای بخش کرونا و غیرکرونا حتما آمادگی داشته باشیم و این بخش ها حتی برای انجام سی تی اسکن و آزمایش را از همدیگر جدا کنیم تا زنجیره انتقال را قطع کرده و برای سایر بیماران اعتماد و اطمینان ایجاد کنیم.

پربیننده ترین معلمان غیررسمی بعد از سال ۹۲استخدام نمی‌شوند برنامه معلمان تلویزیونی در روز ۲۹مهر مهمترین عناوین روزنامه‌های صبح کشور +عکس نیم صفحه اول روزنامه‌های امروز +عکس سامانه جدید بارشی وارد کشور می‌شود

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: سعید نمکی بیماران کرونا وزیر بهداشت سعید نمکی ویروس کرونا بیماران کرونایی قیمت طلا قیمت لوازم خانگی سهام عدالت تخت خالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۱۶۶۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت مکلف شد 300 هزار هکتار به زمینهای قابل سکونت در شهرهای با تراکم زیر 70 هزار نفر اضافه کند

محسن زنگنه، سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه در گفت وگو با خبرنگار قدس در مورد در اختیار زمین و تسهیلات به مردم برای ساخت مسکن، گفت: ما در قانون برنامه هفتم دولت را مکلف کردیم که بالغ بر 300 هزار هکتار به زمین های قابل سکونت در شهرهای با تراکم زیر 70 هزار نفر و روستاها اضافه کند که باعث افزایش افقی زیست بوم شهری و روستایی می شود و این بند از برنامه هفتم توسعه عملا در راستای هدف قانون جهش تولید مسکن هست که زمین را در اختیار مردم قرار می دهیم.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه اظهار کرد: در دو قانون بالادستی کشور یعنی قانون برنامه هفتم توسعه پنج ساله کشور و هم قانون جهش تولید مسکن شرایط عرضه زمین به مردم توسط دولت را فراهم کردیم تا دولت، زمین را یک عامل اصلی در قیمت مسکن است بطور رایگان در اختیار مردم قرار دهیم و در کنار آن بانکها مکلف به پرداخت تسهیلات هستند. هر میزان دولت در زمینه عرضه زمین به مردم و پرداخت تسهیلات ساخت مسکن به مردم جلو برود؛ مشارکت مردم در ساخت مسکن افزایش خواهد یافت.

زنگنه تصریح کرد: برخی بانک ها امسال به وظایف خود عمل کردند و بعضی از بانکها نیز تخطی های جدی از قانون داشتند. ما می توانیم به منابع مالی دیگر هم فکر کنیم که در قانون تامین مالی که اخیرا شورای نگهبان هم تصویب کرد و ابلاغ می شود مقداری مباحث را گذاشتیم و همچنین صندوق مسکن می تواند موثر باشد.

عضو کمیسیون برنامه،‌ بودجه و محاسبات تاکید کرد: قطعا افرادی که قدرت دریافت تسهیلات 400 میلیونی یا یک میلیاردی را ندارد با بالا رفتن قیمت مسکن دچار مشکل می شوند. اما این افراد می توانند در صندوق های سرمایه گذاری مسکن به میزان سرمایه ای که دارند در ساخت مسکن و متراژ سهیم شوند که این برای آنها ارزش افزوده دارد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه گفت: دولت باید افزایش سرمایه بانکهای همسو با سیاست تسهیلات ساخت مسکن را تقویت کند که آنها توان وام دهی شان افزایش پیدا کند و هم منابع تامین مالی را برایشان فراهم کند.

زهرا طوسی

دیگر خبرها

  • پیگیری استقرار اداره ثبت اسناد و املاک در بشاگرد
  • دولت مکلف شد 300 هزار هکتار به زمینهای قابل سکونت در شهرهای با تراکم زیر 70 هزار نفر اضافه کند
  • اگر دولت و قضات، مردم را ناراضی کنند، باید فاتحه را بخوانیم/ جلب نظر مردم لازم است (فیلم)
  • دیدار چهره به چهره رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی با بیش از ۱۳۰نفر 
  • وزیر کشور: انتقال پایتخت ۱۰۰ میلیارد دلار لازم دارد
  • بلینکن: فهرستی از کارهای لازم برای اسرائیل را تهیه می‌کنم
  • جدیدترین پیام رئیس برای انصرافی‌های تیم ملی
  • پرداخت ۱۰۰۰ میلیاردی تسهیلات در آران و بیدگل
  • بانک‌ها برنامه‌های خود برای تحقق شعار سال را ارائه کنند
  • هشدار مصر و اردن درباره کوچاندن فلسطینیان/ تاکید قطر بر جلوگیری از ورود منطقه به جنگ