Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-26@07:38:17 GMT

وزیر دفاع آمریکا: کره شمالی یک تهدید بالقوه است

تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۱۶۷۵۶

وزیر دفاع آمریکا: کره شمالی یک تهدید بالقوه است

وزیر دفاع آمریکا، کره شمالی را تهدیدی بالقوه در آینده نزدیک برای این کشور خواند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از یونهاپ، مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا روز سه شنبه هشدار داد که آمریکا همچنان با تهدیدات بالقوه‌ای از سوی کره شمالی مواجه خواهد بود. اسپر بر لزوم نیاز به تقویت بیشتر متحدان ایالات متحده و توانمندی های دفاعی این کشور تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

وزیر دفاع آمریکا در وبیناری به میزبانی اندیشکده شورای آتلانتیک گفت: از زمان انتخابم به عنوان وزیر دفاع از یک سال پیش، اولویت اول من اجرای راهبرد دفاع ملی بوده است. راهبرد دفاع ملی به ما این موضوع را گوشزد می کند که اکنون در عصر رقابتی قرار داریم که رقبای ما چین و روسیه هستند.

وی ادامه داد: در همین زمان ما با تهدیدات بالقوه‌ای از سوی کشورهایی مانند کره شمالی و ایران مواجهیم. در نهایت و متاسفانه ما با سازمان های افراط گرای خشنی در سالهای آتی مواجه خواهیم شد.

این برای اولین بار در چند ماه اخیر است که وزیر دفاع آمریکا کره شمالی را یک کشور سرکش خطاب کرده است؛ اظهار نظری که بدون شک باعث خشم کره شمالی خواهد شد.

اظهارات اخیر وزیر دفاع آمریکا پس از رونمایی کره شمالی از موشک بالستیک دوربرد جدید در هفتاد و پنجمین سالگرد تاسیس حزب حاکم این کشور مطرح شده و شاید همین موضوع باعث تغییر لحن وزیر دونالد ترامپ نسبت به پیونگ یانگ بوده باشد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: وزیر دفاع آمریکا کره شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۱۶۷۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخست وزیر انگلیس: پیروزی پوتین امنیت تمام اروپا را تهدید خواهد کرد

نخست وزیر انگلیس با حمایت از ادامه جنگ در اوکراین مدعی شد: پیروزی «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در اوکراین امنیت تمام اروپا را تهدید خواهد کرد و باید از آن جلوگیری کرد.

به گزارش مهر به نقل از رویترز، نخست وزیر انگلیس از افزایش بودجه نظامی این کشور در بحبوحه جنگ اوکراین خبر داد.

«ریشی سوناک» نخست وزیر انگلیس روز سه شنبه اعلام کرد که دولت لندن در نظر دارد در بلندمدت ۱۰ میلیارد پوند برای حمایت از صنایع دفاعی این کشور هزینه کند.

نخست وزیر انگلیس در ادامه با حمایت از ادامه جنگ در اوکراین مدعی شد: پیروزی «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در اوکراین امنیت تمام اروپا را تهدید خواهد کرد و باید از آن جلوگیری کرد.

براساس بیانیه دفتر نخست وزیری انگلیس، این کشور در نظر دارد تا بسته ۶۱۷ میلیون دلاری جدیدی را به اوکراین اختصاص دهد. این بسته شامل بیش از ۴۰۰ دستگاه خودرو، ۶۰ قایق و تعدادی موشک دوربرد «سایه طوفان» که شمار دقیق آن اعلام نشده است، می‌شود.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: روسیه توافق‌نامه‌های مالیاتی با «کشورهای غیردوست» را لغو کرد پوتین: برای آزادی کل جهان می جنگیم

دیگر خبرها

  • وزیر دفاع پاکستان: هیچ مانعی نباید روند تکمیل پروژه خط لوله گاز ایران و پاکستان را متوقف کند
  • پاسخ قاطع پیونگ‌یانگ به نسخه تحریمی آمریکا
  • محکومیت تهدید تحریم دولت اسلام آباد از سوی آمریکا
  • والاس: روسیه بزرگترین تهدید کنونی علیه انگلیس است
  • پنج پیشنهاد مهم دبیر شورای امنیت ملی ایران درباره امنیت اطلاعات/ احمدیان: تسلط آمریکا بر زیرساخت های اینترنت جهانی یک خطر جهانی است
  • هشدار احمدیان به کشور‌های میزبان مراکز امنیت سایبری صهیونیستی
  • هیات اقتصادی پیونگ یانگ عازم ایران می‌شود
  • نخست وزیر انگلیس: پیروزی پوتین امنیت تمام اروپا را تهدید خواهد کرد
  • شویگو: اوکراین نیم‌ میلیون سرباز از دست داده است
  • آخرین تحولات اوکراین | درخواست کی‌یف از اتحادیه اروپا بعد از کمک آمریکا