Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها_معاون بازآفرینی اداره‌کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری گفت: در حال حاضر متقاضیان مسکن از استان‌های اصفهان و خوزستان در این استان افزایش یافته است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، ابراهیم علیرضایی در جلسه ستاد بازآفرینی شهری، اظهارداشت: به علت شرایط آب و هوای استان تعداد متقاضیان مسکن از استان‌های اصفهان و خوزستان در استان چهارمحال و بختیاری افزایش یافته و در تابستان به استان ما سفر می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اجرای پروژ‌ه‌های ستاد بازآفرینی شهری، افزود: با توجه به اینکه شهرداری مشکلات شهر را به خوبی می‌شناسد بنابراین می‌تواند در ستاد بازآفرینی و اجرای پروژه‌ها در بافت فرسوده نقش موثری را ایفا کند.

اسماعیل ریاحی معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری در  ادامه جلسه با تأکید بر انسجام و هماهنگی فکری در بین شهرداری، راه و شهرسازی و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، اظهارداشت: سرمایه‌ اجتماعی مردم نباید دچار خدشه و مردم ناراضی باشند بنابراین می‌طلبد یک گروه 3 نفره متشکل از نمایندگان 3 دستگاه در راستای بررسی پروژه‌های بازآفرینی شهری اقدامات لازم را انجام دهند.

وی با بیان اینکه باید به اقتصاد شهر فکر کنیم، افزود: تعریف پروژه‌های گردشگری که بتواند به اقتصاد محله و شهر کمک کند در دستور کار قرار گیرد.

مهمترین موانع بازآفرینی بافت فرسوده شهری مشهد کدام است؟بافت فرسوده 30 شهر استان گیلان شناسایی شداجرای طرح ملی مسکن در بافت‌های فرسوده نیازمند مشارکت مردم است

ریاحی با بیان اینکه شهرداری علیرغم کمبود اعتباراتش تاکنون از اجرای پروژه‌ها عقب نبوده است، ادامه داد: ستاد بازآفرینی باید با انسجام سازمانی و درونی بیشتر به کمک مدیریت شهری بیاید و سیاستگذاری‌های راه و شهرسازی در بازآفرینی قوی‌تر و نقش‌آفرینی شهرداری هم بیشتر شود.

بهادر عبدالغنی شهردار شهرکرد در ادامه جلسه بیان کرد: در راستای اجرای پروژه‌های بازآفرینی شهری باید بررسی‌های لازم انجام و تعامل بیشتری بین ستاد بازآفرینی و شهرسازی ایجاد شود.

وی گفت: امروز باید کمک کنیم تا مشکلات موجود رفع و در راستای جذب اعتبارات با همکاری ستاد بازآفرینی از طریق مرکز تلاش کنیم.

انتهای پیام/7540/ت

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بازآفرینی شهری ستاد بازآفرینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۱۶۸۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بافت تاریخی بوشهر یکی از ظرفیت‌های مهم گردشگری ایران است

ایسنا/بوشهر رئیس شورای شهر بوشهر بافت تاریخی بوشهر را یکی از ظرفیت‌های مهم گردشگری کشور دانست و گفت: این گنجینه تاریخی دارای ساختمان‌های منحصر به فردی است که می‌تواند باعث رونق گردشگری ایران شود.

وحیدنیک روش روز پنج شنبه ۶ اردیبهشت در هفتمین اجلاس مجمع روسای کمیسیون های شهرسازی ومعماری کشور در بوشهر افزود: بافت تاریخی بوشهر دارای ۳۸ هکتار مساحت است و در آن بیش از ۹۰ اثر تاریخی به ثبت ملی رسیده است.

وی از استقرار شهرداری ویژه بافت تاریخی بوشهر خبر داد و بیان کرد:  بیش از ۹۵ درصد از زیرساخت‌های عمرانی در بافت تاریخی بوشهر تکمیل شده  و در سال جاری طرح‌های کف‌سازی بافت تاریخی بوشهر به اتمام می‌رسد.

رئیس شورای شهر بوشهر به توسعه شبکه فاضلاب در همه نقاط شهر بوشهراشاره کرد و گفت: شبکه‌گذاری فاضلاب محلات جنوبی بوشهر آغاز شده و امیدواریم اعتبارات آن زودتر تأمین شود.

نیک روش به محدودیت‌های ایجاد شده برای ساکنان در حریم نیروگاه اتمی پرداخت و گفت: این نیروگاه باعث افتخار است اما برای مردمی که در حریم آن است مشکلاتی را به وجود آورده است و در حوزه شهرسازی مشکلات عمده در این مناطق وجود دارد.

وی یکی از مشکلات شهر بوشهر را نبود خروجی دوم عنوان و تأکید کرد: بوشهر شبه جزیره‌ای است و در عرصه پدافند غیرعامل آن دچار مشکل است، باید برای خروجی دوم آن طراحی و برنامه‌ریزی و اجرایی شود.

شهردار بوشهر نیز بازآفرینی شهری را  یکی از رویکردها و راه‌یافته در موضوع شهری دانست و با بیان اینکه دنیا در ادامه تفکرات نوسازی به آن رسیده است، گفت: تمام تلاش بازآفرینی و خلق فضاها و مکان‌های شهری برای این است که مردم زندگی استاندارد و با کیفیت داشته باشند.

حسین حیدری افزود: اگر با منطق بازآفرینی به این فضاها نگاه شود می‌توان به رفع کمبود مسکن و ایجاد فرصت‌هایی برای زندگی از طریق بازگرداندن مکان زیست و زندگی در زیستگاه‌های شهر کمک شود.

وی با بیان اینکه بازآفرینی شهری بدون مشارکت مردم به نتیجه مورد نظر منجر نمی‌رسد، اظهار کرد: مردم بهره‌بردار نهایی و اصلی هستند و بازآفرینی با سه رکن سازمان‌ها، سمن‌ها و جامعه محلی و بخش خصوصی قابل اجراست.

شهردار بوشهر، مهمترین مشکل در فرآیند بازآفرینی شهری را عدم هماهنگی و نگاه شهری سازمان‌ها به عنوان ذی‌مدخل در کشور دانست و اضافه کرد: وقتی سازمان‌ها هماهنگ عمل نمی‌کنند و منافع سازمانی خود را بسیار مد نظر قرار می‌دهند، همین امر باعث می‌شود که پروژه‌ها زمان بر و هزینه بر باشد.

حیدری با بیان اینکه این ناهماهنگی به اعتماد مردم آسیب می‌زند و آنها را نگران می‌کند، خاطرنشان کرد: این مهم باعث عدم همراهی و مشارکت مردم و در نتیجه به پاشنه آشیل طرح‌های بازآفرینی شهری تبدیل و سبب آسیب به جلب مشارکت مردم می‌شود.

وی با بیان اینکه در شهر بوشهر بافت‌های فرسوده حدود ۳۰۰ هکتار است، گفت: مساحت بافت تاریخی بوشهر تقریباً ۳۸ هکتار است و باید با نگاه بازآفرینی به این مجموعه‌ها نگاه کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • وزیر راه و شهرسازی: نوسازی بافت فرسوده از سیاست‌های اصلی دولت است / امکان ساخت ۳۰ هزار مسکن در منطقه ۱۷ تهران
  • خبر خوش وزارت راه و شهرسازی به متقاضیان نهضت مسکن ملی
  • بافت تاریخی بوشهر یکی از ظرفیت‌های مهم گردشگری ایران است
  • بیش از ۹۵ درصد زیرساخت عمرانی در بافت بوشهر تکمیل شد
  • بازآفرینی بافت تاریخی بوشهر با مشارکت مردم
  • بسته‌های تشویقی ساخت‌وساز برای بافت‌های فرسوده پیگیری شود
  • پیشتازی شهرداری تبریز در تخفیف۸۰ درصدی صدور پروانه در بافت فرسوده
  • مسیرگشایی خیابان انقلاب تبریز جزو پروژه‌های شاخص کشور اعلام شد
  • اجرای بسته تشویقی نوسازی بافت فرسوده شش شهرستان سیستان وبلوچستان
  • نوسازی ۲۵ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده کشور