Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@17:19:19 GMT

نشست سه جانبه مصر، یونان و قبرس

تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۱۶۹۳۱

نشست سه جانبه مصر، یونان و قبرس

رئیس جمهوری مصر صبح امروز (چهارشنبه) جهت مشارکت در هشتمین دور نشست سه‌جانبه بین مصر، قبرس و یونان وارد نیکوزیا شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت المیادین، عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهوری مصر صبح امروز (چهارشنبه) جهت مشارکت در هشتمین دور نشست سه‌جانبه بین مصر، قبرس و یونان وارد نیکوزیا شد.

نیکوس آناستازیادس، رئیس جمهوری قبرس در کنفرانس خبری مشترک با عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهوری مصر و کریاکوس میتسوتاکیس نخست وزیر یونان خاطرنشان کرد، روابط با مصر و یونان، علیه هیچ کشوری نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه افزود، هدف این سه کشور برقراری ثبات و امنیت در شرق دریای مدیترانه است.

رئیس جمهوری قبرس بر اهمیت احترام گذاشتن به حاکمیت تمامی کشورها بر اساس توافقات بین‌المللی تاکید کرد.

وی عنوان کرد، اقدامات غیرقانونی ترکیه، ثبات منطقه‌ای را از بین می‌برد و حفاری این کشور در شرق دریای مدیترانه غیرقانونی است.

رئیس جمهوری قبرس اظهار کرد، باید ترکیه به قطعنامه‌های سازمان ملل احترام بگذارد و اقداماتش در راستای بی‌ثباتی را متوقف کند.

وی همچنین گفت، توسعه روابط و همکاری کشورهای اروپایی با مصر مورد بررسی قرار گرفت.

رئیس جمهوری قبرس نسبت به تحقق اقدامات ملموس با هدف تقویت همکاری دوجانبه و دوستی میان قبرس و مصر و همچنین تداوم تقویت مکانیسم همکاری سه جانبه با یونان به ویژه در سایه نقشی که مصر به عنوان پایه و اساس ثبات خاورمیانه و نیز تلاش‌ها در چارچوب مبارزه با تروریسم و مهاجرت غیرقانونی ایفا می‌کند، ابراز امیدواری کرد.

در همین راستا، رئیس جمهوری مصر توسعه در روابط این کشور با قبرس و همکاری دوجانبه بین دو کشور و نیز مواضع قبرس در حمایت از مصر در محافل و سازمان‌های منطقه‌ای و بین‌المللی را ستود.

در همین راستا، رئیس جمهوری مصر تصریح کرد: ما مخالف وجود هر نیروی خارجی در اراضی سوریه هستیم.

سیسی بر تمایل کشورش به تداوم فعال سازی چارچوب همکاری و افزایش رایزنی در خصوص پرونده‌ها و مسائل مهم و مورد توجه چه در سطح دو جانبه چه از طریق مکانیسم همکاری سه‌جانبه که مصر، یونان و قبرس را کنار هم جمع می‌کند، تاکید کرد.

سیسی و آناستازیادس بر تقویت سازوکار همکاری سه جانبه تاکید کردند.

بسام راضی، سخنگوی رسمی ریاست جمهوری مصر پیشتر خاطرنشان کرده بود، نشست سه‌جانبه در راستای حمایت و تقویت روابط متمایز بین این سه کشور، تقویت رایزنی سیاسی و تبادل رویکردها در خصوص راه‌های مقابله با چالش‌هایی که دو منطقه شرق دریای مدیترانه و خاورمیانه با آن رو به رو هستند، انجام می‌شود و هدف از این نشست ارزیابی تحول و پیشرفت در زمینه‌های مختلف همکاری و پیگیری پروژه‌های مشترک کنونی و اجرای آن در چارچوب ساز و کار سه‌جانبه است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مصر يونان قبرس رئیس جمهوری قبرس رئیس جمهوری مصر نشست سه جانبه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۱۶۹۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار وزیر دفاع ایران با وزیر دفاع بلاروس

به گزارش خبرگزاری مهر، امیر سرتیپ آشتیانی در دیدار با همتای خود ضمن اشاره به اهمیت جمهوری بلاروس در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران گفت: دو کشور در مورد مسائل مهم منطقه‌ای و جهانی دارای دیدگاه مشترک بوده و همواره از اقدامات و مواضع یکدیگر حمایت می‌کنند.

وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران با اشاره به موضوع فلسطین به عنوان یک مسئله مهم جهانی گفت: رژیم صهیونیستی علاوه بر نسل کشی و ارتکاب جنایت جنگی در یک اقدام تروریستی با حمله به اماکن دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران در سوریه کنوانسیون‌های بین المللی را زیر پا گذاشته و متعاقباً پاسخ ایران به این رژیم مطابق ماده ۵۱ منشور سازمان ملل متحد بود.

وزیر دفاع ادامه داد: انتظار ما از کشورهای دوست و مستقل این است که نقض آشکار قوانین بین المللی توسط رژیم صهیونیستی را محکوم نمایند.

امیر سرتیپ آشتیانی با اشاره به ظرفیت‌های متنوع و مختلف دو کشور در حوزه‌های نظامی و دفاعی بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران در جهت تقویت و ارتقای این همکاری‌ها تاکید کرد.

در این دیدار دو طرف همچنین بر ظرفیت‌های موجود و همکاری دو جانبه بر ضرورت اجرای موافقت نامه‌های دفاعی و تخصصی تاکید نمودند.

وزیر دفاع بلاروس نیز در این دیدار با اشاره به حمله ظالمانه رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری جمهوری اسلامی ایران این اقدام را زیر پا گذاشتن حقوق بین‌المللی توصیف و پاسخ محدود جمهوری اسلامی ایران به اقدام این رژیم را که متضمن مدیریت تنش و عدم گسترش آن بود را عاقلانه و مدبرانه توصیف کرد.

وی در این دیدار اظهار داشت: با وجود فشار و تحریم کشورهای غربی علیه این کشور "مینسک" آمادگی خود را جهت توسعه و تقویت همکاری‌های دو جانبه در حوزه‌های مختلف اعلام می‌نماید.

کد خبر 6089718 هادی رضایی

دیگر خبرها

  • برگزاری نشست «گردشگری بدون مرز در فضای همکاری کشورهای عضو اکو»
  • همکاری همه جانبه آموزش‌ و پرورش در کنگره شهدای استان تهران
  • دیدار وزیر دفاع ایران با وزیر دفاع بلاروس
  • قبرس ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه را از سر گرفت
  • استقبال مقامات آفریقایی از توسعه روابط اقتصادی با ایران
  • نگاه ایران به آفریقا راهبردی و مبتنی بر منافع جمعی است
  • سفر معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه به تایلند
  • سفر به پاکستان و سریلانکا در مقطع فعلی پیام مهمی برای دشمنان و دوستان جمهوری اسلامی داشت/همکاری با کشورهای همسایه و مستقل گسترش می‌یابد/ ایران ظرفیت‌های بسیار خوبی برای صدور خدمات فنی-مهندسی دارد
  • امضای ۵ سند همکاری بین ایران و سریلانکا
  • نشست کشور‌های عضو سازمان همکاری شانگهای