Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-03@00:02:24 GMT

انواع دوربین های مداربسته

تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۱۷۰۴۴

انواع دوربین های مداربسته

تاکنون برای هر کدام از ما پیش آمده که به منظور امنیت محیط پیرامون خود، در سایت های مختلف یا فروشگاه های گوناگون، دوربین مداربسته مورد نظر خود را جست و جو کرده ایم، شاید بسیاری از ما از انواع  و قابلیت های گوناگون آن ها اطلاع نداشته باشیم که در انتخاب محصول مناسب ما را یاری سازد.

به گزارش ایسنا، بنابراعلام فراگستر الکترونیک، در متن پیشین، شرح مختصری در خصوص قابلیت های مختلف و انتخاب دوربین مداربسته مناسب، ارائه کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این متن، انواع مختلف دوربین مداربسته را شرح خواهیم داد.

همانطور که می دانیم، دوربین های مداربسته انواع مختلفی دارند و دارای دسته بندی های گوناگونی هستند، در این متن قصد داریم انواع دوربین مداربسته را به شما معرفی نمائیم.

این دسته بندی ها بر اساس ویژگی هایی چون بستر کابل کشی، کارایی و امکانات، کیس، لنز و... تقسیم بندی می شوند.

دوربین مداربسته بر اساس بسترکابل

در حالت کلی دوربین های مداربسته  بر مبنای بستر کابل کشی  به دو دسته ی آنالوگ و دیجیتال (تحت شبکه ) تقسیم می شوند. دوربین های مداربسته بستر آنالوگ شامل: CVBS، AHD، HDCVIو HDTVI می شوند.

همانطور که می دانیم این دوربین های مداربسته، کیفیت پایین تر و امکانات کم تری نسبت به دوربین های مداربسته تحت شبکه دارند. دوربین های مداربسته تحت شبکه، بنا به مشخصات فنی دارای قابلیت های هوشمند(VCA)  و تشخیص حرکت (Motion Detect)  می باشند.

دوربین مداربسته بر اساس کارایی

این محصولات بر مبنای کاربرد و نیاز تقسیم بندی می شوند:

. به منظور نظارت در محیط های نظامی و پالایشگاه ها، دوربین های حرارتی و ضد انفجار که معمولا تحت شبکه هستند، کاربرد دارند. دوربین های مداربسته حرارتی، در کنترل و پیشگیری از بیماری کوید۱۹، تشخیص انسان از خودرو در خیابان ها و تشخیص ابزارآلات جنگی از انسان ها در مرزها و محیط های حساس نظامی کارایی چشمگیری دارند.

. دوربین های مداربسته پلاک خوان که به علت ارائه ی تصاویر با وضوح بالا، لیست پلاک ها، تنظیم کردن قابلیت ها و... به صورت تحت شبکه طراحی شده اند.

. دوربین های مداربسته Pinhole ( مینیاتوری)

این دوربین های مداربسته معمولا در محیط هایی استفاده می شوند که نیاز به نظارت تصاویر به صورت نامحسوس می باشد و یا به علت محدودیت فضا، امکان نصب دوربین های مداربسته با ابعاد معمول نمی باشد، مورد استفاده قرار می گیرند.

دوربین مداربسته بر مبنای شکل ظاهری و کیس

دوربین های مداربسته تحت شبکه، بر اساس نوع کیس به دسته های گوناگونی تقسیم می شوند، که کاربرد آن ها را متفاوت می سازد. از دسته بندی دوربین های بر اساس کیس می توان، به دوربین های دام، بولت، باکس و اسپید دام اشاره کرد. در واقع با داشتن این اطلاعات بهترین انتخاب را برای خرید دوربین مداربسته خواهید داشت.

. دوربین های مداربسته دام(Dome)

این دوربین های مداربسته، گنبدی شکل هستند که بیشتر در سقف و کنار دیوار نصب می شوند و معمولا در محیط های داخلی استفاده می شوند. این محصولات، می توانند از جنس فلز یا پلاستیک باشند. لنزهای این سری دوربین های مداربسته می توانند به صورت ثابت (Fixed) و متغیر (Motorized)باشند.

. دوربین های مداربسته بولت(Bullet)

این دوربین های مداربسته، به نسبت دوربین های دام، بیشتر در محیط های بیرونی نصب می شوند. جنس کیس های آن ها، می توانند از فلز یا پلاستیک باشند. لنز های آن ها می توانند به صورت متغیرLens) Motorized و Motorized Varifocal Lens)  و ثابت(Fixed)باشند.

لنزهای ثابت: این گونه لنزها فاصله کنونی ثابتی دارند، قابل تغییر نیستند و دید دوربین تغییر نمی کند.

لنزهای متغیر: این گونه لنزها فاصله کانونی قابل تغییر دارند. فاصله کانونی، برخی از دوربین ها به صورت دستی از طریق دسترسی به بدنه کنترل می شوند که به لنز آن ها Varifocal  گفته می شود.

کاربران می توانند با استفاده از منو OSD ( آنالوگ ) و یا منو وب ( تحت وب) دوربین مداربسته خود، دوربین را زوم و یا از حالت زوم خارج کنند تا دید بهتری نسبت به محیط پیرامون داشته باشند، به این لنز ها varifocal  Motorized گفته می شود.

. دوربین های مداربسته Box

دوربین های مداربسته صنعتی (Machine vision)در این گروه قرار دارند که در خطوط تولید به منظور کنترل خروجی، لیبل و مشخصات مندرج بر محصولات تولید شده ی کارخانجات به کار می روند. لنز آن ها قابل تغییر هستند و کاربر بنا به نیاز خود می تواند، لنز مورد نظر خود را روی دوربین مداربسته ی خود قرار دهد.

. دوربین های مداربسته اسپید دام(Speed Dome)

این دوربین های مداربسته به نام PTZ (Pan-Tilt-Zoom) معروفند که به صورت افقی و عمودی قابل چرخش و کنترل هستند، قابلیت زوم دقیق و بیشتری نسبت به دوربین های مداربسته دیگر دارند و بنا به مدل، برند و قابلیت ها، کاربران نظارت بهتر و بیشتری در برد مسافت طولانی خواهند داشت.

می توان نقاط (Preset) و مجموعی از نقاط (Tour) را طی زمان مشخص تنظیم کرد تا درصورت نیاز کاربر، بتواند چرخش کند.

این دوربین های مداربسته، می توانند به صورت آنالوگ و تحت شبکه باشند، قطعا دوربین های مداربسته اسپید دام تحت شبکه کارآیی بالاتری نسبت به بستر آنالوگ دارند و کاربر از طریق دسترسی به منو وب دوربین مداربسته ی خود، دسترسی بهتری به تنظیمات دارد.

کلام آخر در خصوص انواع دوربین های مداربسته

با پیشرفت روز افزون تکنولوژی، همواره محصولات جدیدی وارد بازار جهانی نظارت تصویری می شود، در این متن شرح کوتاهی از انواع دوربین های مداربسته را ارائه کردیم، با مراجعه به سایت شرکت تولیدکننده محصولات هر برند می توان به مدل های دقیق از دسته بندی های مذکور دست یافت.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: فراگستر الکترونیک دوربين مداربسته خرید دوربین مداربسته دوربین های مداربسته دوربین مداربسته انواع دوربین دسته بندی قابلیت ها تحت شبکه بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۱۷۰۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رویکرد اصلی ما تفکیک زباله از مبدا است/ ضرورت کاهش زباله سوزی

به گزارش خبرگزاری مهر، علی سلاجقه، در پنجاهمین جلسه کارگروه ملی مدیریت پسماند که با حضور نمایندگان دستگاه‌های عضو در این کارگروه برگزار شد، بیان کرد: آیندگان از ما در خصوص آتش زدن سرمایه‌ها خرده خواهند گرفت و باید با تفکیک زباله از مبدا به سمت کاهش زباله سوزی حرکت کنیم. لازم است همه ما مکلف باشیم در کنار برنامه‌های زودگذر و کوتاه مدت برنامه دراز مدت اصلی ما تفکیک زباله از مبدا باشد که در صورت فرهنگ سازی اثر ماندگاری هم برای کشور دارد.

وی ضمن تبریک روز معلم، افزود: گزارش‌های ارائه شده از سوی استان‌های ایلام و گیلان امیدوار کننده است و این استان‌ها می‌توانند الگوی مطلوبی برای کشور باشند. همچنین سایر استان‌ها هم باید از ظرفیت مسئولیت‌های اجتماعی استفاده لازم را ببرند تا مردم با روحیه‌ای شاد توانایی مشارکت در تمام زیرساخت‌ها را داشته باشند.

معاون رئیس جمهور ادامه داد: گزارش‌ها نشان دهنده این است که دولت به صورت اصولی و میدانی به این حوزه ورود پیدا کرده و در حوزه اقتصاد و محیط زیست یکی از میثاق‌های ملی دولت کنترل تراز آلاینده محیط زیستی و حرکت آن به سمت شیب منفی است.

سلاجقه در خصوص لزوم استفاده از فناوری‌های نوین در بحث مدیریت پسماند، گفت: ما در حوزه فنی، اقتصادی، محیط‌زیستی و پیوست‌های فرهنگی از ظرفیت‌های دانش بنیان کشور در تمام سطوح حمایت و استفاده می‌کنیم و از آنجا که ظرفیت و توانایی جوان‌ها در تمام زمینه‌ها نمایانگر است انتظار می‌رود وارد میدان شده و در صورت نبود یک فناوری به تعقیب، بررسی و ایجاد آن بپردازند.

وی با اشاره به معذوریت و محدودیت‌های موجود در کشور یادآور شد: لازم است با تدبیر در خصوص مؤلفه‌های موجود در حوزه محیط زیست و اقتصاد با انتخاب بهترین گزینه به انجام کار پرداخته شود تا با انجام تکلیف برای کشور پاسخگوی مردم باشیم.

کد خبر 6094907

دیگر خبرها

  • داستان «غذا‌های پلاستیکی» در شبکه مستند
  • لزوم توجه به رویکردهای اساسی برای تفکیک زباله از مبدا
  • رویکرد اصلی ما تفکیک زباله از مبدا است
  • تفکیک زباله از مبدأ یک ضرورت است
  • قیمت دوربین مدار بسته بیسیم با برد بالا ؟ + انواع آن
  • رویکرد اصلی ما تفکیک زباله از مبدا است/ ضرورت کاهش زباله سوزی
  • جبران خسارت زیست محیطی ازسوی آزادراه تهران-شمال
  • بخشی از عوارض آزادراه تهران-شمال به محیط زیست اختصاص یابد
  • برخورد با تخلف ساکن رانندگان هوشمند می‌شود
  • فعالیت‌های معدنی، یکی از اصلی‌ترین تهدیدات محیط زیست