Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-27@02:35:26 GMT

یک جنگنده سقوط کرد

تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۱۷۳۶۹

یک جنگنده سقوط کرد

یک فروند شکاری بمب افکن سوخو-۳۴ نیروی هوافضای روسیه در شرق این کشور سقوط کرد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا،  دفتر مطبوعاتی حوزه نظامی شرق روسیه روز چهارشنبه اعلام کرد: یک فروند شکاری بمب افکن سوخو-۳۴ در استان خاباروفسک در شرق روسیه سقوط کرد.

هواپیمای نظامی در حال انجام پرواز تمرینی برنامه ریزی شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیش از سقوط دو خدمه هواپیما با چتر به بیرون پریده و نجات یافتند و به پایگاه هوایی منتقل شدند.

هواپیما در هنگام سقوط بدون تسلیحات بود و سقوط آن بر زمین هیچ خرابی به بار نیاورد.

شکاری بمب افکن سوخو- ۳۴ با نام فول بک در ناتو که از سال ۲۰۱۴میلادی به صورت رسمی وارد ارتش روسیه شد با قیمت احتمالی حدود ۴۰ میلیون دلار به عنوان هواپیمای نظامی اختصاصی نیروی هوافضای این کشور شهرت دارد.

این هواپیما معروف به تانک پرنده به علت رخنهٔ مافوق صوت با ارتفاع بالا، حمل هشت تن انواع موشک و بمب و شلیک از فاصله ۲۵۰ کیلومتری با حداکثر ضریب چند متر خطا، توان زیادی دارد و کابین جادار دو سرنشین آن نیز مانند یک قفس فولادی است که با پوشش زرهی ۱۷ میلی‌متری در مقابل ترکش‌ها و گلوله‌ها حفاظت می‌شود.

برای افزایش عملکرد خلبانان و جلوگیری از خستگی در انجام ماموریت و پروازهای طولانی، کابین بگونه ای اصلاح شده که خلبان و ناوبر کنار هم قرار دارند و فضای ایستادن، انجام ورزش های کششی، استراحت و حتی غذا خوردن هم وجود دارد.  

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: پرنده پوشش روسیه زمین هواپیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۱۷۳۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مداوای بچه کفتار توسط مرد دوست دار محیط زیست

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، رئیس شورای روستای چم‌لپو واقع در شهرستان کهگیلویه گفت: ۳۱ فروردین ماه امسال، یک قلاده کفتار با دو توله‌اش به شالیزارهای روستا آمدند که توسط سگ‌ها مورد حمله قرار گرفته بود. شعبان بال‌افکن افزود: یکی از بچه کفتارها پایش آسیب دید و بچه‌ی دیگر نیز قادر به حرکت و فرار نبود. رئیس شورای چم لپو ادامه داد: بعد از اینکه پای بچه کفتار را ضدعفونی کردم، هر دو بچه را در محلی که زخمی و از مادرشان جدا شده بودند، رها کردم تا مادرش به سراغش بیاد، اما متأسفانه این اتفاق نیفتاد. وی تاکید کرد: بچه کفتارها را دوباره با خود به خانه آوردم تا به‌صورت کامل بهبودی پیدا کنند و بتوانند به طبیعت برگردد. بال‌افکن ابراز کرد: در این مدت سعی کردم با دارو از عفونت زخمش جلوگیری کنم تا بتواند سلامت کاملش را به دست بیاورد. همچنین برای تغذیه به آن‌ها شیر و میوه می‌دهم.  

دیگر خبرها

  • حمله جنگنده ها و موشک های روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی/ تهدید روسیه به نابود کردن تسلیحات هسته ای آمریکا در لهستان
  • حمله جنگنده ها و موشک های روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی
  • (ویدئو) گزارش تلویزیون اسرائیل از سوخو ۳۵‌های در راه ایران
  • گزارش تلویزیون اسرائیل از سوخو 35‌ های در راه ایران
  • توله کفتارهای زخمی شده توسط سگ‌های روستا در کهگیلویه مداوا شدند
  • مداوای بچه کفتار توسط مرد دوست دار محیط زیست
  • ارز روسیه پیشتاز شد
  • انهدام دو انبار بزرگ نفت روسیه توسط پهپادهای اوکراین/ استقرار ۱۶۰۰۰ سرباز و جنگنده انگلیسی در لهستان/ چرا اوکراین فقط ۶ ماه وقت دارد؟
  • انهدام دو انبار بزرگ نفت روسیه توسط پهپادهای اوکراین/ استقرار ۱۶۰۰۰ سرباز و جنگنده انگلیسی در لهستان 
  • شکست تلخ، یاران قربانی در نزدیکی سقوط