Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش صدای ایران به نقل از صدا و سیما، سهمیه بنزین آبان ماه به عنوان سیزدهمین سهمیه واریزی بعد از اجرای سهمیه‌بندی، امشب در کارت‌های سوخت شارژ می‌شود.

این سهمیه برای خودروهای سواری بنزینی ۶۰ لیتر و خودروهای دوگانه سوز ۳۰ لیتر و ۲۵ لیتر بنزین به کارت سوخت موتورسیکلت‌ها با نرخ یک هزار و ۵۰۰ تومان واریز می‌شود، همچنین سهمیه سوخت خودروهای عمومی و خدماتی مطابق جدول سهمیه طرح مدیریت مصرف سوخت واریز می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



سهمیه‌بندی بنزین از آبان ماه سال گذشته و بر اساس تصمیم سران سه قوه انجام شد که بر اساس آن قیمت بنزین سهمیه‌ای هر لیتر ۱,۵۰۰ تومان و بنزین آزاد نیز سه هزار تومان تعیین شد. این اقدام با هدف اصلاح الگوی مصرف و افزایش ظرفیت صادراتی فرآورده‌های نفتی در کشور انجام شد.

افراد می‌توانند تا ۹ ماه از سهمیه خود را در کارت‌های سوخت ذخیره کنند و ذخیره بیشتر امکان پذیر نیست.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: سهمیه بنزین صدای ایران کارت سوخت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۱۷۳۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش عرضه کارت‌های آزاد بنزین در جایگاه‌های مازندران

به گزارش قدس آنلاین، سبحان رجب‌پور به مناسبت ۲۹ اسفند روز ملی شدن صنعت نفت در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی با اشاره به اینکه با توجه به ایام پایانی سال، ۴۰ درصد سوخت قابل عرضه در سطح استان از طریق کارت‌های اضطراری و آزاد توزیع می‌شود، اظهار کرد: هر جایگاه حداقل ۸ و نیم ساعت بنزین آزاد عرضه می‌کند.
وی با اعلام اینکه سوخت دوم در کارت‌های شخصی قابل ذخیره نیست، از شهروندان خواست از کارت‌های خودشان برای سوخت‌گیری استفاده کنند.
رجب‌پور افزود: سهمیه بنزین ۸۰ درصد مصرف‌کنندگان کفایت می‌کند.
مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ساری از رانندگان خواست در مبدا سوخت‌گیری و در جایگاه‌های سی‌ان‌جی نیز نکات ایمنی را رعایت کنند.
رجب‌پور از مصرف روزانه ۵ میلیون لیتر بنزین در مازندران خبر داد و گفت: در این راستا روزانه ۶ میلیون لیتر بنزین از انبار نفت استان خارج می‌شود.
وی در ادامه از توزیع روزانه ۳ میلیون لیتر گازوئیل و توزیع روزانه ۵۵۵ هزار کیلوگرم گاز سی‌ان‌جی خبر داد.
رجب‌پور افزود: ۱۴۴ محل عرضه بنزین و گازوییل، ۸۵ جایگاه عرضه سی‌ان‌جی و ۹ شرکت مادر و ۲۰ تاسیسات مردمی گاز مایع در استان فعال هستند.
مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ساری در پاسخ به سوال خبرنگارمان در رابطه با رعایت نکات بهداشتی در جایگاه‌های سوخت با اشاره به اینکه تمام جایگاه‌های اصلی را شخصاً سرکشی می‌کنم، توضیح داد: طی ۳ ماهه اخیر ۱۰ مرتبه از جایگاه‌های عرضه سوخت بازدید صورت گرفت.
همچنین مدیر روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ساری گفت: از معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان نامه‌ای تحت عنوان بررسی بهداشتی جایگاه‌های عرضه سوخت دریافت کردیم که نشان از بررسی وضعیت بهداشتی جایگاه‌های استان دارد.
عباس خلیل‌پور افزود: در این بررسی‌ها مشخص شد که طی بررسی بازرسین حرفه‌ای از ۲۰۱ جایگاه فعال، تعداد ۱۹۶ پمپ‌ بنزین نظافت مناسبی داشته و نکات بهداشتی را رعایت می‌کنند.
وی ادامه داد: همچنین از این میان در ۱۷۲ جایگاه نمازخانه دایر و از این بین ۱۵۴ نمازخانه بهداشت مناسبی داشتند.
در پایان با پیشنهاد خبرنگاران مقرر شد تور رسانه‌ای در راستای بررسی وضعیت بهداشتی جایگاه‌های سوخت صورت گیرد.
 

دیگر خبرها

  • توزیع بیش از ۱۴۰ میلیون لیتر بنزین در روز ۲۸ اسفندماه
  • توزیع بیش از ۱۴۰ میلیون لیتر بنزین در روز ۲۸ اسفند ماه
  • افزایش عرضه کارت‌های آزاد بنزین در جایگاه‌های مازندران
  • مصرف روزانه بنزین مازندران ۵ میلیون لیتر است
  • مسیر کوتاه‌ حل ناترازی انرژی؛ CNGسوز کردن خودروهای فعال در صنعت حمل و نقل
  • قیمت بنزین سهمیه ای و آزاد مشخص شد
  • اجاره ماهانه ۴.۵ میلیون تومانی کارت سوخت کلید خورد
  • بازار سیاه اجاره کارت سوخت برای عید؛ ماهی ۴.۵ میلیون تومان!
  • بازار سیاه اجاره کارت سوخت برای شب عید / ماهی ۴.۵ میلیون تومان!
  • درآمد قاچاقچیان سوخت ساعتی ۱۰ میلیارد تومان!/ رکورد مصرف بنزین اسفندماه شکسته شد