Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودرو‌های تهران پیشنهاد داد که در روز‌های اضطرار آلودگی هوا داشتن معاینه فنی برتر به جای پلاک زوج و فرد معیار تردد خودرو‌ها قرار گیرد.

به گزارش ایسنا، حسین مقدم، با اشاره به وضعیت هوای آلاینده این روز‌های تهران اظهار کرد: ۲۰ سال قبل برنامه جامع کاهش آلودگی هوا در ۹ محور تدوین شد که در محور پنجم به بحث معاینه فنی دقیق و مستمر توجه ویژه‌ای شد که براساس این محور معاینه فنی مکانیزه مورد توجه قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این‌که راهکار حل معضل آلودگی هوا چندین سال است که مشخص شده و هر وقت که هوا آلوده می‌شود مجددا همه به لزوم اجرای راهکار‌های کاهش آلودگی هوا تاکید می‌کنند، گفت: در این محور‌ها علاوه بر توجه به معاینه فنی به ارتقاء تکنولوژی خودرو، توسعه حمل و نقل، ارتقاء سوخت و فرهنگ سازی نیز توجه شده است که باید در مورد میزان موفقیت این راهکار‌ها پرس‌وجو کرد.

مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودرو‌های تهران در خصوص وضعیت مراجعه به مراکز معاینه فنی شهر تهران اظهار کرد: روزانه حدود ۵۰۰۰ تا ۶۰۰۰ خودرو به مراکز معاینه فنی مراجعه می‌کنند که خوشبختانه شرایط نرمال است و صف مراجعه کنندگان نداریم.

مقدم با بیان این‌که میزان مراجعه مردم به مراکز معاینه فنی در هفت ماهه نخست امسال نسبت به مشابه سال قبل حدود چهار درصد افزایش داشته است، اظهار کرد: تا ۲۶ مهرماه سال جاری ۹۷۰ هزار و ۶۶۲ خودرو به مراکز معاینه فنی مراجعه کرده‌اند که از این تعداد حدود ۱۱۷ هزار و ۶۰۰ خودرو از تست گاز‌های خروجی مردود شدند، اما ۹۵ درصدشان پس از رفع ایراد توانستند معاینه فنی اخذ کنند و به عبارتی دیگر سهم مراکز معاینه فنی شهر تهران در کاهش آلودگی هوا اصلاح ۱۱۷ هزار خودرو بوده است.

وی در پاسخ به این سوال که به عنوان کارشناس چه راهکاری را می‌توان برای کاهش آلودگی هوا ارائه کرد، تصریح کرد: قاعدتا اجرای همان ۹ محور کاهش آلودگی هوای تهران می‌تواند نقش موثری در رفع آلودگی هوای پایتخت داشته باشد، اما پیشنهاد ما این است که در روز‌های ناسالم و شرایط اضطرار تصمیمات به روزتری اتخاذ شود و تردد خودرو‌ها به جای آنکه براساس پلاک خودرو باشد، براساس میزان آلایندگی خودرو باشد.

مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودرو‌های تهران ادامه داد: پیشنهاد مشخص ما این است که در شرایط اضطرار، معاینه فنی برتر به عنوان یکی از شاخص‌های تردد خودرو در سطح شهر مورد توجه قرار گیرد، چرا که در سنوات گذشته صرفا براساس پلاک زوج و فرد خودرو‌ها می‌توانستند در روز‌های اضطرار در شهر تردد کنند، اما از این به بعد می‌توان یک راهکار اجرایی بهتری داشت یعنی کمیته اضطرار داشتن معاینه فنی برتر را شاخص تردد اعلام کند.

وی با بیان این‌که این پیشنهاد در شهرداری تهران مطرح شده و به زودی به کمیته اضطرار آلودگی هوا تقدیم می‌شود، تصریح کرد: سازمان محیط زیست نیز از این پیشنهاد استقبال کرده هرچند که امیدواریم هوای تهران روز‌های بدتری را تجربه نکند، اما خودرویی که معاینه فنی دارد حداقل آلایندگی را تولید می‌کند.

مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودرو‌های تهران اضافه کرد: خودروی دارای معاینه فنی برتر الزاما به این معنا نیست که آلایندگی ندارد، بلکه آلایندگی آن کمتر است و به سطح استاندارد زمان تولیدش نزدیک است.

منبع: فرارو

کلیدواژه: کرونا قیمت دلار پرسپولیس معاینه فنی آلودگی هوا آلاینده های هوا مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودرو های تهران مراکز معاینه فنی کاهش آلودگی هوا معاینه فنی برتر تردد خودرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۱۷۴۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راننده خواب‌آلود سبب مرگ پاکبان شد/ تکرار مرگ رفتگران گرگانی برای سومین سال

معاون خدمات شهری شهرداری گرگان گفت: بامداد امروز پنجشنبه و بر اثر سانحه رانندگی در محدوده کمربندی شهر، پاکبانی ۳۳ ساله گرگانی جان خود را از دست داد.

احمدعلی سالاری، معاون خدمات شهری شهرداری گرگان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجو گفت: صبح امروز و بر اثر حادثه رانندگی در کمربندی در محدوده شهرک شهریار گرگان، یکی از نیرو‌های پاکبان شهرداری گرگان جان خود را از دست داد

وی گفت: بنا به گزارش واصله راننده خودرو سواری پژو پارس به سبب خواب آلودگی، کنترل خودرو را از دست داده و به بتن جدا کننده بخش کندرو و تندرو برخورد می‌کند.

سالاری افزود: در ادامه خودرو از محدوده فضای سبز عبور کرده و به شدت پاکبان گرگانی را مورد اصابت قرار می‌دهد که به علت شدت جراحت وارده در صحنه تصادف جان باخت.
وی گفت: این پاکبان گرگانی حدود ۱۰ سال سابقه اشتغال در شهرداری داشته و از خانواده ایثارگران بود که در ماه‌های گذشته با تبدیل وضعیت به نیروی رسمی شهرداری تبدیل شده بود.

معاون شهردار گرگان گفت: این پاکبان گرگانی دارای کاور شب‌رنگ مطلوب و مناسب بود که دارای دید مطلوب برای رانندگان بود.

وی ادامه داد: فرایند نظافت و رفت و روب خیابان‌ها و مناطق پر عرض مانند کمربندی صرفاً در روز انجام می‌شود و هیچ پاکبانی در شب در این مناطق فعالیت ندارد.

وی گفت: در دو سال گذشته هم شاهد فوت پاکبانان بوده‌ایم، اما آمار کشته شدگان نیرو‌های خدمات شهری بر اثر سانحه و تصادف رو به کاهش است.

رئیس پلیس راهور استان گلستان هم به خبرنگاران گفت: حوالی ساعت ۶ صبح در محور کمربندی یک دستگاه پژو پارس با پاکبان در حاشیه جاده برخورد که متاسفانه در دم فوت می‌کند.


سرهنگ عباس مهاجر بسطامی افزود: برابر بررسی کارشناسان علت حادثه، عدم توانایی راننده خودرو در کنترل وسیله نقلیه ناشی از خواب آلودگی بوده است.


وی از رانندگان خواست: در طول شبانه روز بیش از ۸ ساعت رانندگی نکنند، رانندگی زیاد باعث خستگی و خواب آلودگی و از بین رفتن تمرکز شده و چنین حوادث غیر قابل جبرانی را رقم خواهد زد.

دیگر خبرها

  • ترافیک سنگین در محور‌های شمال شرق پایتخت
  • ترافیک سنگین در محورهای شمال شرق پایتخت
  • راننده خواب‌آلود سبب مرگ پاکبان شد/ تکرار مرگ رفتگران گرگانی برای سومین سال
  • هوای پایتخت در مرز آلودگی ؛ وضعیت کیفیت هوای شهرستان‌های استان تهران + عکس
  • چرا ایرانی‌ها بیشتر در دام بدافزار‌ها می‌افتند؟
  • مراجعه بیش از ۱۸ هزار دستگاه ناوگان سنگین به مرکز معاینه فنی جنوب کرمان
  • فتوایی که درباره اگزوز خودرو صادر شد!
  • موارد مطرح شده شهروندان در تماس با سامانه پاسخگو ستاد معاینه فنی تهران
  • برای احیای خاک آلوده به پلاستیک، ۵۰۰ سال زمان لازم است
  • زوج و فرد از طرح ترافیک پایتخت حذف شد