Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@17:04:09 GMT

رشد ۸ درصدی صادرات ایران به اروپا

تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۱۸۴۳۹

رشد ۸ درصدی صادرات ایران به اروپا

جدیدترین گزارش ارائه شده از سوی اتاق بازرگانی تهران نشان می دهد که میزان صادرات کالایی ایران به اتحادیه اروپا، حدودا هشت درصد افزایش یافته است.

به گزارش ایسنا، هر چند در سال های گذشته تحت تاثیر تحریم‌های آمریکا، میزان تجارت مستقیم ایران و اروپا به شکل قابل توجهی کاهش یافته و در ماه‌های ابتدایی سال جاری میلادی نیز تحت تاثیر کرونا، این آمار افت بیشتری یافت اما براورد صورت گرفته از عملکرد هشت ماهه کشور در تجارت با اروپا نشان از افزایش هشت درصدی صادرات دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر این اساس صادرات ایران در ماه آوریل به پایین‌ترین سطح خود رسیده اما پس از آن افزایش یافته است. ایران در ماه جولای با صادرات حدودا ۹۲ میلیون دلاری، بهترین آمار صادراتی خود در سال جاری را به ثبت رسانده است و در مجموع هشت ماه، میزان کل صادرات ایران به حدود ۵۰۰ میلیون دلار رسیده است.

در حوزه واردات اما عملکرد ایران در تجارت با اروپا در تمام ماه‌ها ثباتی نسبی را نشان می‌دهد و در مجموع میزان کل واردات در هشت ماهه ابتدایی سال جاری میلادی به ۲.۵ میلیارد یورو رسیده که این عدد در قیاس با مدت مشابه سال قبل، کاهشی ۱۵ درصدی را نشان می‌دهد.

مانند تمام آمارهای ثبت شده در سال‌های اخیر، همچنان آلمان، اصلی‌ترین شریک تجاری ایران در اروپا به شمار می‌رود. در طول این هشت ماه، آلمان از ایران حدودا ۱۸۴ میلیون یورو واردات داشته و در طول همین مدت حدود یک میلیارد دلار صادرات به ایران را نیز به ثبت رسانده است. در میان مقاصد صادراتی ایران در اروپا، هلند با رشد واردات بیش از هشت برابر در رده دوم قرار گرفته و پس از آن ایتالیا، اسپانیا، بلژیک، رومانی و بلغارستان قرار گرفته‌اند.

در میان صادرکنندگان اصلی کالا از اروپا به ایران نیز پس از آلمان، ایتالیا در رتبه دوم و هلند در رتبه سوم قرار گرفته‌اند و فرانسه، اسپانیا، دانمارک و بلژیک دیگر شرکای تجاری ایران در اروپا را تشکیل می‌دهند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ایران و اروپا اتاق بازرگاني هشت ماه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۱۸۴۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واردات موز صرفاً از محل صادرات گروهی از کالاها مجاز است

به گزارش خبرگزاری مهر، ضوابط تأمین ارز از محل «واردات در مقابل صادرات» اعلام شد.

بر اساس سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی، واردات گروهی از کالاها صرفاً از محل صادرات گروه مشخصی از کالاها امکان پذیر است؛ به عنوان مثال واردات موز صرفاً از محل صادرات گروهی از کالاها (مانند سیب) مجاز است؛ بنابراین در زمان ثبت درخواست تأمین ارز واردات موز، الزاماً باید کوتاژ صادراتی گروه مجاز ارائه شود، در غیر این صورت امکان تأمین ارز و پیشبرد فرآیند واردات وجود نخواهد داشت.

کد خبر 6087587

دیگر خبرها

  • واردات ۱۴۸ میلیون دلاری قهوه به کشور در سال ۱۴۰۲
  • صادرات ۵۰۰ میلیون دلار اقلام نساجی در سال گذشته
  • صادرات محصولات نساجی به ۴۸۹ میلیون دلار رسید
  • افزایش ۵۱ درصدی صادرات مشتقات نفتی ایران به قاره آفریقا
  • سهم ۱۹ درصدی قهوه تجارت جهانی؛ واردات ۱۴۸ میلیون دلاری در سال گذشته
  • سهم۱۹درصدی قهوه تجارت جهانی؛ واردات ۱۴۸ میلیون دلاری در سال گذشته
  • واردات قهوه 75درصد افزایش یافت / کدام کشورها صادرکننده عمده قهوه به ایران بوده اند؟
  • پارلمان اروپایی قواعد سلاح برای غیرنظامیان را تشدید کرد
  • همکاری ایران وپاکستان در موضوع کشت قراردادی و تهاتر کالاهای اساسی
  • واردات موز صرفاً از محل صادرات گروهی از کالاها مجاز است