Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-26@05:04:40 GMT

چرا عراق ۲۰۰ کامیون گوجه ایران را برگشت داد؟

تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۱۹۱۲۲

چرا عراق ۲۰۰ کامیون گوجه ایران را برگشت داد؟

اداره قرنطینه عراق جلوی ورود ۲۰۰ کامیون محموله گوجه فرنگی را از کشور ما گرفته است. کارشناسان دلیل این اقدام عراق را روانه کردن محصولات بی‌کیفیت، سرمازده، باران خورده در بسته‌بندی‌های نامناسب به کشور مقصد صادراتی می‌دانند.

رضا نورانی، رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی، با تائید کیفیت پایین گوجه فرنگی‌های صادراتی به عراق، افزود: بارندگی‌های مهرماه به تولید گوجه‌های در مزارع آسیب زد و کیفیت آن‌ها را کاهش داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: برخی تجار اقدام به صادرات این محصولات بی‌کیفیت به کشور عراق کرده‌اند که نتیجه آن برگشت خوردن محصول ما از کشور مقصد صارداتی بود.

نورانی یکی از دلایل کاهش عرضه گوجه فرنگی در بازار داخلی و افزایش قیمت آن را نیز مربوط به بارندگی‌ها در سا‌ل‌های گذشته آسیب تولید دانست.

وی میزان کشت گوجه فرنگی در کشور را بیش از ۸۰ هزار هکتار عنوان کرد.

نورانی ادامه داد: میزان مصرف گوجه فرنگی در داخل ۴.۵ تا ۵ میلیون تن است.

به گفته رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی؛ بخش عمده گوجه فرنگی به صورت تازه‌خوری مصرف و بخشی نیز در صنایع مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی میزان صادرات گوجه فرنگی از کشور را ۱۵ تا ۲۰ درصد تولید اعلام کرد.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: عراق گوجه فرنگی صادرات محصولات کشاورزی پارسی خبر گوجه فرنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۱۹۱۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گشایش نمایشگاه شیرینی و شکلات در تبریز

در این نمایشگاه شرکت‌های فعال در زمینه تولید، بازرگانی و ساخت ماشین آلات صنعت شیرینی و شکلات از ۱۱ استان و نمایندگی‌هایی از ۷ کشور محصولات و خدمات خود را عرضه کرده اند.

استاندار آذربایجان شرقی در مراسم افتتاح این نمایشگاه گفت: تولید برای ماندگاری نیازمند کیفیت، نشان تجاری موثر و بازارسازی است.

رحمتی با اشاره به نقش نمایشگاه‌ها در توسعه شبکه بازار، ارائه هنرمندانه محصول در نمایشگاه‌ها و انعکاس رسانه‌ای نمایشگاه‌ها در بستر فضای مجازی را ضروری خواند.

وی با بیان اینکه صنعت شیرینی و شکلات آذربایجان شرقی به عنوان قطب این صنعت به جایگاه اصلی خود رسیده است صدور ۲۱۵ هزار تن محصولات صنایع غذایی و صادرات شیرینی و شکلات استان به ۷۹ کشور دنیا را نشانگر ظرفیت بالای استان در این بخش دانست.

هفدهمین نمایشگاه شیرینی و شکلات تا هفتم اردیبهشت در سالن امیرکبیر نمایشگاه بین المللی تبریز از ساعت ۱۵ تا ۲۱ دایر است.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • معرفی برترین‌های ۵ وزن نخست کشتی فرنگی نوجوانان جام صفوی
  • اگر سرماخوردگی دارید این 2 میوه را بخورید
  • مدعی العموم از کارخانجات رب گوجه بازدید کرد
  • 5 دلیل برای خرید میان رده های شیائومی
  • بررسی موضوع تسهیل صادرات محصولات کشاورزی به عراق
  • پیاز ارزان می شود | اعلام زمان عرضه گسترده نوبرانه ها در بازار | جدیدترین قیمت ملون، طالبی، توت‌ فرنگی، سیب و موز را ببینید
  • گشایش نمایشگاه شیرینی و شکلات در تبریز
  • مازندران رتبه دوم کشور در سطح زیر کشت توت‌فرنگی
  • تجربه رانندگی با محصولات تجاری گروه بهمن در اهواز
  • چه دلایلی ایران رادیاتور را در رادیاتور محبوب کرد؟