Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@21:27:09 GMT

برخورد بدون ملاحظه و بدون تخفیف با مجرمان حرفه‌ای

تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۱۹۲۷۰

برخورد بدون ملاحظه و بدون تخفیف با مجرمان حرفه‌ای

ایسنا/لرستان معاون دادستان مرکز لرستان با اشاره به برخورد قاطع و بدون ملاحظه با مجرمان حرفه‌ای و سابقه‌دار، گفت: ارفاقات قانونی عفو، مرخصی و آزادی مشروط شامل مجرمان سابقه‌دار نمی‌شود.

سیدرمضان موسوی در جمع رسانه‌ها، خبرنگاران را قشر فرهیخته و مدافع حقوق مردم توصیف و اظهار کرد: اصحاب رسانه در پیشرفت، توسعه و ترقی جامعه نقش اساسی داشته و می‌توانند کمک حال دستگاه قضایی در دفاع از حقوق عامه باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از راه‌اندازی شعبه ویژه رسیدگی به مطبوعات در دادستانی در اسرع‌وقت خبر داد و با تاکید بر لزوم حفظ شخصیت اصحاب رسانه، تصریح کرد: پرونده‌های اصحاب رسانه ابتدا در این شعبه بررسی و در وهله اول به شورای حل اختلاف مطبوعات ارجاع داده می‌شود.

موسوی با اشاره به این‌که در تعیین قرار برای اصحاب رسانه هم ملاحظات خبرنگاران در نظر گرفته می‌شود و قرار مناست و سبک‌تر مناسب با شان خبرنگار تعیین می‌شود چراکه اعتقاد ما حمایت از خبرنگاران است.

معاون دادستان مرکز لرستان با تاکید بر این‌که خبرنگاران باید با نقد سازنده خود مشکلات را به مدیران گوشزد کنند و در چارچوب قانون به رسالت خود با شجاعت عمل کنند، ادامه داد: خبرنگار از کسی نترسد و دادستانی هم حمایت قضایی را از خبرنگاران خواهد داشت این در حالی‌است که درب اتاق دادستانی و معاونت آن هر روز پذیرای خبرنگاران است.

وی با   بیان اینکه خرم‌آباد از لحاظ امنیت در رده‌های بالاست اما در برخورد با مجرمان حرفه‌ای و سابقه‌دار ما ارفاقات قانونی را از آنان سلب کرده‌یم، افزود: ارفاقات قانونی مانند مرخصی، آزادی، مشروط عفو عمومی و خصوصی برای مجرمین سابقه دار و حرفه‌ای و سابقه دار اعمال نمی‌شود چراکه امنیت و حفظ آرامش مردم اولویت نخست دستگاه قضایی است و در این راستا هیچ‌گونه ملاحظه کاری در برخورد با اراذل و اوباش و مجرمان حرفه ای وجود ندارد.

موسوی دفاع از حقوق عامه را وظیفه دادستانی دانست و با اشاره به اینکه بخش مهمی از وظایف دادستان بر دفاع از حقوق عامه متمرکز است، بیان کرد: آنچه مردم خواهان آن هستند دادستانی به آن ورود می‌کنند این در حالی است که در موارد بسیاری که حقوق عامه جامعه بوده دادستانی به طور جد ورود پیدا کرده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی دستگاه قضایی اصحاب رسانه دادستانی مجرمان حرفه ای اصحاب رسانه حقوق عامه سابقه دار حرفه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۱۹۲۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باید با شکات حرفه‌ای که قصد تخریب قضات و قوه قضاییه را دارند، برخورد شود

حجت الاسلام ابراهیم حمیدی صبح امروز در آیین تکریم و معارفه رییس نظارت و ارزشیابی قضات استان کرمان که با حضور حجت الاسلام و المسلمین قدیانی، دادستان انتظامی قضات و جعفری معاون ارزشیابی دادسرای انتظامی قضات برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره امام خمینی (ره)، شهدا به ویژه شهدای قوه قضائیه و سردار شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: پس از حضور حجت الاسلام و المسلمین قدیانی در سمت ریاست دادسرای انتظامی قضات، رویکرد بسیار خوب و تحولی در این دادستانی بنا نهاده شد و آن هم رویکرد اصلاحی و پیشگیرانه قبل از وقوع تخلف است. 

وی افزود: در این رویکرد، اولویت پیشگیری و اصلاح امور است و رویکردی است که قاطبه قضات در جمهوری اسلامی آن را مطالبه داشتند و در این مدت آثار و برکات آن را در قوه قضاییه مشاهده می‌کنیم و موجب رضایتمندی بیشتر قضات و  تغییر رویه‌هایی شده است که قبلا تعدادی از کارشناسان قضات و پیشکسوتان نسبت به آن‌ها انتقاداتی داشتند.

 نماینده عالی قوه قضاییه در استان کرمان افزود: البته هیچ کس در قوه قضاییه چه در بین قضات و مدیران، از افرادی که مشکلی داشته و دنبال فسادی باشند و بخواهد مشکلاتی را برای قوه قضاییه به وجود بیاورند که زحمات قاطبه قضات مومن، متعهد، انقلابی، ولایی و پرتلاش را زیر سوال ببرد، دفاع نمی‌کند.

حجت الاسلام حمیدی با بیان اینکه مطالبه قضات و کارمندان دستگاه قضایی این است که با افراد فاسد با شدت برخورد شود، بیان داشت: این افراد مانند یک غده چرکینی هستند که زحمات و تلاش‌های دیگر افراد شاغل در آن دستگاه را ازبین می‌برند و موجب بدنامی سایر افراد می‌شوند؛ البته که تعداد این افراد در دستگاه قضایی بسیار کم است و حساب آن‌ها از بدنه قضات زحمتکش، باتجربه، سالم، مومن و انقلابی جدا است. 

وی بیان کرد: رویکرد جدید قوه قضاییه این است که شان و جایگاه قاضی در جامعه حفظ شود و زحمات قضات و کارکنان زحمت کش دستگاه قضایی به جامعه نشان داده شود و در عین حال اگر جایی فردی مرتکب فساد شد با قاطعیت با آن برخورد شود و در این رابطه همه باید کمک کنند. 

رییس شورای قضایی استان کرمان اعلام کرد: همه قضات استان کرمان از دانش و تجربه قضایی خوبی برخوردار هستند، دلسوز و زحمتکش می‌باشند و مقید به وقت اداری نیستند و پرونده‌ها را در روز‌های تعطیل و خارج از وقت اداری مورد مطالعه و بررسی قرار می‌دهند.

 وی با اشاره به اینکه قضات به آمار شعب توجه دارند و تلاش می‌کنند آمار شعبه منفی نشود، بیان کرد: آن‌ها همچنین به اتقان آرا و رعایت حق و حقوق مردم نیز توجه دارند. 

حجت الاسلام حمیدی گفت: با هماهنگی حفاظت و اطلاعات، ارزشیابی و نظارت قضات و هیئت‌های ماده ۲۸ از حوزه‌های قضایی سراسر استان بازدید می‌کنند و سعی شده است بر کار قضات و کارکنان اداری نظارت شود تا از وقوع تخلفات پیشگیری شود و رویکرد دادسرای انتظامی قضات را که پیشیگری است، مدنظر قرار داده ایم. 

نماینده عالی قوه قضاییه بیان داشت: عده‌ای از شکات حرفه‌ای که عمدتا از بدنه مردم نیستند و برای رسیدن به اهداف غیرقانونی خود علیه برخی از قضات پاکدست شکایات واهی مطرح می‌کنند که پس از بررسی‌های لازم، کذب و دروغ بودن ادعای واهی مشخص می‌شود.

وی تاکید کرد: تا الان رویکرد دستگاه قضایی بر این بود پرونده تشکیل و بعد از بررسی ها، آن پرونده مختومه می‌شد و قرار منع تعقیب صادر می‌شد؛ اما به نظر بنده این کفایت نمی‌کند و باید دادسرای انتظامی قضات دست این گونه افراد را از جامعه قضایی کوتاه کند و این افراد تحت تعقیب قرار گیرند و باید با اینگونه افراد که قصد تخریب قضات و قوه قضاییه را دارند، برخورد بازدارنده شود و از حیثیت دستگاه قضایی دفاع شود.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • باید با شکات حرفه‌ای که قصد تخریب قضات و قوه قضاییه را دارند، برخورد شود
  • دادسرای انتظامی قضات با شکات حرفه‌ای برخورد کند
  • برخورد صمیمانه شمسایی با خبرنگار ژاپنی
  • توضیحات مرکز رسانه قوه قضاییه درباره حکم اعدام توماج صالحی
  • توضیحات مرکز رسانه قوه قضاییه درباره حکم توماج صالحی
  • دستور بارگیری قریب به ۲۰۰۰ موتور سیکلت توقیفی به کرمان صادر شد  
  • دستور بارگیری قریب به ۲۰۰۰ موتور سیکلت توقیفی بدون صاحب به مرکز کرمان صادر شد  
  • برخورد با قصور دستگاه‌ها در صورت بی توجهی به آسیب‌های اجتماعی
  • دادستانی از اقدامات شهرداری‌ها حمایت قضایی می‌کند
  • برخورد با قصور دستگاه‌ها در صورت بی توجه به آسیب‌های اجتماعی