Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-01@21:27:39 GMT

الحشد الشعبی: سفارت آمریکا عامل حملات بغداد است

تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۱۹۲۷۹

الحشد الشعبی: سفارت آمریکا عامل حملات بغداد است

باشگاه خبرنگاران جوان: به نقل از شفق نیوز، یک فرماندهان گروه الحشد الشعبی اعلام کرد که سفارت آمریکا عامل بمباران یک منزل مسکونی در الرضوانیه بغداد بوده و زمانی که واشنگتن، تصمیم داشته به خانواده‌های قربانیان پول بدهد، این خانواده‌ها حاضر به پذیرش نشدند.

«محمد البصری» از فرماندهان سازمان الحشد الشعبی عراق با اعلام این مطلب، از بسته شدن پرونده بمباران منطقه «الرضوانیه» بغداد خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت این پرونده پس از مشخص شدن دست داشتن آمریکایی‌ها در آن بسته شد.

البصری به پایگاه خبری شفق نیوز گفت که «تحقیقات درباره بمباران الرضوانیه ثابت کرد که سفارت آمریکا در آن دست داشته است».

وی تصریح کرد: نیرو‌های امنیتی عراق، پس از بمباران یک منزل در نزدیکی فرودگاه بغداد، این تحقیقات را انجام دادند...، ولی پس از اثبات دست داشتن آمریکاییها، این پرونده بسته شد.

این فرمانده عراقی خاطر نشان کرد: «طرف آمریکایی توجیه می‌کند که عملیات عمدی نبود و این حادثه در جریان عملیات آموزشی بر روی برخی از موشک‌های سفارت صورت گرفته است».

البصری در پایان اعلام کرد: «سفارت آمریکا تلاش دارد مبلغ زیادی پول، به خانواده‌های این شهدا بدهد، ولی خانواده‌ها حاضر نشدند این پول‌ها را به عنوان دیه قبول کنند».

ستاد مشترک ارتش عراق هشتم مهر ماه جاری اعلام کرد که در جریان بمباران یک منزل مسکونی در الرضوانیه، پنج نفر کشته و دو نفر دیگر زخمی شدند.

پس از این حملات بود که آمریکایی‌ها مطابق معمول انگشت اتهام را به سمت گروه‌های مقاومت عراق نشانه رفتند، ولی تحقیقات حکایت از دست داشتن آمریکا داشت.

همچنین گفتنی است روز گذشته سازمان اطلاعات وزارت کشور عراق از انجام عملیاتی ویژه با هدف کشف و جمع آوری سلاح‌های غیرقانونی و اعمال قانون در مناطق مختلف استان بغداد خبر داد.

منبع: فردا

کلیدواژه: الحشد الشعبی آمریکا سفارت آمریکا خانواده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۱۹۲۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بمباران شمال عراق از سوی ترکیه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، وزارت دفاع ملی ترکیه امروز چهارشنبه در بیانیه‌ ای از بمباران منطقه متینا در شمال عراق از سوی این کشور خبر داد.

وزارت دفاع ترکیه در این ارتباط اعلام کرد که در جریان حمله هوایی مذکور مواضع پ ک ک هدف قرار گرفته است.

منابع خبری اضافه کردند که در این حادثه ۷ تروریست کشته شده‌ اند.

در بیانیه وزارت دفاع ترکیه اضافه شده است که نیروهای مسلح این کشور بدون وقفه به مبارزه مؤثر و قاطع با تروریست‌ها ادامه می‌دهند تا تروریسم را در نطفه ریشه کن کنند.

این در حالیست که ترکیه در سال‌های اخیر به بهانه مبارزه با تروریست‌های پ ک ک، بر خلاف منشور ملل متحد در لزوم عدم نقض تمامیت ارضی یک کشور مستقل، بدون کسب مجوز از بغداد بارها به خاک عراق تجاوز کرده است؛ اقدامی که اعتراض عراق را نیز به همراه داشته است

کد خبر 6094675

دیگر خبرها

  • بمباران شمال عراق از سوی ترکیه
  • نماینده پارلمان عراق: سفیر آمریکا از عراق اخراج شود
  • خشم محافل عراقی از دخالت‌های گسترده سفیر آمریکا در بغداد
  • نقش جاده ابریشم ترکیه در معادلات خاورمیانه/ اردوغان پروژه آمریکا را دور زد؟
  • فرمانده حشد الشعبی: تهدیدهای آمریکا ما را نمی‌ترساند
  • آسمان عراق نارنجی شد | ویدئو
  • طنز تلخ آمریکا؛ با مردم عراق جنگ نداریم(!)
  • سفارت آمریکا در بغداد مرکز گسترش انحرافات اخلاقی است
  • تحرکات آمریکا در سوریه از بیم تشدید عملیات‌های مقاومت
  • کارشناس مسائل حقوقی عراق: بغداد حق دارد سفیر آمریکا را اخراج کند