Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-26@12:21:54 GMT

بیان و بررسی مشکلات صاحبان مرغداری‌ استان البرز

تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۱۹۵۲۸

بیان و بررسی مشکلات صاحبان مرغداری‌ استان البرز

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، نشست کارشناسی و هم‌اندیشی تخصصی علیرضا عباسی، نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی با حضور برخی از تولیدکنندگان مرغ استان البرز عصر امروز برگزار شد.

طی این جلسه صاحبان مرغداری‌ برخی از مشکلات خود را عنوان کردند. تولیدکنندگان افرایش چندین برابری قیمت نهاده‌های دامی،  قیمت واکسن‌های طیور و همچنین افزایش حقوق کارگران را مهم‌ترین مشکلات خود در عرصه تولید دانستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین این قشر تولید کننده در استان البرز برخی مشکلات دیگر نظیر؛ افزایش کرایه حمل و نقل نهاده ها از بنادر از مبدا تا مقصد بدون هیچ قاعده و قانونی، عدم حمایت بیمه از حوادث و بلایاهای گریبان گیر صنایع دام و طیور را دیگر مشکل مرغ‌داران عنوان کردند.

گفتنی است؛ بعضی از تولیدکنندگان، عدم قیمت گزاری مناسب توسط نهادهای دولتی و نظارتی  بنابر شرایط موجود و عدم ارائه محصولات و نهاده های با کیفیت مطلوب جهت تغذیه طیور را دیگر معضل اصلی تولید مرغ در کشور بیان کردند.

تولیدکنندگان این عرصه به ارائه پیشنهادات خود پرداختند که یکی از آن ها تشکیل و ایجاد سامانه بروز‌رسانی قیمت‌های موارد درگیر در قیمت گذاری کالا (مرغ و محصولات مرتبط ) بر اساس قیمت ها و واقعیت‌های موجود در بازار، کنترل آثار مزایا و معایب  ارزهای دولتی (۴۲۰۰ تومانی ) بود، همچنین نظارت بر عدم تکرار  سلطان‌سازی در اختلافات قیمت ارز را بخشی از راه‌حل‌های گرانی قیمت مرغ در کشور معرفی کردند. آن‌ها خواستار این شدند که جایگاه تولیدکنندگان در کشور به نفع منافع مردم سوگیری شود نه افراد و عده‌ای خاص.

انتهای پیام/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: استان البرز البرز بیمه حوادث

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۱۹۵۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۱۷ درصدی جوجه ریزی در واحدهای مرغداری سیستان وبلوچستان

ایسنا/سیستان و بلوچستان رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان امروز پنجشنبه 6 اردیبهشت در نشست قرارگاه مرکزی امنیت غذایی گفت: با همت بخش خصوصی و در راستای ارتقای تولید، از ابتدای فروردین تاکنون ۲ میلیون و ۲۸۶ هزار قطعه جوجه در واحدهای مرغداری انجام که این میزان جوجه ریزی نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از ۱۷ درصد افزایش دارد.

سید محمد رضا سیدحسینی تصریح کرد: با این میزان جوجه ریزی ۳۹۰۰ تن گوشت مرغ تولید و روانه بازار مصرف می شود.

وی گفت: به منظور افزایش ضریب خوداتکایی استان به گوشت مرغ ۳۲۷ واحد ۲۰ هزار قطعه ای مرغ گوشتی و ۱۵ واحد مرغ تخم گذار ۲۰ هزار قطعه ای با سرمایه‌گذاری بیش ۲۶۰۰ میلیارد تومان بخش خصوصی در حال ساخت است.

حسینی خاطرنشان کرد: هم اکنون ۴۰۰ واحد مرغداری ۲۰ هزار قطعه ای فعال با ظرفیت ۸ میلیون قطعه در هر دوره در استان سیستان وبلوچستان مشغول تولید هستند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • جوجه ریزی در مرغداری سیستان و بلوچستان ۱۷ درصد افزایش یافت
  • بررسی موانع و مشکلات تولید دو واحد صنعتی و کشاورزی چهار باغ
  • بررسی موانع و مشکلات تولید دو  واحد صنعتی و کشاورزی چهار باغ  
  • بررسی موانع و مشکلات تولید دو  واحد صنعتی و کشاورزی شهرستان چهار باغ  
  • روزانه ۳۰۰ تن گوشت گرم وارداتی در تهران و البرز توزیع می شود
  • رشد ۱۷ درصدی جوجه ریزی در واحدهای مرغداری سیستان وبلوچستان
  • جوجه یک روزه
  • بازار لاستیک ترمز برید
  • بررسی مشکلات ۶ طرح نیمه تمام در جلسه رفع موانع تولید
  • بررسی مشکلات صنایع شهرستان ساوه در سه سطح